Graspop Metal Meeting 2025

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
92
201
Even hier wat meer ingedoken:

Gisteren was dus de allereerste post van Graspop op facebook waarbij #GMM25 werd gebruikt. Dat was op 27 september dus.

Een jaar eerder was deze eerste keer met vermelding voor #GMM24 pas op 18 oktober. (met op 14 november de eerste aankondiging)
(zie nu wel nog een GMM24 op 15 september al, maar qua type post zoals nu net geplaatst is, was die van 18 oktober dezelfde in de vorm van "who's ready", "who's hyped" etc.)

Ook nog maar even teruggescrolld naar #GMM23. Ik had verwacht dat het ook gewoon een paar weken vooraf zou zijn, maar:
Toen was het ook op 18 oktober de eerste vermelding en op 22 oktober meteen de aankondiging van Motley en Def Leppard. Al had je toen op 18 oktober meteen de wijziging van de profielfoto erbij. Voor 2024 was dat ook pas kort voor de aankondiging op 13 november.

Conclusie: ze zijn in ieder geval begonnen voor GMM25, en elke dag kan nu de dag zijn, maar het is vooral wachten op de dag waarop de profielfoto wordt aangepast. Voor 2023 gebeurde dit op een maandag om 12:00, voor 2024 ook een maandag om 16:00.
1727510916202.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
83
144
Misschien even leuk tussendoor. (En om van het Belgie vs Nederland ge***** af te zijn)
Stel je voor dat je de keuze krijgt
Als headliner Slipknot op graspop, maar dan gaat Linkin Park naar Werchter.

Of
Linkin park op Graspop, maar dan gaar Slipknot naar Werchter. Wat zouden we willen?

Ik denk dat ik voor LP ga. Ik ben geen groot fan van de nieuwe zangeres. True.
Maar het is weer wat anders dan Slipknot.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.939
Misschien even leuk tussendoor. (En om van het Belgie vs Nederland ge***** af te zijn)
Stel je voor dat je de keuze krijgt
Als headliner Slipknot op graspop, maar dan gaat Linkin Park naar Werchter.

Of
Linkin park op Graspop, maar dan gaar Slipknot naar Werchter. Wat zouden we willen?

Ik denk dat ik voor LP ga. Ik ben geen groot fan van de nieuwe zangeres. True.
Maar het is weer wat anders dan Slipknot.

Ik mag hopen dat iedereen dan voor Linkin Park kiest... Slipknot staat er regelmatig, Linkin Park zal er anders nooit staan, LP is daarin een veel uniekere naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.696
3.541
Misschien even leuk tussendoor. (En om van het Belgie vs Nederland ge***** af te zijn)
Stel je voor dat je de keuze krijgt
Als headliner Slipknot op graspop, maar dan gaat Linkin Park naar Werchter.

Of
Linkin park op Graspop, maar dan gaar Slipknot naar Werchter. Wat zouden we willen?

Ik denk dat ik voor LP ga. Ik ben geen groot fan van de nieuwe zangeres. True.
Maar het is weer wat anders dan Slipknot.
Voor mij LP maar naar Werchter. Denk ook dat dat de meest realistische keuze is. Maar beiden op GMM mag ook. Maar gezien de waarschijnlijkheid van Maiden zal dat wel iets te prijzig worden🤗
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
515
556
Ah. Humor stopt ook bij de grens?
Het lijkt hier wel de middelbare school.
Al was mijn "bananenopmerking" ook wat middelbare school niveau.
Laten we ons weer een beetje gedragen.

Misschien even leuk tussendoor. (En om van het Belgie vs Nederland ge***** af te zijn)
Stel je voor dat je de keuze krijgt
Als headliner Slipknot op graspop, maar dan gaat Linkin Park naar Werchter.

Of
Linkin park op Graspop, maar dan gaar Slipknot naar Werchter. Wat zouden we willen?

Ik denk dat ik voor LP ga. Ik ben geen groot fan van de nieuwe zangeres. True.
Maar het is weer wat anders dan Slipknot.
Linkin Park. Maar dat gaat alleen gebeuren als RW helemaal rond is met zijn headliners. Dus het wordt Iron Maiden en Slipknot.
Arnhem is voor ons nog uur en 3 kwartier minimaal helaas
Groningen of Friesland dan?
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
166
338
Met die teaser van Tons Of Rock (een versterker met "This one goes to 11" ) kom ik eigenlijk uit bij Manowar

Allez nu. Da's een quote van de Spinal Tap film. Waarvan in 2025 een vervolg zou uitkomen. En die band heeft in het verleden opgetreden en getourd. Dus da specialleke lijkt me eerder op hen te duiden dan op Manowar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
515
556
De headliners liggen al wel vast. Dat is hier wel vaker besproken toch? Graspop bepaald het dan vervolgens zelf neem ik aan
Nee dat staat vaak al contractueel vast, ivm kaartverkoop van andere locaties. Net als exclusiviteit in een straal van .. km.
Het hangt welaf van de obderhandelingen tussen het management van de band en het festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
346
850
Allez nu. Da's een quote van de Spinal Tap film. Waarvan in 2025 een vervolg zou uitkomen. En die band heeft in het verleden opgetreden en getourd. Dus da specialleke lijkt me eerder op hen te duiden dan op Manowar.
De Spinal Tap quote had ik wel door maar dacht gewoon aan een "luide" band.
Ondertussen is duidelijk dat het niet over een band gaat maar over het festival, vorig jaar was de 10e verjaardag en volgend jaar dus de 11e editie. Maar ze zijn daar in ieder geval toch ook actiever aan het worden met eerst die teaser film en updaten van hun logo naar 2025
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.601
Allez nu. Da's een quote van de Spinal Tap film. Waarvan in 2025 een vervolg zou uitkomen. En die band heeft in het verleden opgetreden en getourd. Dus da specialleke lijkt me eerder op hen te duiden dan op Manowar.
Plus Manowar moet in februari gewoon nog een show in Oslo uitverkopen en ze moeten nog aardig wat tickets verschuiven wil dat lukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en johanra

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
438
653
The headliners are already set. That has been discussed here before, right? Graspop will decide for itself I assume
They are probably set, but not ready for an announcement because maybe some of them wants to announce whole tour.

So far only Maiden and Slipknot announced some dates. We'll see next week with Greenfield and Nova Rock which headliners will come, but I'm still going with Slipknot, Volbeat & Toten Hosen, unless there will be some surprises like Blink or Linkin
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

dogsoldierspoon

Campingartiest
23 jun 2022
52
103
Misschien even leuk tussendoor. (En om van het Belgie vs Nederland ge***** af te zijn)
Stel je voor dat je de keuze krijgt
Als headliner Slipknot op graspop, maar dan gaat Linkin Park naar Werchter.

Of
Linkin park op Graspop, maar dan gaar Slipknot naar Werchter. Wat zouden we willen?

Ik denk dat ik voor LP ga. Ik ben geen groot fan van de nieuwe zangeres. True.
Maar het is weer wat anders dan Slipknot.

Ik vind Slipknot gewoon niet echt goed (Corey Taylor zijn solo albums bevallen me beter), dus die keuze is heel snel gemaakt :p
 

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
118
126
België heeft veel betekend voor Nederland en dat doet het nog altijd.
Een afvallige provincie klinkt erg negatief, dus een misplaatst grapje.:sneaky:
Limburg, Brabant en Zeeland zijn nog altijd nauw verbonden met Vlaanderen. Zowel cultureel als economisch.
Als Brabander voel ik me gek genoeg meer thuis in België(vlaanderen) dan in Limburg. Cultuur en taal past net wat beter met bij mij en dat zal ook wel aan mij liggen. Zoveel mensen zoveel wensen
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
118
126
Misschien even leuk tussendoor. (En om van het Belgie vs Nederland ge***** af te zijn)
Stel je voor dat je de keuze krijgt
Als headliner Slipknot op graspop, maar dan gaat Linkin Park naar Werchter.

Of
Linkin park op Graspop, maar dan gaar Slipknot naar Werchter. Wat zouden we willen?

Ik denk dat ik voor LP ga. Ik ben geen groot fan van de nieuwe zangeres. True.
Maar het is weer wat anders dan Slipknot.
Ach ik weet het niet zo goed, voor mezelf maakt het niet zoveel uit.

Slipknot is vaak geweest en niet altijd goed.
LP zonder chester... daar zijn mijn oortjes bang voor bij de oude nummers.
Verder weet ik niet of dit meer volk trekt als ze aangekondigd zouden worden.
Hier op het forum zetten we Dream theater al in de marquee. Waar zetten we LP dan neer?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken