Rock Werchter 2025

Het blijft ergens grappig hou een stel oudere mannen hier steeds blijft in cirkels tetteren over Pommelien Thijs, en haar recht op een podiumplek op Werchter.

Ze gaat er, hoe dramatisch sommigen het hier ook lijken te vinden, gewoon staan en de jonge fans die komen voor Olivia en Gracie Abrams gaan er loco op gaan. Er zal vast wel iets in de apero of één van de tenten te beleven zijn he?

Hot take, Noordkaap en De Mens < Bazart.
Muzikaal zit je op een totaal ander niveau imo.

Bazart is zeer erg afgelikt qua sound en vrij eenvoudig van opbouw.

Een Noordkaap of zeker Monza is live een zeer interessante rock-band, waar er ook al eens wat variatie en een uithaal mogelijk is.
Daarom dat ik deze eerder in het vakje zet van een Triggerfinger, Pearl Jam, QOTSA, ...

Heb ook nooit die adoratie voor De Vos gesnapt. Prachtige teksten, maar dat stemgeluid vond ik echt niet te doen.
Ik zeg het, van al die voornoemde bands vond ik Gorky altijd de minst interessante. Saai misschien wel.
Tot ik vorige week eigenlijk besefte dat ze best wel sterke nummers hebben die ook overeind blijven wanneer anderen die brengen.

Check out de versies van die tribute van Ila, Meskerem Mees, Maria Iskariot, Ise en Emma Bale.
Maar eigenlijk verwondert mij dat niet dat deze bovendrijven.
Vijf namen die ik graag ergens zie opduiken op een festival (ergens, niet per se Werchter).

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Het blijft ergens grappig hou een stel oudere mannen hier steeds blijft in cirkels tetteren over Pommelien Thijs, en haar recht op een podiumplek op Werchter.

Ze gaat er, hoe dramatisch sommigen het hier ook lijken te vinden, gewoon staan en de jonge fans die komen voor Olivia en Gracie Abrams gaan er loco op gaan. Er zal vast wel iets in de apero of één van de tenten te beleven zijn he?
Volgens mij heeft niemand het over haar recht op een podiumplek. Maar het is een forum. Je mag je mening geven.

Zie eerder vorige week in een discussie over een andere naam.

Leeftijd van een bezoeker of band heeft daar niks mee te maken.
Het gaat hem over kwaliteit.

Maat van mij is 20 en gaat naar concerten zoals Rammstein, Janet Jackson, Simply Red, Sting, ... maar gaat evengoed naar Olivia Rodrigo of Rosalia.

Het is iets wat in beide richtingen gaat: als jongere blind zijn voor de kwaliteit in het verleden is verkeerd.
En hetzelfde geldt ook voor 'nieuwere' acts, waarbij het soms wat moeilijker is om kwaliteit te detecteren, gelet minder groot repertoire.

Maar dat riedeltje van oude mannen of boomers of whatever begint redelijk afgezaagd te worden.

Iets is goed of iets is niet goed.
Smaak speelt zeker een rol, maar veelal kan je ook objectief afwegen wat voor kwaliteit ze brengen.
En kwaliteit is niet altijd hetzelfde als populariteit.

Edit: en idem voor dat geleuter over tiktok of Disney of whatever.
Je moet ergens beginnen.
Vroeger startten ze bij Idol of The Voice. Nu starten ze via andere kanalen.
En misschien heb ik persoonlijk wel een voorkeur voor vriendengroepen die van jongsaf spontaan een bandje vormen (zie bijvoorbeeld Måneskin) dan een commercieel samengesteld product.
Maar neemt ook hier niet weg dat dat laatste ook goed kan zijn.

Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft niemand het over haar recht op een podiumplek. Maar het is een forum. Je mag je mening geven.

Sure. Keer op keer op keer dezelfde non-discussie. Fun forum times.

Zie eerder vorige week in een discussie over een andere naam.

Leeftijd van een bezoeker of band heeft daar niks mee te maken.
Het gaat hem over kwaliteit.

Maat van mij is 20 en gaat naar concerten zoals Rammstein, Janet Jackson, Simply Red, Sting, ... maar gaat evengoed naar Olivia Rodrigo of Rosalia.

