Band introducties Graspop Metal Meeting 2023

RubenJS

Support act
18 feb 2023
825
2.371
Lastig te zeggen. Meestal veranderen ze de setlist wel iets na een tour. Maar ik verwacht geen grote verschuivingen. Sensorium is vorig jaar halverwege de tour uit de setlist verdwenen. En Storm the Sorrow nog ietsje eerder. Doen het beiden wel goed live en zijn relatief korte nummers, waardoor het aantrekkelijk is om die te spelen op een festivalshow. Dus zou zomaar kunnen dat één van de twee of beiden weer terugkeren. Maar dat weten we pas in juni, Graspop is vooralsnog de tweede show van de Europese festivaltour. Een weekje eerder doen ze Download. Maar dan nog is het afwachten of ze op beide festivals evenveel speeltijd krijgen. Kortom; ik vrees dat we het moeten afwachten tot ze daadwerkelijk op de Desselse weide staan. Never Enough kun je denk ik inderdaad wel vergeten. Die heb ik al jaren niet meer op de setlist zien staan.

Maar als ik je heel brutaal toch een klein beetje advies mag geven, dan zou ik de wat recentere albums nog eens gaan luisteren. De liedjes die jij noemt zijn over het algemeen de wat toegankelijkere liedjes, waar op zich niets mis mee is. Maar door jouw bijdragen hier op het forum, denk ik te lezen dat je verre van vies bent van wat complexere muziek. Van het lijstje The Final Lullaby, The Skeleton Key, Code of Life en The Essence of Silence verwacht ik er wel een paar op de setlist. En persoonlijk vind ik dat interessantere nummers dan die jij noemt. Al valt over smaak nooit te twisten. ;)
Moet eerlijk zeggen dat ik de nieuwe albums minder kansen heb gegeven, deze trap onder m'n hol kon ik wel gebruiken. Morgen ben ik weer bij ;)

Mijn favorieten zijn dat overigens waarschijnlijk ook vanwege de nostalgie, en hoewel ze toegankelijker zijn, blijven het geweldige nummers. The Phantom Agony zal samen met The Divine Conspiracy altijd een plekje in mijn hart houden!
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
825
2.371
EDIT: Legenda houd ik vanaf nu enkel bij in het eerste post in dit topic :)

Gezien de intro's nu al minder overzichtelijk blijken, zal ik de komende weken zo nu en dan een geüpdatet legenda posten:
1914 (Black/Death/Doom, donderdag) - door RubenJS https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/
Beast in Black (Disco Party Power Metal, donderdag) - door Koekdoos https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306533
Bloodywood (Nu-Metal, zondag) - door Loek123 https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306638
Gojira (Death/Trash/Prog Metal, vrijdag) - door RubenJS https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306680
Soen (Prog Metal, zaterdag) - Door Dr. Hannibal https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306689
Ice Nine Kills (Metal/horrorcore, vrijdag)- door xydroh https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306727
Epica (Symfonische Metal, donderdag)- door jamel https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306840
Orbit Culture (Melodeath/trash Metal)- door RubenJS https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306865
Anti-flag (Catchy meezingbare punk met politiek karakter, zondag) - door sdg
https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306897
Draconian (Doom Metal, zaterdag)- door MetalLimbo
Draconian - door jamel
[/URL]
Behemoth (Blackened Death Metal, vrijdag) - door Ghostattack
Parkway Drive (Metalcore, zaterdag) - door Loek123
Mimi Barks Evergrey (progressive power metal, donderdag) - door MetalLimbo
In Flames (Melodeath/Gothenburg Metal, zaterdag) - Door RubenJS
Antimatter (dark ambient, zaterdag) - Door wenteldave
Guns 'n Roses (Classic Rock, donderdag) - Door Parfex
Mötley Crüe (Hairmetal, zondag) - Door jönasvh
Lorna Shore (Blackened deathcore, zondag) - Door jasper79
Insomnium (Melodeath, zondag) - Door BlackRamIndian
MIMI BARKS ("Muziek", zaterdag) - Door nikita
Amon Amarth (Melodeath/ Viking Metal) - Door RubenJS
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.325
5.817
We zitten vandaag pas op 2 introducties, daar kan er nog wel eentje bij:

Orbit Culture
Ik zal hier iets korter van stof zijn, ik ken ze niet iets minder goed dan een Gojira.
Ook betreft het een veel jongere band: In 2013 zag het eerste album van Orbit Culture het licht. Oddysey werd geboren!

