Rock Werchter 2025

Ik was zelf geen Sam Fender kenner/fan maar heb het nu geregeld opstaan en heeft echt wel een aantal leuke nummers.
Eigenlijk kijk ik nu best wel uit naar dat optreden terwijl ik bij de aankondiging echt niet tevreden was.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en jarne
Ik las gisteren nog in het perstekstje van de AB-show van Hooverphonic dat zij in 2001 als headliner boven namen als Tool voor dance-afsluiter Basement Jaxx stonden. Van een populaire Vlaamse act op een veel te hoge positie gesproken. Om even van Pommelien af te leiden: zien we binnen dit en vijf jaar geen Belgische band headlinen en zo ja de welke?

Hooverphonic was toen echt wel op hun hoogtepunt. Waren ook alomtegenwoordig op alle vlakken. Kwam ook een beetje omdat in 1999 dEUS niet mocht headlinen op Rock Werchter en wel op Beach Rock.
Was ook een zot dagje hoor, die vrijdag in 2001. Je had precies geen uitgesproken headliner, enfin het hele weekend niet echt, er tourde weinig. Maar wel QOTSA als 2de van de dag, Tool met Lateralus op een relatief lage spot, Manu Chao die de boel afbrak en een sensatie was en Basement Jaxx op hun hoogtepunt. Later dat weekend had je ook nog de definitieve doorbraak van Faithless in België, Muse die van introvert bandje doorgroeiden naar expressieve topband (als vervanger van Coldplay overigens!) en de absoluut sterkste show van Placebo in België ooit (
).

Echt een heel goed jaar in de breedte. Die rode combibandjes van dat jaar heeft iedereen ook de hele zomer met trots gedragen.

Ik was zelf geen Sam Fender kenner/fan maar heb het nu geregeld opstaan en heeft echt wel een aantal leuke nummers.
Eigenlijk kijk ik nu best wel uit naar dat optreden terwijl ik bij de aankondiging echt niet tevreden was.
Ja, ik wil het ook wel weer een kans geven hoor. Maar ben vooral benieuwd wat het doet op de weide straks. Ik denk dat veel gaat afhangen van album drie, daar moet toch echt wel een hit op staan.

Grappig, ik heb het tegenovergestelde.

Ik kende ook nog niet zo heel veel van hem, maar van wat ik tot nu toe geluisterd heb vind ik het allemaal wel heel braaf en (te) veel op elkaar lijken. Het zal echt aan dat nieuwe album liggen wil ik er nog een beetje enthousiast van worden denk ik.

Als ik een van de huidige niet headliners binnen 2-3 jaar zie terugkomen als headliner, dan is het eigenlijk Raye wel.

Over nieuwe headliners gesproken: ik blijf echt benieuwd of Sam Fender een groots Editors-in-2012- moment wordt of dat hij 'een Maneskinneke' doet. Denk dat veel gaat afhangen van zijn derde plaat eigenlijk, en of daar een grote hit op staat. In 2023 was het vooral goed dat hij naast Seventeen Going Under met die Springsteen cover een tweede herkenningsmomentje had voor het grote publiek. En nu moet hij nog een half uur langer vullen en boeien...
Absoluut, die lijkt me nog niet aan haar plafond te zitten!

Grappig, ik heb het tegenovergestelde.

Ik kende ook nog niet zo heel veel van hem, maar van wat ik tot nu toe geluisterd heb vind ik het allemaal wel heel braaf en (te) veel op elkaar lijken. Het zal echt aan dat nieuwe album liggen wil ik er nog een beetje enthousiast van worden denk ik.
Heb het gevoel dat het management veel vertrouwen heeft in die derde plaat. De eerste single daarvan is nog niet echt de knaller waarop je hoopt.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Echt een heel goed jaar in de breedte. Die rode combibandjes van dat jaar heeft iedereen ook de hele zomer met trots gedragen.
Was dat ook niet de eerste keer dat ze met polsbandjes werkten, of was dat in 2000 al ?

In 1999 kreeg ik in elk geval nog elke dag een ordinaire stempel op mijn hand. :p

Het was vorige keer al kippenvel én feest, heb die opname nog vaak teruggekeken ook. Wild Long Lie al vast een van zijn beste nummers, en People Watching gewoon euforische meezinger.

• Leuk
Waarderingen: Nelios
Dat veld staat straks vol met zingende mensen. Gaat wel goedkomen.
En het veld moet ook niet vol vol staan. Radiohead had dat ook niet, en dat was toch een magische show voor in de geschiedenisboeken van RW. Barry Can't Swim in de KluB zal wel ramvol staan.

Hooverphonic was toen echt wel op hun hoogtepunt. Waren ook alomtegenwoordig op alle vlakken. Kwam ook een beetje omdat in 1999 dEUS niet mocht headlinen op Rock Werchter en wel op Beach Rock.
Was ook een zot dagje hoor, die vrijdag in 2001. Je had precies geen uitgesproken headliner, enfin het hele weekend niet echt, er tourde weinig. Maar wel QOTSA als 2de van de dag, Tool met Lateralus op een relatief lage spot, Manu Chao die de boel afbrak en een sensatie was en Basement Jaxx op hun hoogtepunt. Later dat weekend had je ook nog de definitieve doorbraak van Faithless in België, Muse die van introvert bandje doorgroeiden naar expressieve topband (als vervanger van Coldplay overigens!) en de absoluut sterkste show van Placebo in België ooit (
).

Die vroege Placebo shows waren sowieso fantastisch. Torhout '97 en Werchter '99 waren echt bizar fijn

• Leuk
Waarderingen: napril69 en jimmywe
).

Maar hebben we nog bands van formaat dEUS of Hooverphonic die (denk ik) de enige Belgische bands zijn op Stromae na, die ooit de headline-spot ingepalmd hebben?

Edit: Zie net dat Dour met Stormzy is gaan lopen. Kunnen we dus ook al schrappen van het lijstje kanshebbers.

• Leuk
Waarderingen: frank foert

Users who are viewing this thread