Het is iets wat in beide richtingen gaat: als jongere blind zijn voor de kwaliteit in het verleden is verkeerd.
En hetzelfde geldt ook voor 'nieuwere' acts, waarbij het soms wat moeilijker is om kwaliteit te detecteren, gelet minder groot repertoire.

Maar dat riedeltje van oude mannen of boomers of whatever begint redelijk afgezaagd te worden.

Iets is goed of iets is niet goed.
Smaak speelt zeker een rol, maar veelal kan je ook objectief afwegen wat voor kwaliteit ze brengen.
En kwaliteit is niet altijd hetzelfde als populariteit.

Edit: en idem voor dat geleuter over tiktok of Disney of whatever.
Je moet ergens beginnen.
Vroeger startten ze bij Idol of The Voice. Nu starten ze via andere kanalen.
En misschien heb ik persoonlijk wel een voorkeur voor vriendengroepen die van jongsaf spontaan een bandje vormen (zie bijvoorbeeld Måneskin) dan een commercieel samengesteld product.
Maar neemt ook hier niet weg dat dat laatste ook goed kan zijn.

Ik alludeerde dus vooral op het feit dat de gemiddeld 35 plus mannenkliek van dit forum dus hoegenaamd niet de doelgroep is van een Pommelien Thijs, dus wat nut heeft het uiteindelijk dat we in cirkels blijven palavaren erover? Als het je zint..ga dan kijken, als het je ding niet is...het is een vrij groot terrein met andere podia en rand animatie. Hou je een uurtje bezig met wat anders in plaats van je te ergeren denk ik dan.

Ik vind tegelijk ook dat het behoorlijk lullig is om hier steeds hetzelfde handjevol mensen denigrerende opmerkingen te zien maken over een artieste. Ja, ze is populair en maakt muziek die vooral meisjes rond de 20 aanspreekt. En ja, ze heeft een jongerenserie op Ketnet als springplank gebruikt. So? Het is niet omdat wij de doelgroep niet zijn, dat we het om de haverklap moeten proberen te devalueren.

Ik vind tegelijk ook dat het behoorlijk lullig is om hier steeds hetzelfde handjevol mensen denigrerende opmerkingen te zien maken over een artieste. Ja, ze is populair en maakt muziek die vooral meisjes rond de 20 aanspreekt. En ja, ze heeft een jongerenserie op Ketnet als springplank gebruikt. So? Het is niet omdat wij de doelgroep niet zijn, dat we het om de haverklap moeten proberen te devalueren.
Allemaal best, maar jij bent wel diegene die stigmatiserende posts plaatst over leeftijd.
Waarom zou iemand van 35+ een jonge artiest niet goed kunnen vinden?
En omgekeerd: waarom zou een 20 jarige geen fan kunnen zijn van een band uit de seventies?

Zet op de affiche een Angèle, Ise, BLUAI, Isaac Roux, Peuk, etc... en je zal minder uitgesproken reacties horen.
En waarom? Allemaal jonge bands, jong van leeftijd, maar wel met een sound die meer aansluit met een festival als Werchter.

Dus als er hier mensen bedenkingen uiten over Pommelien, dan zijn dat diegenen die de moeite hebben genomen om de muziek te beluisteren (hopelijk) en van daaruit de conclusie te trekken, los van leeftijd of herkomst.

Ik zeg het, van al die voornoemde bands vond ik Gorky altijd de minst interessante. Saai misschien wel.
Tot ik vorige week eigenlijk besefte dat ze best wel sterke nummers hebben die ook overeind blijven wanneer anderen die brengen.
Verdiep je aub dringend eens in zijn werk.

• Leuk
Waarderingen: slyke
Zet op de affiche een Angèle, Ise, BLUAI, Isaac Roux, Peuk, etc... en je zal minder uitgesproken reacties horen.
En waarom? Allemaal jonge bands, jong van leeftijd, maar wel met een sound die meer aansluit met een festival als Werchter.