Orbit Culture is een Zweedse melodic death metal band uit Eksjö. Sinds de oprichting heeft de band een gestage opmars gemaakt in de internationale metal scene, en weet het fans te boeien met een gave mix van melodeath, metalcore en prog elementen.

Voordat ik de band vorig jaar voor het eerst live zag, in het voorprogramma van In Flames + At the Gates in 013, raakte ik in de rij aan de praat met een man die me op Orbit Culture tipte. "Denk aan Gojira, met James Hetfield". Hij had gelijk. Hoewel ik bij het eerste album direct een duidelijke Lamb of God invloed hoor, hoor je op de latere albums een soort Zweedse James Hetfield. Ook invloeden van mijn geliefde Gojira zijn aanwezig, al zij het minder op de voorgrond. Zoals vaker in mijn stukjes, over de specifieke nummers/albums later meer.

Oddysey
In 2013 kwam dus al direct het eerste album uit: Oddysey. Het eerste nummer, The Planck Distance doet mij erg denken aan Lamb of God. Terwijl het tweede nummer weer meer weg heeft van een Dark Tranquillity meets In Flames meets Amon Amarth.
Goed debuut album, live spelen de heren echter geen nummers meer van de eerste 3 albums/EP's.
Mijn favoriet van dit album is 'Tellus'.

In Medias Res
Pas een jaar later komen de mannen naar buiten met hun 2e album/EP. Goed tempo, dat mooi aansluit op de sound dit album. Het album werd al snel opgepikt door fans en critici, vanwege de vernieuwende aanpak van death metal. Zoals wel vaker in de metal, zitten de thema's op dit album in de hoek van Positieve uitschieters op dit album zijn Obscurity, Blackspehere en Automata.

Rasen
Na een tussenjaartje komen de heren in 2016 met Rasen. Ze gaan rustig verder waar ze gebleven waren, maar den net iets beter. Dat ze grote fans zijn van Metallica blijkt direct uit de opener, Svartport.
Gezien ze ook dit album live niet meer spelen, zal ik het verder kort houden.

Sun of All kan ik jullie echter niet onthouden. Een volle heftige sound, een soort James Hetfield die gruntend zingt, en een bijna hypnotiserende dubbel bass.

Redfog
In 2018 komen de heren met Redfog, een EP. En ook het oudste album waarvan ze in de huidige setlist nummers spelen! Meestal trappen de heren af met Saw, en wie onderstaande video luistert zal direct begrijpen waarom.

Ze zijn zich goed bewust van hun huidige plaats in de metalscene, een openingsact waarvan de meesten nog nooit gehoord hebben. Rustig wachten op de headliner met een pilsje in de hand is er echter niet bij als het aan de Zweden ligt. Je bent er nu toch, en zij gaan je overtuigen dat zij de next big thing uit Zweden zijn!

Ook de titletrack Redfog is zeker het luisteren waard. Denk hier ook weer aan Gojira meets Metallica meets Amon Amarth.

Nija
Op het meest recente album, Nija vind je ook direct de grootste 'hit' van de heren: in 2020 kwam North Star of Nija uit. De sound is verder ontwikkeld, invloeden blijven hoorbaar. Toch is het de band nu al een tijd gelukt een eigen sound te brengen.
Ik krijg nog altijd direct kippenvel bij the North Star of Nija, zo rond 1:10 voelt het alsof ik opstijg. En ik ben ervan overtuigd dat ik donderdag op Graspop niet de enige ga zijn!


