Poeh, is wel een hele lastige, mocht het daadwerkelijk volledig overlappen.Behemoth of Opeth? Geef jij aub eens het overtuigende verdict.
En dan zitten Dethklok en Jinjer ook nog ergens verstrengeld in die clusterfuck..

Voor mij persoonlijk speelt wel mee dat ik Behemoth 13 april al in de 013 ga zien, dat zou me dan toch richting Opeth doen neigen.
Aan de andere kant heeft Behemoth nou wel eindelijk een mooie en verdiende spot in het donker, en daar wil ik toch ook heel graag bij zijn.
Maar als ik heel eerlijk ben wil ik misschien nog wel het liefst naar Dethklok, want nog nooit gezien enzo.
Vanzelfsprekend zal de wens van mijn vrouw ook meetellen en wellicht doorslaggevend zijn, en zij zal waarschijnlijk voor Behemoth kiezen (Opeth heeft ze niet veel mee, behalve dat ze het een mooi logo vindt

Maar goed, de laatste jaren maak ik me eigenlijk steeds minder druk om mogelijke clashes.
Ten eerste omdat er altijd nog vanalles kan veranderen, zelfs last-minute nog.
Ten tweede omdat mijn plannen vaak toch heel anders lopen dan ik vooraf hoop of verwacht.
Het zou zelfs zomaar zo kunnen zijn dat ik al die bands ga missen, om wat voor reden ook (bv. een dikke inzinking, wat iedere dag wel een keertje gebeurt, al weet ik nooit wanneer

Uiteindelijk denk ik dat het een momentbeslissing zal worden, afhankelijk van onze mood en eventueel zelfs de vrienden waarmee we dan toevallig zijn.
Sorry, geen overtuigend verdict dus..