Rock Werchter 2025

Daarnaast is de GMM line-up toch ook al nagenoeg helemaal bekend? Ik tel 93 namen op de site...
Nog ruim 40 namen en nog 2 of 3 headliners te gaan.
In de week van Graspop juist niet, op 19 juli eigen optreden in Letland, op 23 juli in Frankrijk. Daartussen nog niets. Maar goed, voor hetzelfde geld staan ze toch op Werchter.
Ik weet niet waar je kijkt, maar op de tourpagina van Iron Maiden staat Halestorm als support bij iedere show van begin juni tot Graspop

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik weet niet waar je kijkt, maar op de tourpagina van Iron Maiden staat Halestorm als support bij iedere show van begin juni tot Graspop
Volgens mij zeggen we ongeveer hetzelfde. Tot en met 16 juni tourt Halestorm met Iron Maiden. Daarna hebben ze een paar eigen optredens (o.a. op 19 juni in Letland, terwijl Iron Maiden dan op Graspop staat), waarna ze op 25 en 28 juni weer samen in Dublin en Londen staan. Begin juli staat Halestorm in Zwitserland en Eindhoven. Zowel Graspop als Werchter blijven dan een mogelijkheid.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Volgens mij zeggen we ongeveer hetzelfde. Tot en met 16 juni tourt Halestorm met Iron Maiden. Daarna hebben ze een paar eigen optredens (o.a. op 19 juni in Letland, terwijl Iron Maiden dan op Graspop staat), waarna ze op 25 en 28 juni weer samen in Dublin en Londen staan. Begin juli staat Halestorm dan in Zwitserland en Eindhoven. Zowel Graspop als Werchter blijven dan een mogelijkheid.
Je zei juli ipv juni in je bericht hierboven vandaar de verwarring. Maar los van maiden hun tour is het wel meer een graspop band dan een werchter band toch? Ze hebben in de afgelopen 10 jaar om de paar jaar op Graspop gestaan en nooit op Werchter dus een 50/50 zou ik het niet noemen.

• Leuk
Waarderingen: Joss
Nog ruim 40 namen en nog 2 of 3 headliners te gaan.

Maar tijdens Werchter is avatar de support. Halestorm zou leuk zijn, maar zal eerder Graspop worden.

Wel dan heb je toch je antwoord? Die dingen vallen nu eenmaal goed in de smaak bij de modale vlaming.
Indien het niet direct werkt steek je ze gewoon enkele weken in 1 of ander verborgen kostuum en boem ze zijn vertrokken.
Je hebt waarschijnlijk gelijk. Maar dat neemt niet weg dat ik niet begrijp wat men daar zo goed aan kan vinden. Het zijn gewoon simpele songs van een vrouw die er goed uit ziet. Muzikaal niets speciaals, ook tekstueel heb ik al zóveel sterkere Nederlandstalige muziek geweten. Soit, 't zal uiteraard aan mij liggen. Laat die maar komen naar Werchter, er zal wel iets anders te beleven zijn.

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Maar dat neemt niet weg dat ik niet begrijp wat men daar zo goed aan kan vinden. Het zijn gewoon simpele songs van een vrouw die er goed uit ziet. Muzikaal niets speciaals, ook tekstueel heb ik al zóveel sterkere Nederlandstalige muziek geweten. Soit, 't zal uiteraard aan mij liggen. Laat die maar komen naar Werchter, er zal wel iets anders te beleven zijn.
Achter simpele songs zitten soms grotere producties dan je denkt, bijvoorbeeld die van oog voor een oog heb ik al gezien (ik ken de producer er van, daarmee)

Waren 81 Lagen aan muziek

Haha wat moet dit worden mocht ze in Januari daadwerkelijk aangekondigd worden. Het is toch zeker wel R...!

Vorige week naar Luc De Vos tribute geweest in de Lotto Arena.
Nooit grote Gorky fan geweest, maar eigenlijk daar wel beseft wat een verschil er is met de huidige bandjes die in het Nederlands iets brengen, zoals Pommelien.
Tja, die laatste is gewoon tien om te zien muziek, maar wat anders verpakt.
In niks te vergelijken met bijvoorbeeld een Gorky, Monza, Noordkaap of De Mens.

Wel leuk van de nieuwe generatie, (gedeeltelijk) in het Nederlands: Maria Iskariot.
Die zouden echt wel eens groot kunnen worden.

Nooit grote Gorky fan geweest, maar eigenlijk daar wel beseft wat een verschil er is met de huidige bandjes die in het Nederlands iets brengen, zoals Pommelien.

Wel leuk van de nieuwe generatie, (gedeeltelijk) in het Nederlands: Maria Iskariot.
Hmm, ik vond de Nederlandstalige Belgische bands in de jaren '80/90 eigenlijk altijd enorm matig, vooral Noordkaap, Gorky en De Mens. Heb ook nooit die adoratie voor De Vos gesnapt. Prachtige teksten, maar dat stemgeluid vond ik echt niet te doen.

• Thinking
Waarderingen: frank foert

Hot take, Noordkaap en De Mens < Bazart. En dat meen ik. Gorki is natuurlijk een ander fenomeen geweest. Enfin, ik zal Pommelien niet snel draaien maar live was dat gewoon heel leuk (en goed). Als ze in 't Engels zong viel niemand erover in ieder geval, en surprise: veel rockbands maken nóg inhoudslozere muziek.

Users who are viewing this thread