Shaman
Rusten is er niet bij voor Orbit Culture, ook in 2021 wisten ze weer een EP de wereld in te slingeren. En wat voor één: Strangler is weer een absolute breker en zal donderdag zeker gespeeld worden. Ook Flight of the Fireflies is een absoluut hoogtepunt (dat live pas 2 keer gespeeld is), verder kan ik Carvings aanraden, dat live een stuk vaker voorkomt op de setlist, maar mij iets minder pakt.

Gezien ik nu alweer langer aan dit stuk heb geschreven, dan de set op Graspop zal gaan duren brei ik er een einde aan.
De man die mij overtuigde om afgelopen jaar even goed op te letten en vooraan te gaan staan bij Orbit Culture ben ik eeuwig dankbaar. Live weten ze het nóg beter te brengen dan op album. En ik weet zeker dat de band velen op Graspop zal verassen. Ik ga er zeker bij zijn, en hoop jullie, waarschijnlijk vroeg op de donderdag in een van de tenten bij hun optreden te zien!
Lekker bezig! Ik heb laatst al een heel stuk van een liveshow van hun op Youtube zitten kijken, volgens mij van diezelfde Bloodstock show als waar jij nu een los nummer van linkt. Klonk goed, leken een strakke show te spelen, staat zeker op mijn lijstje!
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
165
204
Anti -flag

Is een politieke punk band van uit pittsburgh. Hun muziek word omschreven als catchy meezingbare punk die een politieke karakter heeft.

Justin Sane: zang en gitaar

Chris Head: zang en gitaar

Chris #2: zang en basgitaar ( als met 2 de zelfde naam hebt in de band en je komt er als laatste ben je nummer 2 :p)

Pat thelic: Drums

Actief sinds 1988-1989 terug begonnen in het jaar 1993.

Hun naam komt van het feit dat ze tegen oorlog zijn. in hun mening vinden ze dat men in de vlag steeds aanhaalt als er over oorlog gesproken wordt. Van daar Anti-Flag => tegen oorlog zijn. Ook komen ze op voor mensenrechten, klassenrechten, tegen racisme, tegen politie geweld.

Discography: in totaal hebben ze al 13 albums uitgebracht. Ik neem enkele nummers die in hun carrière iets betekend hebben.

Hun eerste album(1996) Die for the government vind je hun meest live gespeelde nummer terug. Hier ook vooral invloeden hoort van hardcore muziek. Als ook hun inspiratie als in band sex pistols. Dan het nummer Summer Squatter heeft dan meer Ska invloeden. Ze zijn trouw aan hun zelf dus je vind deze invloeden wel terug in bijna ieder album. Het album is niet opgenomen in opname studio. Ze hadden er geen geld voor. Muziek instrumenten gehuurd uit een winkel opgenomen in één van de leden hun huis. Het was een proces van enkele maanden.


Hun vierde studio album mobilze (2002) werd uit verschillende winkels in de USA uit de rekken gehaald. Omdat ze het anti Amerikaans bestempelde door hun nummer “911 for peace” ze uiten zich hier tegen de oorlog in Afghanistan.



Vanaf hun 6de album “ for blood and empire” (2006) zijn bij grotere label gegaan. Hier hebben ze wat protest van hun fans gehad. Omdat ze vonden dat ze hun eigen waarden niet meer na steven. Ze hebben in een interview verklaar dat ze al vaker waren benaadert door grote labels. Maar daar nu pas op in gegaan zijn omdat ze de vrijheid kregen die ze wouden. Over art werk en over hoe ze willen toeren. In de muziek clips die ze nu maken vind ze ook een weg om politieke boodschap verspreiden of maatschappelijke problemen willen aankaarten. Hier uiten ze vooral hun kritiek op verkeerde behandeling van de amerikaanse regering tegen de war on terrorism. Behalve het nummer die volgt richt zich op probeemjongeren. In de clip zie je ook teksten verschijnen.


