Rock Werchter 2025

Sure. Keer op keer op keer dezelfde non-discussie. Fun forum times.

Ik alludeerde dus vooral op het feit dat de gemiddeld 35 plus mannenkliek van dit forum dus hoegenaamd niet de doelgroep is van een Pommelien Thijs, dus wat nut heeft het uiteindelijk dat we in cirkels blijven palavaren erover? Als het je zint..ga dan kijken, als het je ding niet is...het is een vrij groot terrein met andere podia en rand animatie. Hou je een uurtje bezig met wat anders in plaats van je te ergeren denk ik dan.

Ik vind tegelijk ook dat het behoorlijk lullig is om hier steeds hetzelfde handjevol mensen denigrerende opmerkingen te zien maken over een artieste. Ja, ze is populair en maakt muziek die vooral meisjes rond de 20 aanspreekt. En ja, ze heeft een jongerenserie op Ketnet als springplank gebruikt. So? Het is niet omdat wij de doelgroep niet zijn, dat we het om de haverklap moeten proberen te devalueren.
Ik voel me niet aangesproken, ik ben niet eens 35!

Het blijft ergens grappig hou een stel oudere mannen hier steeds blijft in cirkels tetteren over Pommelien Thijs, en haar recht op een podiumplek op Werchter.

Ze gaat er, hoe dramatisch sommigen het hier ook lijken te vinden, gewoon staan en de jonge fans die komen voor Olivia en Gracie Abrams gaan er loco op gaan. Er zal vast wel iets in de apero of één van de tenten te beleven zijn he?
Het zijn vaak maar plagerijtjes, aan de andere kant zijn er ook personen die Green Day niks vinden, Heeft niet altijd wat met leeftijd te maken.
Smaken verschillen en dat maakt een festival nu juist zo leuk en op een forum mag je altijd jouw mening verdedigen, het bashen hoeft van mij niet zo.
De weide is groot genoeg voor allerlei genres, Pommelien is van harte welkom (ook op het podium ;))

Paar feiten in een Pommelien discussie waar mensen met een duidelijk andere smaak denken dat ze superieur zijn, dat dan objectiviteit noemen en daarom haar het plekje niet gunnen:

- leeftijd maakt niet uit bij Pommelien fans. Zie Pukkelpop, je krijgt niet al dat volk aan de main als je enkel de 20 jarigen meepakt
- moest Pommelien in het Engels zingen, zou het bijna 1 op 1 Olivia Rodrigo zijn, die blijkbaar wel haar plekje op Werchter verdient. Maar Pommelien dan weer niet?
- gaat ze de Nobelprijs voor literatuur winnen met haar songteksten? Nope. Maar geen enkele andere band die ik hier al opgesomd gezien heb gaat dat doen. Ze heeft trouwens wel echt sterke songs die mij wel raken (persoonlijke mening). Kleine Tornado of Het beste moet nog komen bijvoorbeeld.

Ik denk dat voor sommigen de hype om op bepaalde artiesten te bashen omdat het zo hoort wat de bovenhand neemt soms. Maar op die trein zitten bij Pommelien minder mensen dat je zou verwachten.
Op Pukkelpop speelde Isaac Roux en Pommelien tegelijk dus er zijn altijd goede alternatieven

Het zijn vaak maar plagerijtjes, aan de andere kant zijn er ook personen die Green Day niks vinden, Heeft niet altijd wat met leeftijd te maken.
Smaken verschillen en dat maakt een festival nu juist zo leuk en op een forum mag je altijd jouw mening verdedigen, het bashen hoeft van mij niet zo.
De weide is groot genoeg voor allerlei genres, Pommelien is van harte welkom (ook op het podium ;))
Exact, ik vind Deftones, Beth Gibbons en While She Sleeps ook maar niks en de 3 main namen op zondag dan weer top. Zo verschillen meningen dan weer. En dat is dan ook het leuke van een forum!

Waarschijnlijk is het al gepasseerd hier op het forum. Maar verwachten we nog een worp namen voor einde jaar? Meestal is dat pas in Januari weer toch?

Achja, is het niet even belachelijk om ervan uit te gaan dat mensen die Pommelien leuk vinden jonge meisjes zijn als mensen die Pommelien niet leuk vinden een groep oudere witte mannen zijn?

Beetje saai om iemand's mening meteen aan leeftijd en/of huidskleur te koppelen alsof dat de oorzaak is.
Maarja op een forum heb je nu eenmaal elitist en gatekeeper gedrag zeker.

Ik probeer al die Popartiesten altijd maar het is meestal niets voor mij. Dat betekent toch niet dat iemand anders het niet mag leuk vinden?

Enfin, de donderdag is een geweldige dag voor mij. Alles wat er bijkomt is extra. En ik heb voldoende aan die dag.

It's probably already passed here on the forum. But do we expect a litter of names before the end of the year? Usually that's not until January again, right?
Itll be mid January for the next drop of 20-25 acts and the stage splits now.

I guess the only possibility is 1 standalone name is announced before Christmas but that’s extremely doubtful now

Ik ken oprecht niks van haar muziek, maar als het de grootste (Nederlandstalige) popartiest van België is, lijkt het me niet meer dan logisch en terecht dat ze op het grootste festival van België staat.

