My two cents: Pommelien is dé nationale act van het moment die je als grootste festival gewoon moét boeken, zeker omdat ze er nog nooit stond. De zalen die zij uitverkoopt met amper 1 album op zak, dat is gewoon ongezien.Jep, want ik ben benieuwd. Of zeg me anders even de paginanummer waar deze discussie werd gehouden. Dan ga ik wel even terugkijken.
Lijkt me ook een mooi momentum om haar volgend jaar te boeken, tussen de 9 uitverkochte AB's in het voorjaar en de sportpaleizen in 2026 in. En wellicht heeft ze tegen dan al een tweede album uit.
Haar debuutplaat vind ik persoonlijk alvast uitstekend. Muzikaal zijn het poprock-songs die best goed in elkaar steken. De grote sterkte van Pommelien ligt voor mij vooral in haar teksten. Nummers als Kleine Tornado, Wanneer, Oké... leg ik zelf vaak op. Ondertussen ook een aantal keer live gezien, steeds meer dan de moeite, mede door de uitstekende band die haar ondersteunt. Haar optreden in De Vooruit eerder dit jaar was vrij waanzinnig qua sfeer, ik vermoed dat het een heuse volkstoeloop wordt als ze op Werchter staat.