Hun 11de album “american fall” vind ik één van de beste van hen. Geen idee waarom maar iedere nummer vind ik wel sterk. persoonlijke favoriet.


Op hun laatste album “ lies they tell our childeren” hebben ze iets heel anders gedaan het is een concept album. die bestaat bijna enkel samenwerkingen gast muzikanten van onder andere met bad Religion, Rise Against, silverstein,…
En Jesse Leach van Killswitch Engage deze vind hier onder


ANTIfest

Is hun eigen festival. Zijn ze mee gestart in 2013. Kiezen zelf de bands die optreden, locaties,…. Waarmee ze in 2019 ook naar de Trix gekomen zijn.

documentaires

Ze hebben ook al enkele documentaires gemaakt. Over de band en hun muziek. Dit is er één van die je op you tube kan zien.

https://www.youtube.com/watch?v=P3eMyg7xZOQ

Waarom live naar Anti-Flag gaan?

Anti- flag is gewoon een live band voor de volledige belevenis te hebben. Ze toeren ook iedere jaar. Komen vaak naar Europa. Ik heb ze nu al een paar keer gezien op verschillende locaties zowel op festivals als indoor. Op iedere optreden geven ze zich 100% zijn ze nu afsluiter van de avond of de opener van de dag. Hun doel is hun boodschap verspreiden. Hun nummers blijven relevant (soms ook jammer genoeg). Ik denk hier aan “Fuck police brutalitie” nu al 27 jaar oud. Ze geven hun mening tussen door. Uitleg aan hun teksten. Dat hoort er bij ze zijn immers een politieke groep. al vind ik er een prima balans in want ze willen ook gewoon hun nummers spelen. Als je hiervoor open sta zou ik zeggen geef ik ze zeker een kans als je ze nog nooit hebt gezien.

Zijn het de beste zangers of muzikanten zeker niet. Maar het is beleving die je hebt op een concert. Hun trouw aan hun zelf en aan hun filosofie die ze willen overbrengen, de energie die er vanaf spat. Dit is de reden dat ik al 16 jaar trouwe fan ben van hen en hun muziek blijf volgen.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Wauw ik ga wel een tijd nodig hebben om alles te lezen, wel superleuk om iedereens enthousiasme te zien! Introducties zijn altijd pakkender als ze door een fan worden geschreven :D
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.638
En weer een pareltje in dit nu al legendarische topic. Hartstikke bedankt voor je fijne bijdrage, @Sdg! Nooit geweten dat deze mannen al zo'n enorm lange staat van dienst hebben. En al die tijd trouw gebleven aan hun eigen idealen en dat actief uit blijven dragen, daar heb ik diep respect voor. Tof dat Graspop ook dit soort muziek steeds meer een plek is gaan geven. Wat dat betreft is de Jupiler Stage wel een hele goede zet geweest, om een geheel nieuwe categorie bands naar het festival te lokken.

Of ik ga kijken hangt erg af van de rest van het tijdschema. Er staan op die zondag al een aantal mustsees voor mij. Maar je stukje heeft zeker m'n interesse gewekt, dus hopelijk past het in m'n schema!
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
825
2.371
Anti -flag

Is een politieke punk band van uit pittsburgh. Hun muziek word omschreven als catchy meezingbare punk die een politieke karakter heeft.

Justin Sane: zang en gitaar

Chris Head: zang en gitaar

Chris #2: zang en basgitaar ( als met 2 de zelfde naam hebt in de band en je komt er als laatste ben je nummer 2 :p)

Pat thelic: Drums

Actief sinds 1988-1989 terug begonnen in het jaar 1993.

Hun naam komt van het feit dat ze tegen oorlog zijn. in hun mening vinden ze dat men in de vlag steeds aanhaalt als er over oorlog gesproken wordt. Van daar Anti-Flag => tegen oorlog zijn. Ook komen ze op voor mensenrechten, klassenrechten, tegen racisme, tegen politie geweld.

Discography: in totaal hebben ze al 13 albums uitgebracht. Ik neem enkele nummers die in hun carrière iets betekend hebben.

