Pinkpop 2025

Ik lees dat de gratis shuttlebus tussen station Landgraaf en de campings A en B rijdt op donderdag en maandag.

Betekent dit dat er geen bussen meer rijden op vrijdag t/m zondag tussen Station Landgraaf en het festivalterrein?

Wij hebben namelijk een hotel in Sittard, en voor sommigen van ons is 3 dagen lopen vanaf het station naar het festivalterrein nét ff teveel vanwege fysieke omstandigheden.
Als bus 5 van station Heerlen naar Parkstad stadion die bij snowworld stopt met Pinkpop gewoon rijdt en daar stopt is dit misschien een optie voor jullie

Vanaf snowworld is ‘t 8min lopen. Om op station Landgraaf te komen reis je sowieso via Heerlen vanuit Sittard neem je dan in Heerlen of 1 halte de trein of kleine 20 min de bus.

• Geweldig
Waarderingen: MrJames
Poeh. Das ff minder zeg. Het is toch al gauw 35/40 min lopen. Voor 1 dag nog wel te overzien, voor 3 dagen word dat wel een dingetje…
Sowieso is het festivalterrein bereiken al een logistieke uitdaging maar dit maakt het er niet beter op.
Ja heel begrijpelijk en onhandig/niet klantvriendelijk.

Wat je bijvoorbeeld wel zou kunnen doen is vouwfietsen regelen.

• Leuk
Waarderingen: MrJames
Als ik pinkpop en graspop vergelijk in hetzelfde weekend op gebied van openbaar vervoer vind ik dat ze alletwee wel dik gebuisd zijn.
Op graspop heb je het hele weekend wel bussen van station mol tot de festivalweide maar je hebt na 21u allicht geen trein meer richting antwerpen of hasselt waardoor je ofwel de keuze hebt voor de headliners van het terrein af of blijven hangen op de afterparty die er iedere dag is tot 4u45.

Op pinkpop heb je zoals ik het dus lees wel een trein tot Utrecht maar vanaf vrijdag geen bus meer richting station. Dit is dus ook sneu en je festivalgangers aanmoedigen neem maar de auto je geraakt anders nietmeer thuis of je moet te voet naar het station.

Vroeger mocht je op graspop gratis kamperen ook voor 1 dag nu is het voor iedereen betalend camperen ook al ist maar voor 1 nacht.
Dat vind ik dan wel weer een voordeel ren opzichte van pinkpop waar je met een dagticket savonds gewoon naar huis wordt gestuurd.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Als bus 5 van station Heerlen naar Parkstad stadion die bij snowworld stopt met Pinkpop gewoon rijdt en daar stopt is dit misschien een optie voor jullie

Vanaf snowworld is ‘t 8min lopen. Om op station Landgraaf te komen reis je sowieso via Heerlen vanuit Sittard neem je dan in Heerlen of 1 halte de trein of kleine 20 min de bus.
Tnx, ik heb dit even in de appgroep gegooid en vastgepind!

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop
Wij wel, wij staan rustig midden in de mensenmassa te kletsen. Sommige nummers niet en bij sommige nummers die minder zijn wel.
Hangt soms ook af van de interactie die een band/artiest heeft met het publiek.

Ik twijfel altijd of ik hier überhaupt op wil reageren, maar ik vind dit gedrag toch een tikje asociaal.

Ik vind dit wel meer dan een tikje asociaal. Door zulke mensen wordt een heel optreden gewoon verpest.

Ik ben woonachtig in Sittard waar ik ook gewoon zal slapen. Ik claim een oprit bij familie net buiten het afgezette gebied. Ik denk een minuut of 20, 25 lopen. Ik vermoed sowieso op zondag 2 plekskes vrij te hebben als er iemand naar Sittard wilt @hierboven.

• Leuk
Waarderingen: Gloaming
Blijkbaar nog genoeg plekken beschikbaar voor P2?

"🚗 Naar Pinkpop met de auto? Parkeer dichtbij op P2 (15 min lopen) met een weekendticket. Liever op een verharde plek? Kies een Park & Train combiticket en reis relaxed per trein vanaf Heerlen, Sittard of Maastricht 🚉

Meer info via http://pinkpop.nl/vervoer"

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik twijfel altijd of ik hier überhaupt op wil reageren, maar ik vind dit gedrag toch een tikje asociaal.

Wij kletsen vaak wat en ja als je geen andere mensen wenst te horen dan lijkt mij dat lastig op een festival.

Wij staan dan meestal ook niet ergens vooraan, ieder z’n eigen beleving.

En dat mag jij natuurlijk best aso vinden, lig ik weer niet wakker van.

Als je wil praten met elkaar tijdens een concert of festival (en dan bedoel ik een gesprek, niet een paar woordjes) is het niet meer dan netjes om even buiten de mensenmassa te gaan staan die wel naar de muziek willen luisteren. :)
Meestal zijn het geen uitgebreide gesprekken en wij staan niet vooraan. Maar ik heb niet zoveel last van de ergernis van anderen.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    788,7 KB · Weergaven: 53
...en dan een goede plaats kwijt zijn, dacht het niet 🙈

er is natuurlijk wel een verschil tussen even iets tegen elkaar zeggen of de complete vakantieplanning doornemen terwijl iedereen om je heen mee luisteren moet omdat de stemverheffing over alle muziek moet heenkomen... rot dan een end op man. Bij een concert stoor ik me daar veel meer aan dan op een festival. Als je alleen maar komt om te kletsen was dan helemaal niet gekomen en ga bloos in het cafe gedeelte buiten de zaal staan met je gezelschap dat niet in de gaten heeft dat je de sfeer aan het verpesten bent voor de mensen om je heen die wel van het concert waarvoor ze gekomen zijn genieten!!!

Ik vind het bij concerten in zalen ook veel erger. Op een festival vind ik het vaak wel meevallen, in die zin dat als ik het echt goed wil zien en horen ik op een dusdanige plek ga staan waar meerderen die opvatting hebben.

Maar ja, ook dan heb je soms wel lastig volk. Als je iets in een tent wil zien als het regent, is dat ook wel heel hinderlijk. Heeft het optreden van TLDP vorig jaar op DTRH toch een deukje gegeven.

...en dan een goede plaats kwijt zijn, dacht het niet 🙈

er is natuurlijk wel een verschil tussen even iets tegen elkaar zeggen of de complete vakantieplanning doornemen terwijl iedereen om je heen mee luisteren moet omdat de stemverheffing over alle muziek moet heenkomen... rot dan een end op man. Bij een concert stoor ik me daar veel meer aan dan op een festival. Als je alleen maar komt om te kletsen was dan helemaal niet gekomen en ga bloos in het cafe gedeelte buiten de zaal staan met je gezelschap dat niet in de gaten heeft dat je de sfeer aan het verpesten bent voor de mensen om je heen die wel van het concert waarvoor ze gekomen zijn genieten!!!
Ik zei eerder al een half leven weg uit Limburg, maar "ga bloos in het café staan" klinkt wel heul vertrouwd ;)

• On fire
Waarderingen: DennisvdBr

Users who are viewing this thread