Wat voor kritiek (en nee, Facebook telt niet mee)?
Behemoth is toch gewoon een uitstekende en verdiende headliner?
Ik lees hier eigenlijk alleen maar positieve reacties, afgezien natuurlijk van het balen van de clash met Opeth.
Deze aankondiging kan toch zeker geen aanleiding geven tot een discussie over het 8 headliner concept?
De verwachting was een naam die kleiner is dan Slipknot, maar groter dan Falling In Reverse, en dat heeft GMM in mijn ogen gewoon geleverd, of Behemoth nu eerste, tweede, derde keuze of een noodgreep was of niet.
Ik had een bekendmaking als headliner van BFMV, Rise Against, Channel Zero of de meeste andere namen die hier rondgingen een stuk controversiëler gevonden.
Natuurlijk kan GMM alsnog van het concept afstappen, om terug te keren naar het 4 headliner of een alternatief concept (bv. een variabel concept, waarbij er afhankelijk van de namen 1, 2, 3 of zelfs 4 namen per dag als headliner worden benoemd, zoals in de praktijk de afgelopen jaren toch al vaker min of meer het geval was).
Maar voor deze en voorgaande editie zijn ze m.i. gewoon in hun opzet geslaagd, ook al heeft dat wellicht heel veel moeite gekost.
Ik zie in ieder geval geen naam tussen de headliners staan die er misplaatst uit ziet.