Hun eerste album(1996) Die for the government vind je hun meest live gespeelde nummer terug. Hier ook vooral invloeden hoort van hardcore muziek. Als ook hun inspiratie als in band sex pistols. Dan het nummer Summer Squatter heeft dan meer Ska invloeden. Ze zijn trouw aan hun zelf dus je vind deze invloeden wel terug in bijna ieder album. Het album is niet opgenomen in opname studio. Ze hadden er geen geld voor. Muziek instrumenten gehuurd uit een winkel opgenomen in één van de leden hun huis. Het was een proces van enkele maanden.


Hun vierde studio album mobilze (2002) werd uit verschillende winkels in de USA uit de rekken gehaald. Omdat ze het anti Amerikaans bestempelde door hun nummer “911 for peace” ze uiten zich hier tegen de oorlog in Afghanistan.



Vanaf hun 6de album “ for blood and empire” (2006) zijn bij grotere label gegaan. Hier hebben ze wat protest van hun fans gehad. Omdat ze vonden dat ze hun eigen waarden niet meer na steven. Ze hebben in een interview verklaar dat ze al vaker waren benaadert door grote labels. Maar daar nu pas op in gegaan zijn omdat ze de vrijheid kregen die ze wouden. Over art werk en over hoe ze willen toeren. In de muziek clips die ze nu maken vind ze ook een weg om politieke boodschap verspreiden of maatschappelijke problemen willen aankaarten. Hier uiten ze vooral hun kritiek op verkeerde behandeling van de amerikaanse regering tegen de war on terrorism. Behalve het nummer die volgt richt zich op probeemjongeren. In de clip zie je ook teksten verschijnen.


Hun 11de album “american fall” vind ik één van de beste van hen. Geen idee waarom maar iedere nummer vind ik wel sterk. persoonlijke favoriet.


Op hun laatste album “ lies they tell our childeren” hebben ze iets heel anders gedaan het is een concept album. die bestaat bijna enkel samenwerkingen gast muzikanten van onder andere met bad Religion, Rise Against, silverstein,…
En Jesse Leach van Killswitch Engage deze vind hier onder


ANTIfest

Is hun eigen festival. Zijn ze mee gestart in 2013. Kiezen zelf de bands die optreden, locaties,…. Waarmee ze in 2019 ook naar de Trix gekomen zijn.

documentaires

Ze hebben ook al enkele documentaires gemaakt. Over de band en hun muziek. Dit is er één van die je op you tube kan zien.

https://www.youtube.com/watch?v=P3eMyg7xZOQ

Waarom live naar Anti-Flag gaan?

Anti- flag is gewoon een live band voor de volledige belevenis te hebben. Ze toeren ook iedere jaar. Komen vaak naar Europa. Ik heb ze nu al een paar keer gezien op verschillende locaties zowel op festivals als indoor. Op iedere optreden geven ze zich 100% zijn ze nu afsluiter van de avond of de opener van de dag. Hun doel is hun boodschap verspreiden. Hun nummers blijven relevant (soms ook jammer genoeg). Ik denk hier aan “Fuck police brutalitie” nu al 27 jaar oud. Ze geven hun mening tussen door. Uitleg aan hun teksten. Dat hoort er bij ze zijn immers een politieke groep. al vind ik er een prima balans in want ze willen ook gewoon hun nummers spelen. Als je hiervoor open sta zou ik zeggen geef ik ze zeker een kans als je ze nog nooit hebt gezien.

Zijn het de beste zangers of muzikanten zeker niet. Maar het is beleving die je hebt op een concert. Hun trouw aan hun zelf en aan hun filosofie die ze willen overbrengen, de energie die er vanaf spat. Dit is de reden dat ik al 16 jaar trouwe fan ben van hen en hun muziek blijf volgen.
Gaaf! Ik ga zeker kijken. Leuk ook om met de achtergrond informatie de muziek beter te kunnen duiden. Ken ze al redelijk lang, maar nooit echt naar de video’s/ teksten gekeken. Dank voor je intro!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.325
5.817
Anti -flag

Is een politieke punk band van uit pittsburgh. Hun muziek word omschreven als catchy meezingbare punk die een politieke karakter heeft.