Dus als er hier mensen bedenkingen uiten over Pommelien, dan zijn dat diegenen die de moeite hebben genomen om de muziek te beluisteren (hopelijk) en van daaruit de conclusie te trekken, los van leeftijd of herkomst.
Leuk voorbeeld van iemand die helemaal niks gepresteerd heeft en zo een plek op het festival cadeau gegooid kreeg. Industry plantje van het hoogste niveau als je het mij vraagt. Of ik het laatst slecht vond live? Nee. Maar voor haar honderd anderen die er ook kunnen staan.

• Leuk
Waarderingen: DontClingToLife
Paar feiten in een Pommelien discussie waar mensen met een duidelijk andere smaak denken dat ze superieur zijn, dat dan objectiviteit noemen en daarom haar het plekje niet gunnen:

- leeftijd maakt niet uit bij Pommelien fans. Zie Pukkelpop, je krijgt niet al dat volk aan de main als je enkel de 20 jarigen meepakt
- moest Pommelien in het Engels zingen, zou het bijna 1 op 1 Olivia Rodrigo zijn, die blijkbaar wel haar plekje op Werchter verdient. Maar Pommelien dan weer niet?
- gaat ze de Nobelprijs voor literatuur winnen met haar songteksten? Nope. Maar geen enkele andere band die ik hier al opgesomd gezien heb gaat dat doen. Ze heeft trouwens wel echt sterke songs die mij wel raken (persoonlijke mening). Kleine Tornado of Het beste moet nog komen bijvoorbeeld.

Ik denk dat voor sommigen de hype om op bepaalde artiesten te bashen omdat het zo hoort wat de bovenhand neemt soms. Maar op die trein zitten bij Pommelien minder mensen dat je zou verwachten.

Denk dat die Pommelien past wel/niet discussie minder relevant is nu die ook op Pinkpop en -vooral- Pukkelpop wel getoond heeft hoe goed dat werkt?

• Leuk
Waarderingen: elo en pigital

De kritiek op Pommelien is best begrijpelijk, maar ik wil (als wellicht de oudste in deze groep) het voorbeeld geven en Pom een kans geven. Het is mijn ding misschien niet, maar RW wordt niet alleen voor mij georganiseerd… Ik kijk er zelfs naar uit, en de eventuele kritiek houd ik wel voor mezelf.

Sure. Keer op keer op keer dezelfde non-discussie. Fun forum times.

Ik alludeerde dus vooral op het feit dat de gemiddeld 35 plus mannenkliek van dit forum dus hoegenaamd niet de doelgroep is van een Pommelien Thijs, dus wat nut heeft het uiteindelijk dat we in cirkels blijven palavaren erover? Als het je zint..ga dan kijken, als het je ding niet is...het is een vrij groot terrein met andere podia en rand animatie. Hou je een uurtje bezig met wat anders in plaats van je te ergeren denk ik dan.

Toch ff zeggen als het over pommelien gaat dat jij er altijd boomers ed bijsleurt . Alsof een 40er geen nieuwe muziek apprecieert. Een forum is ook persoonlijke smaak. Ik vind pommelien gewoon niet mn ding. En als je zegt dat ze in het rijtje hoort van een metejoor, like me en anderen dan is dat niet denigrerend maar een mening. Is niets spottend aan. Voor mij hoeft dat niet op werchter. Maar zoals je zei, wrs genoeg andere opties.
Wat vernieuwing betreft op affiches, graag. 40ers hebben namelijk geen cassettespeler met alleen maar muziek uit hun jonge tijd.

Ik zou er geen probleem van maken dat pommelien op werchter staat mocht er niet al genoeg bagger geprogrammeerd staan... Geen pommelien dus aub!

qibefz8wtgc21.webp

Het kan wel ver gaan hé zo'n Pommelien discussie. Als het dan toch om vergelijken gaat; ik vind dat er op Werchter doorgaans weinig acts staan waar echt iedereen wat van te klagen heeft.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: napril69
vandaag donderdag om 12h aankondiging rock en seine maar dat is enkel over de eerste dag 20 augustus voor het eigenlijke festival.
Zal wel een speciale 'pop' artiest zijn.

Users who are viewing this thread