Rock Werchter 2025

Maar hebben we nog bands van formaat dEUS of Hooverphonic die (denk ik) de enige Belgische bands zijn op Stromae na, die ooit de headline-spot ingepalmd hebben?

Edit: Zie net dat Dour met Stormzy is gaan lopen. Kunnen we dus ook al schrappen van het lijstje kanshebbers.
Hoera !

Absoluut, die lijkt me nog niet aan haar plafond te zitten!
Voor mij is Raye dan weer een artiest waarvan ik nog niet echt hoor wat er zo speciaal aan is. Heb haar in mijn voorbereidingplaylist voor Glasto staan maar hoor nog niet veel meer dan redelijke standaard RnB/Soul achtige nummers. Op dit moment luister ik met meer plezier naar Olivia Rodrigo en Noah Kahan bijvoorbeeld (en wat is die nieuwe muziek van Beth Gibbons goed trouwens!). Maar ik sta open voor tips en suggesties wat ik mis in de muziek van Raye.

Voor mij is Raye dan weer een artiest waarvan ik nog niet echt hoor wat er zo speciaal aan is. Heb haar in mijn voorbereidingplaylist voor Glasto staan maar hoor nog niet veel meer dan redelijke standaard RnB/Soul achtige nummers. Op dit moment luister ik met meer plezier naar Olivia Rodrigo en Noah Kahan bijvoorbeeld (en wat is die nieuwe muziek van Beth Gibbons goed trouwens!). Maar ik sta open voor tips en suggesties wat ik mis in de muziek van Raye.
De laatste ep Genesis vind ik heel sterk! Verder heeft ze me live gewoon echt gigantisch omver geblazen dit jaar op Pukkelpop.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Genesis (volledige versie) en Ice Cream Man doen het voor mij. Schijnt daarnaast ook live énorm goed te zijn, dus kijk er erg naar uit.

• Leuk
In 2023 had ik hetzelfde bij het inluisteren voor Werchter en toen gekozen om na Warhaus eerst iets te eten en drinken, maar daarna toch nog een stuk gezien en live was dat toch wel een pak overtuigender, achteraf toch wel spijt dat ik de volledige show niet gezien heb. Als ik dit jaar zou gaan is het in ieder geval een must-see zeker omdat de show in 2023 niet alle toeters en bellen had en dat lijkt voor 2025 wel het geval te zijn.

• Leuk
Ieder zijn ding hè, is maar goed dat er voor veel meer dan een paar acts een markt is 👍

Als ik een van de huidige niet headliners binnen 2-3 jaar zie terugkomen als headliner, dan is het eigenlijk Raye wel.

Over nieuwe headliners gesproken: ik blijf echt benieuwd of Sam Fender een groots Editors-in-2012- moment wordt of dat hij 'een Maneskinneke' doet. Denk dat veel gaat afhangen van zijn derde plaat eigenlijk, en of daar een grote hit op staat. In 2023 was het vooral goed dat hij naast Seventeen Going Under met die Springsteen cover een tweede herkenningsmomentje had voor het grote publiek. En nu moet hij nog een half uur langer vullen en boeien...
Hij heeft nu wel één album meer en op 10 december jl. speelde hij een andere bekende cover LONDON CALLING (The Clash) in de O2 Londen. Zijn concert daar staat op youtube.

Het blijft ergens grappig hou een stel oudere mannen hier steeds blijft in cirkels tetteren over Pommelien Thijs, en haar recht op een podiumplek op Werchter.

Ze gaat er, hoe dramatisch sommigen het hier ook lijken te vinden, gewoon staan en de jonge fans die komen voor Olivia en Gracie Abrams gaan er loco op gaan. Er zal vast wel iets in de apero of één van de tenten te beleven zijn he?
Het is niet aan mij om te oordelen of een artiest/band recht heeft op een podiumplek in Werchter. Ik zal dit dus ook nooit doen. Ik heb ook helemaal niets tegen Pommelien Thijs persoonlijk, want ik ken de dame niet. Ik geef gewoon op een respectvolle manier mijn mening over haar muziek, want ik denk toch dat dit mag op een forum. 'Een stel oudere mannen die in cirkels blijft tetteren over Pommelien Thijs' is hieromtrent een wat ongelukkige uitspraak. Mag ik dat zeggen?

• Leuk
Waarderingen: SvenH23
Ieder zijn ding hè, is maar goed dat er voor veel meer dan een paar acts een markt is 👍
Ow absoluut! Maar ik probeer wel altijd eerst nieuwe opkomende artiesten een eerlijke kans te geven. Vorig jaar op Werchter zo toch ook weer leuke nieuwe dingen gezien. En soms valt een kwartje opeens wel zoals bij Froukje. Maar soms moet je ook concluderen dat iets niet je ding is, bij Raye kan het nog beide kanten op. Maar gezien de reacties moet ik vooral Genesis eens een goede kans geven maar het allerbelangrijkste is de live ervaring.

• Geweldig
Waarderingen: MadMandra27
Hoop toch op een pakketje namen morgen ...

Kwestie van Franz Ferdinand het niet te moeilijk te maken op de Warmste Week. Nu zijn ze half aangekondigd, maar eigenlijk nog niet officieel in de line up op de website. Dan kunnen ze zelf open en duidelijk zijn :)

Het is niet aan mij om te oordelen of een artiest/band recht heeft op een podiumplek in Werchter. Ik zal dit dus ook nooit doen. Ik heb ook helemaal niets tegen Pommelien Thijs persoonlijk, want ik ken de dame niet. Ik geef gewoon op een respectvolle manier mijn mening over haar muziek, want ik denk toch dat dit mag op een forum. 'Een stel oudere mannen die in cirkels blijft tetteren over Pommelien Thijs' is hieromtrent een wat ongelukkige uitspraak. Mag ik dat zeggen?
Zeker, helemaal mee eens.

Users who are viewing this thread