Justin Sane: zang en gitaar

Chris Head: zang en gitaar

Chris #2: zang en basgitaar ( als met 2 de zelfde naam hebt in de band en je komt er als laatste ben je nummer 2 :p)

Pat thelic: Drums

Actief sinds 1988-1989 terug begonnen in het jaar 1993.

Hun naam komt van het feit dat ze tegen oorlog zijn. in hun mening vinden ze dat men in de vlag steeds aanhaalt als er over oorlog gesproken wordt. Van daar Anti-Flag => tegen oorlog zijn. Ook komen ze op voor mensenrechten, klassenrechten, tegen racisme, tegen politie geweld.

Discography: in totaal hebben ze al 13 albums uitgebracht. Ik neem enkele nummers die in hun carrière iets betekend hebben.

Hun eerste album(1996) Die for the government vind je hun meest live gespeelde nummer terug. Hier ook vooral invloeden hoort van hardcore muziek. Als ook hun inspiratie als in band sex pistols. Dan het nummer Summer Squatter heeft dan meer Ska invloeden. Ze zijn trouw aan hun zelf dus je vind deze invloeden wel terug in bijna ieder album. Het album is niet opgenomen in opname studio. Ze hadden er geen geld voor. Muziek instrumenten gehuurd uit een winkel opgenomen in één van de leden hun huis. Het was een proces van enkele maanden.


Hun vierde studio album mobilze (2002) werd uit verschillende winkels in de USA uit de rekken gehaald. Omdat ze het anti Amerikaans bestempelde door hun nummer “911 for peace” ze uiten zich hier tegen de oorlog in Afghanistan.



Vanaf hun 6de album “ for blood and empire” (2006) zijn bij grotere label gegaan. Hier hebben ze wat protest van hun fans gehad. Omdat ze vonden dat ze hun eigen waarden niet meer na steven. Ze hebben in een interview verklaar dat ze al vaker waren benaadert door grote labels. Maar daar nu pas op in gegaan zijn omdat ze de vrijheid kregen die ze wouden. Over art werk en over hoe ze willen toeren. In de muziek clips die ze nu maken vind ze ook een weg om politieke boodschap verspreiden of maatschappelijke problemen willen aankaarten. Hier uiten ze vooral hun kritiek op verkeerde behandeling van de amerikaanse regering tegen de war on terrorism. Behalve het nummer die volgt richt zich op probeemjongeren. In de clip zie je ook teksten verschijnen.


Hun 11de album “american fall” vind ik één van de beste van hen. Geen idee waarom maar iedere nummer vind ik wel sterk. persoonlijke favoriet.


Op hun laatste album “ lies they tell our childeren” hebben ze iets heel anders gedaan het is een concept album. die bestaat bijna enkel samenwerkingen gast muzikanten van onder andere met bad Religion, Rise Against, silverstein,…
En Jesse Leach van Killswitch Engage deze vind hier onder


ANTIfest

Is hun eigen festival. Zijn ze mee gestart in 2013. Kiezen zelf de bands die optreden, locaties,…. Waarmee ze in 2019 ook naar de Trix gekomen zijn.

documentaires

Ze hebben ook al enkele documentaires gemaakt. Over de band en hun muziek. Dit is er één van die je op you tube kan zien.

https://www.youtube.com/watch?v=P3eMyg7xZOQ

Waarom live naar Anti-Flag gaan?