Mocht ik het niks vinden is er vast nog wel wat leuks op de andere stages of we duiken de Apero in. Zo'n ramp is het ook allemaal weer niet.

• Leuk
Waarderingen: reaper
Ik heb er het raden naar hoe het komt dat zoveel mensen dat zo goed vinden. Voor mij is dat modale Vlaamse muziek.
Het is dan ook het grootste mainstream festival van ... Vlaanderen ...
Wat niet wil zeggen dat iedere charmezanger hier zomaar mag staan, maar het succes dat ze heeft kan een middagpositie perfect rechtvaardigen.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en ChrisV
Het blijft ergens grappig hou een stel oudere mannen hier steeds blijft in cirkels tetteren over Pommelien Thijs, en haar recht op een podiumplek op Werchter.

Ze gaat er, hoe dramatisch sommigen het hier ook lijken te vinden, gewoon staan en de jonge fans die komen voor Olivia en Gracie Abrams gaan er loco op gaan. Er zal vast wel iets in de apero of één van de tenten te beleven zijn he?
Denk dat het net niet om de podiumplek gaat maar over de Nederlandstalige pop op de vorige pagina? En die eerste zin is al zo een (in mijn ogen nutteloze) take om wat zieltjes te winnen die je statement maar weinig kracht bij zetten.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en RubenFrusciante
Mijn take is dat werchter altijd een "populair" festival is geweest ze hebben steeds de populaire bands of zangers op hun affiche geplaatst en nooit gezegd dat ze "alternatief" zijn. Dit tot tegenstelling van Pukkelpop of Dour dat steeds op hun affiche (of toch vroeger) zette. Dus ik zou niet teleurgesteld zijn als een of andere charme zanger of whatever populair is op dat moment op Werchter staat. Ik ben wel teleurgesteld als ze Pommelien of Clouseau op pukkelpop zetten omdat afbraak doet aan de essentie van het festival. Maar bon soit, les gouts et les couleurs...

Ik las gisteren nog in het perstekstje van de AB-show van Hooverphonic dat zij in 2001 als headliner boven namen als Tool voor dance-afsluiter Basement Jaxx stonden. Van een populaire Vlaamse act op een veel te hoge positie gesproken. Om even van Pommelien af te leiden: zien we binnen dit en vijf jaar geen Belgische band headlinen en zo ja de welke?

Die vergelijking tussen Pommelien en Metejoor of schlagerzangers :ROFLMAO: Je leest hier toch wat hoor.

Metejoor is, behalve de taal, zowat in alles het totale tegenovergestelde van Pommelien: een 100% industry plant die gescout & gelanceerd werd door Hans Francken, die zelf geen enkele tekst of melodie schrijft, met 0,0 persoonlijkheid.

Pommelien is een multi-talent die als beginnende 20'er elk nummer zelf (mee) geschreven heeft, zelf instaat voor al haar outfits, zelf instaat voor haar podiumbekleding & het totaalconcept van de liveoptredens. Haar debuutalbum is geschreven toen ze zelf 20-21 was, zeer logisch dus dat die nummers vooral een publiek van tieners en twintigers aanspreken. Ze trekt een zeer breed publiek aan, maar 'commercieel' vind ik haar muziek niet. Haar nummer met de meeste streams (Nu Wij Niet Meer Praten) speelt ze bv. live ook nooit, net omdat dat nummer uit haar prille beginperiode dateert en nog weinig te zien heeft met de huidige weg die ze ingeslagen is.

Dat het inhoudelijk jullie ding niet is, is dan ook niet zo verwonderlijk. Maar dergelijke vergelijkingen slaan nu echt eens nérgens op. Als er al vergelijkingen kunnen gemaakt worden dan zou ik eerder Bazart of Froukje zeggen. Of Olivia Rodrigo, al gaan die haar teksten zonder uitzondering allemaal over tienerliefdes, terwijl Pommelien met pakweg Zilver een dijk van een maatschappijkritische protestsong afleverde.

Ik las gisteren nog in het perstekstje van de AB-show van Hooverphonic dat zij in 2001 als headliner boven namen als Tool voor dance-afsluiter Basement Jaxx stonden. Van een populaire Vlaamse act op een veel te hoge positie gesproken. Om even van Pommelien af te leiden: zien we binnen dit en vijf jaar geen Belgische band headlinen en zo ja de welke?
Pommelien kan over een paar jaar wel headlinen, denk ik ;)

Pommelien kan over een paar jaar wel headlinen, denk ik ;)
Als ik een van de huidige niet headliners binnen 2-3 jaar zie terugkomen als headliner, dan is het eigenlijk Raye wel.

Over nieuwe headliners gesproken: ik blijf echt benieuwd of Sam Fender een groots Editors-in-2012- moment wordt of dat hij 'een Maneskinneke' doet. Denk dat veel gaat afhangen van zijn derde plaat eigenlijk, en of daar een grote hit op staat. In 2023 was het vooral goed dat hij naast Seventeen Going Under met die Springsteen cover een tweede herkenningsmomentje had voor het grote publiek. En nu moet hij nog een half uur langer vullen en boeien...

Users who are viewing this thread