Albums van 2024

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Kan er iemand een goeie case maken voor het halen van een abbo op OOR? Vind vaak de reviews online tikkeltje zuur maar verder geen idee wat er verder in staat
Reviews van concerten staat niet in het OOR magazine dus dat scheelt.

Vind het zelf heerlijk om elke maand even te bladeren door alle albums die er zijn uitgekomen en wat er in de top 11 staat van OOR. Daarnaast staan er heel veel goede interviews in met artiesten, meestal stuk of 5 a 6 per uitgave. Ben er zelf in ieder geval erg blij mee.
 

JP5

Gouden Tip
30 mei 2023
270
233
Kan er iemand een goeie case maken voor het halen van een abbo op OOR? Vind vaak de reviews online tikkeltje zuur maar verder geen idee wat er verder in staat

Twee lp’s bij een jaarabonnement lijkt me een goeie case. 😬

Ik heb er net een afgesloten. Het blad zelf is voor mij een beetje bijzaak, daar blader ik wat doorheen. Maar ik ontvang als het goed is London Grammar en Jamie XX binnenkort, dat vind ik een mooie vangst.
 
  • Geweldig
Waarderingen: BeWario

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.782
Gurriers idd top!

In de boulderhal wordt Come and See, Midas en Romance ook gewoon in z’n geheel afgespeeld. Die platen krijgen echt de aandacht die het hoort te krijgen.
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
883
1.068
Ik vind de nieuwe DEADLETTER in tegenstelling tot velen hier echt een heel lekkere plaat. Die van Gurriers is voor mij zeker een top 5 plaat dit jaar maar ben sinds vorig jaar Pukkelpop ook echt enorm fan.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
289
258
Floating Points is voor mij ook wel de winnaar van vandaag denk ik. Dat blokje van Fast Forward t/m Tilt Shift is echt heerlijk, lange nummers maar ze vliegen zo voorbij, ik word er helemaal ingezogen. De nieuwe 156/Silence dan op de tweede plek. Die zie ik nog wel wat meer op mij groeien met meer luisterbeurten, maar is nu al heel goed. Dikke aanrader voor metalcore fans. Daarna Ascendant Vierge/Julie/Gurriers in willekeurige volgorde. Gurriers is voor mij gewoon een prima post-punk plaat, maar verder niet echt een uitschieter. Ik heb überhaupt nog niet echt grote uitschieters gehad qua post-punk dit jaar, die van Drahla komt daar misschien nog het meeste bij in de buurt.

Overigens nog niet aan Deadletter, Eefje en Foxing toegekomen. Dat komt nog wel een andere keer, genoeg geluisterd voor vandaag. :p
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
442
425
Gurriers . Wel mijn ding,lekker album dit.
Straks nog ff Deadletter opzetten maar zal ook vast wel goed komen.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
472
637
Wat een week qua releases! Sta je dan bij een vage guilty pleasure party, mooi de tijd voor reviews 🤣

Eefje de Visser: erg naar uitgekeken, maar toch net niet, te vlak

Gurriers 👌🏻…maar winnaar deze week Floating Points ❤️
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.892
6.133
Ik kon pas vanaf laat vanavond luisteren dus even wat dingen er uit gepakt maar morgen meer luisteren.

Floating Points en Gurriers inderdaad de winnaars. Ook maar gelijk een ticket besteld voor Here's The Thing (raar dat ik hier over getwijfeld heb als ik de line-up nu terugkijk).

Wat betreft Snow Patrol ben ik het mee eens dat het sterk begint maar daarna eentonig werd (op These Lies na in de 2e helft van het album).

Eefje de Visser, nooit mijn ding geweest. En nog steeds niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Tinus101

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Erg aan het genieten van de albums van gisteren. Snow Patrol is toch een soort warm bad waar je in terrecht komt, heerlijk voor in de ochtend.
Gurriers ook erg goed. London Grammar ook fijn. Daarnaast ook aan het genieten van Floating Points en Nada Surf.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.588
4.689
De nieuwe LP van Douglas Firs is erg goed. Eind deze maand in PHIL, mooie locatie.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
721
450
Ik snap je reactie, maar ik meen het. Imaginal Disk is echt met afstand mijn album van het jaar tot nu toe. Laat je niet afschrikken door het 'pop' label want dit overstijgt het genre zo. Kwam tegelijk uit met de nieuwe Fontaines D.C. en daar was ik heel hyped voor, maar qua complexiteit is dat net Coldplay vergeleken met Imaginal Disk.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.859
4.820
Ik snap je reactie, maar ik meen het. Imaginal Disk is echt met afstand mijn album van het jaar tot nu toe. Laat je niet afschrikken door het 'pop' label want dit overstijgt het genre zo. Kwam tegelijk uit met de nieuwe Fontaines D.C. en daar was ik heel hyped voor, maar qua complexiteit is dat net Coldplay vergeleken met Imaginal Disk.
Ik vind het zeker geen plat pop album en misschien wel één van de verrassingen van dit jaar. Romance vind ik wel echt een stuk spannender en completer. De vergelijking met Coldplay slaat als een pik op een drumstel. Kid A was en is nog altijd een meesterwerk. Al kan ik me voorstellen dat, voor eenieder die ttv Kid A nog niet (serieus) met muziek bezig was, er in de afgelopen jaren vergelijkbare meesterwerken zijn uitgebracht binnen een bepaalde tijdsgeest. Maar dat maakt vergelijken eigenlijk onmogelijk.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.170
3.101
Ik snap je reactie, maar ik meen het. Imaginal Disk is echt met afstand mijn album van het jaar tot nu toe. Laat je niet afschrikken door het 'pop' label want dit overstijgt het genre zo. Kwam tegelijk uit met de nieuwe Fontaines D.C. en daar was ik heel hyped voor, maar qua complexiteit is dat net Coldplay vergeleken met Imaginal Disk.
Een artiest/album/track neerhalen, met het doel een ander(e) op te hemelen, vind ik sowieso wel een gele kaart.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham, elo en Nelios

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
721
450
Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van Fontaines D.C. hoor. Maar Imaginal Disk is voor mij een album waar ik me helemaal ik kan verliezen en waar ik op elke luisterbeurt weer iets nieuws tegenkom. Aan Romance merk ik dat ik hem nu eigenlijk wel al plat heb gedraaid.

En natuurlijk is Imaginal Disk lang niet zo goed als Kid A qua hoe gedurfd dat album was op dat moment voor Radiohead, maar ik vind wel dat Imaginal Disk op dezelfde manier je vastgrijpt en je onderdompelt in de wereld die het album neerzet. Je zou voor dit album op de zelfde manier een digitale tentoonstelling kunnen maken zoals Radiohead dat voor Kid A/Amnesiac heeft gedaan met Kid A Mnesia Exhibition (enorme aanrader trouwens). Er zitten zoveel individuele elementen in de nummers die je pas na een zoveelste luisterbeurt eruit pikt.

Dat ik Romance daarnaast vond tegenvallen is natuurlijk gewoon mijn mening. Er staan een paar enorm goede nummers op, maar als samenhangend album vind ik het niet zo sterk. Maar het zal ook niet meehelpen dat ik de 4 singles al kapot had gedraaid toen het album uitkwam terwijl ik Imaginal Disk voor het eerst als compleet album hoorde.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham en Mark's Kal

elo

Headliner
3 dec 2013
5.588
4.689
Ik ga Magdalena Bay nog maar eens draaien. Dat vond ik een fijn album tijdens het opruimen, maar heb hem daar niet nog eens gedraaid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle en micham

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
289
258
Voor de nieuwe fans kan ik Mercurial World trouwens ook van harte aanbevelen! Voor mij persoonlijk ligt het qua niveau wel dicht bij elkaar. Al denk ik dat Imaginal Disk er wel overheen gaat, is net wat ambitieuzer en een completer geheel. Maar het is ook pas net een maand uit natuurlijk. Bij Mercurial World snapte ik op release de hype niet echt, toen kwam ik een jaar later terug en was het toch wel aardig. En sindsdien is het uitgegroeid naar een van mijn favorieten. Imaginal Disk vond ik daarentegen meteen fenomenaal. Maar als je ID kunt waarderen kun je denk ik op zijn minst wel een aantal nummers van MW meepikken. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

Gebruikers die dit onderwerp bekijken