Anti- flag is gewoon een live band voor de volledige belevenis te hebben. Ze toeren ook iedere jaar. Komen vaak naar Europa. Ik heb ze nu al een paar keer gezien op verschillende locaties zowel op festivals als indoor. Op iedere optreden geven ze zich 100% zijn ze nu afsluiter van de avond of de opener van de dag. Hun doel is hun boodschap verspreiden. Hun nummers blijven relevant (soms ook jammer genoeg). Ik denk hier aan “Fuck police brutalitie” nu al 27 jaar oud. Ze geven hun mening tussen door. Uitleg aan hun teksten. Dat hoort er bij ze zijn immers een politieke groep. al vind ik er een prima balans in want ze willen ook gewoon hun nummers spelen. Als je hiervoor open sta zou ik zeggen geef ik ze zeker een kans als je ze nog nooit hebt gezien.

Zijn het de beste zangers of muzikanten zeker niet. Maar het is beleving die je hebt op een concert. Hun trouw aan hun zelf en aan hun filosofie die ze willen overbrengen, de energie die er vanaf spat. Dit is de reden dat ik al 16 jaar trouwe fan ben van hen en hun muziek blijf volgen.
Wat een fijn verhaal weer! Goed format ook, zo aan de hand van de meest significante nummers. Ook deze band stijgt zo weer op mijn lijstje, benieuwd naar die live beleving!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.374
Wat een fantastische posts hier, is echt geweldig om te lezen.
Ik heb ze nog niet eens allemaal kunnen lezen want zelfs het lezen gaat aardig wat tijd in zitten, laat staan het schrijven!
De lat ligt wel erg hoog na deze posts.
Ook leuk om te zien dat iedereen een ander format heeft, en de verschillende formats op hun eigen manier erg fijn weglezen.

Verder wil ik graag een stukje schrijven over Parkway Drive, de band die ik veruit het beste ken van alle 130+ bands op de line up.
Ik weet nog niet wanneer ik dit ga doen, want wil er even goed te tijd voor nemen.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
825
2.371
Wat een fantastische posts hier, is echt geweldig om te lezen.
Ik heb ze nog niet eens allemaal kunnen lezen want zelfs het lezen gaat aardig wat tijd in zitten, laat staan het schrijven!
De lat ligt wel erg hoog na deze posts.
Ook leuk om te zien dat iedereen een ander format heeft, en de verschillende formats op hun eigen manier erg fijn weglezen.

Verder wil ik graag een stukje schrijven over Parkway Drive, de band die ik veruit het beste ken van alle 130+ bands op de line up.
Ik weet nog niet wanneer ik dit ga doen, want wil er even goed te tijd voor nemen.
Leuk! Kijk er al naar uit. Ik ben voornemens morgen los te gaan over In Flames. Moet me inhouden niet nu al te beginnen 😅
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.606
5.008
@MetalLimbo zou jij misschien een stukje willen schrijven over Draconian? is een band waar ik eigenlijk nog niets over weet en jij groot fan van bent volgens mij, en ik heb eigenlijk wel veel interesse voor deze band. Mocht je liever een andere band doen, is dat ook prima.
Misschien kan @Paddy een stukje schrijven over Sick of It All en @MetalLimbo over Draconian ofso en dat 1 van jullie maandag post en 1 op dinsdag? dan kan ieder weer een nieuwe band nomineren.
Ik heb Draconian in principe al gedaan in een ander topic: https://forum.festileaks.com/threads/live-videos-bands-gmm23.1195/post-278558

Maar als MetalLimbo er iets aan wil toevoegen, altijd goed! Deze band is zo geweldig, kan niet genoeg over worden gepraat. ;)
Natuurlijk had ik graag iets over Draconian verteld, inderdaad een van mijn favoriete bands, hoewel ik bij lange na niet zo lang fan ben als @jamel. 😉

Het is zo'n band die ik heel vaak 's avonds laat luister na een lange, drukke dag. Heerlijk om even bij weg te dromen en tot rust te komen (en in slaap te vallen.. 😅 ).

Het verslag van @jamel in het andere topic is al zo goed en uitgebreid, dat ik daar weinig aan hoef toe te voegen, dus ga dat zeker lezen!
https://forum.festileaks.com/threads/live-videos-bands-gmm23.1195/post-278558

Enige wat wellicht nog eraan ontbreekt is wat meer muziek! 😁
Moeilijk om te kiezen tussen zoveel goede nummers, maar ik zal me beperken tot één nummer van ieder van hun 7 albums:

Where Lovers Mourn (2003)
220px-Draconian_where_lovers_mourn.jpg

Zangeres: Lisa Johansson


Arcane Rain Fell (2005)
220px-ArcaneRainFell.jpg

Zangeres: Lisa Johansson


The Burning Halo (2006)
220px-The_Burning_Halo.jpg

Zangeres: Lisa Johansson

Een persoonlijke favoriet.

Turning Season Within (2008)
220px-Draconian_4thalbum.jpg

Zangeres: Lisa Johansson


A Rose for the Apocalypse (2011)
220px-Draconian_rose_apocalypse.jpg

Zangeres: Lisa Johansson

 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.606
5.008
Sovran (2015)
220px-Draconian%27s_Sovran.png

Zangeres: Heike Langhans

Ok, ik heb gelogen, dit album is zó goed dat ik onmogelijk maar één nummer kan kiezen... 😉


Met Daniel Änghede van Crippled Black Phoenix.

Nog een persoonlijke favoriet.

Live op Hellfest 2022, met een wisseling van de wacht tussen zangeressen Lisa (blond haar) en Heike (zwart haar).
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.606
5.008
Helaas vandaag toch minder tijd gehad dan gedacht (wat jullie ook deels schuld zijn, aangezien ik weer vanalles bij te lezen had.. ;) ), dus nog geen volledig nieuw stuk voor een introductie kunnen schrijven.
Hopelijk lukt me dat de komende dagen wel ergens.

Genoeg interessante kandidaten in ieder geval!
Zo zat ik te denken aan o.a. Avatar (geweldige show weer zondagavond, incl. voorprogramma Kassogtha!!), Rancid, Heidevolk, Skindred, Molybaron, Evergrey, Eluveitie, Korpiklaani, Deathstars, Fields of the Nephilim..
Uiteraard wil ik niet al deze bands voor mezelf claimen, als iemand anders er graag wil doen en mij voor is, be my guest! :)

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.611
7.331
Helaas vandaag toch minder tijd gehad dan gedacht (wat jullie ook deels schuld zijn, aangezien ik weer vanalles bij te lezen had.. ;) ), dus nog geen volledig nieuw stuk voor een introductie kunnen schrijven.
Hopelijk lukt me dat de komende dagen wel ergens.

Genoeg interessante kandidaten in ieder geval!
Zo zat ik te denken aan o.a. Avatar (geweldige show weer zondagavond, incl. voorprogramma Kassogtha!!), Rancid, Heidevolk, Skindred, Molybaron, Evergrey, Eluveitie, Korpiklaani, Deathstars, Fields of the Nephilim..
Uiteraard wil ik niet al deze bands voor mezelf claimen, als iemand anders er graag wil doen en mij voor is, be my guest! :)


Als ik zo vrij mag zijn, graag beginnen met Evergrey. Die staat op onze mogelijk-lijst
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
825
2.371
Helaas vandaag toch minder tijd gehad dan gedacht (wat jullie ook deels schuld zijn, aangezien ik weer vanalles bij te lezen had.. ;) ), dus nog geen volledig nieuw stuk voor een introductie kunnen schrijven.
Hopelijk lukt me dat de komende dagen wel ergens.

Genoeg interessante kandidaten in ieder geval!
Zo zat ik te denken aan o.a. Avatar (geweldige show weer zondagavond, incl. voorprogramma Kassogtha!!), Rancid, Heidevolk, Skindred, Molybaron, Evergrey, Eluveitie, Korpiklaani, Deathstars, Fields of the Nephilim..
Uiteraard wil ik niet al deze bands voor mezelf claimen, als iemand anders er graag wil doen en mij voor is, be my guest! :)

Zitten veel bands tussen waar ik (bij clashes) over twijfel. Zeer welkome intro’s dus!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken