Lowlands 2024

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
463
525
Toiletten weer rechts naast de India zou fijn zijn. Minder soundbleed bij rustige acts in de Bravo. Gewoon weer blikje/flesje mee terrein op. Overdekte miva bij de Alpha of zoals bij ZC gewoon de miva in je hoofdpodium bouwen en echt inclusief zijn. Minder officiele instalanders die bij elke moshpit minutenlang op het barriertrapje gaan staan om te filmen. Die pits zien er echt niet opeens anders uit. Maar eigenlijk waren er tov vorig jaar al veel dingen beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chicken en Davidd

Davidd

Support act
7 jul 2021
932
1.698
Naast het genoemde nachtprogramma verdient het terrein de grootste update wat mij betreft. De linkerhoek naast de Bravo is een vaag saai hoekje, het gebied rondom de Heineken en Lima verdient ook wel een visuele upgrade.
Jaa helemaal mee eens.
Ik vond dit juist een hele chille en leuke toevoeging! Knapte er goed van op :)
Ah, ik heb zelf geen 1x de behoefte gevoeld om overdag daar te gaan slapen. Vond vooral dat het best veel ruimte in beslag nam, maar als mensen er blij mee zijn dan is het prima. Zeker omdat het niet alleen domweg reclame maken is, maar ook een dienst toevoegen aan het festival.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
932
1.698
Denk ook dat er qua terrein en de nacht nog wel weer iets te sleutelen valt... Qua indie classics ben ik wel benieuwd hoe groot je een plek daarvoor zou maken? Ik had het gevoel dat de Heineken op LL of de Teddy/Fuzzy op DTRH hier iets te groot voor zijn, maar de Armadillow (vrijdag Vera Siemons, zaterdag St. Paul) is dan weer een te algemene plek misschien?
Precies, die Armadillow nodigd mij niet echt uit om een avond te dansen denk dat een tent tussen de grootte van de Lima en de India het beste is voor zoiets.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
932
1.698
- Camping 6/7 terug
- Een eet kiosk bij de entree
- Charlie terug brengen
- Nieuwe huisstijl kwa website/design zodat de merch ook beter wordt
- Schermen buiten de Bravo
- Cocktails moeten verser voorbereid worden
- De McDonalds moet een McLowlands burger verkopen die uniek en alleen bij LL te verkrijgen is
- Een uitgaansgelegenheid die niet om dance draait, en waar men misschien lekker kan zitten en toch van muziek genieten. Iets minder heftig voor de mensen die niet tot 6 uur de benen onder hun lijf willen dansen dus.
Met alle punten eens! Alleen wat was camping 6/7? Was dat anders dan dan nu camping 5 en 6?

Schermen buiten de Bravo zou ik ook ee hele goede vinden. Nu toch vaak weggelopen als het te druk was om de tent in te gaan.
 

Mayday

Playlistbediener
11 dec 2023
16
26
Ah, ik heb zelf geen 1x de behoefte gevoeld om overdag daar te gaan slapen. Vond vooral dat het best veel ruimte in beslag nam, maar als mensen er blij mee zijn dan is het prima. Zeker omdat het niet alleen domweg reclame maken is, maar ook een dienst toevoegen aan het festival.
Ik ben er zelf ook niet geweest, maar vind het een leuke activatie die wel echt iets toevoegt. De tent is alleen echt lelijk en naast de saaie Heineken maakt het dit deel van het terrein niet echt mooier. Voor volgend jaar zou ik het dus liever een ander plekje op het terrein zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Davidd

Support act
7 jul 2021
932
1.698
Dingen die trouwens mogen blijven:
- Het ongelooflijk lekkere en uitgebreide eet aanbod.
- Alle randprogrameering van science tot cabaret en kunst tot lezingen. Erg van genoten dit jaar.
- De badkamer van vluchtelingenwerk
- De Bravo tent.
- De enorm gevarieerde en sterke line-up van dit jaar.
- De leuke filmpjes die werden getoond op de schermen.
- Het aantal pagina's op dit festileaks forum en enthousiasme dit jaar hier.
 

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
Ook mag het publiek iets gemaleerder, iets minder influencers en havermelkelites die niet voor de muziek komen, maar voor de hype, maar daar kan Lowlands denk ik weinig aan doen.
Ik vond dat dit jaar echt heel erg meevallen? Geen influencers gezien ofzo. Of kijk ik daar nou echt overheen?
Sowieso weinig filmers in vergelijking met vorig jaar. Het lijkt alsof de LL hype al beetje is gaan liggen…
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
932
1.698
Ik vond dat dit jaar echt heel erg meevallen? Geen influencers gezien ofzo. Of kijk ik daar nou echt overheen?
Sowieso weinig filmers in vergelijking met vorig jaar. Het lijkt alsof de LL hype al beetje is gaan liggen…
Vooral bij de coke studio liepen er wel veel rond en mijn instagram staat er vol mee. Ben denk ik in dat algoritme terrecht gekomen. Maar je hebt gelijk, vorig jaar een stuk meer last van gehad, maar de LL hype blijft nog wel even denk ik.
 

WTSGD

Campingartiest
22 jul 2024
66
164
Ik vond dat dit jaar echt heel erg meevallen? Geen influencers gezien ofzo. Of kijk ik daar nou echt overheen?
Sowieso weinig filmers in vergelijking met vorig jaar. Het lijkt alsof de LL hype al beetje is gaan liggen…

De hype is niet zozeer gaan liggen. Heel insta en tiktok staat er nog steeds vol mee. Heb eerder het gevoel dat waar in 2022 en 2023 nog heel veel “influencers/havermelkelites” voor het eerst gingen, ze nu dus alweer voor de 2e of 3e keer zijn gegaan en dus beter hun draai in het festival kunnen vinden. Daar horen dan dingen als minder filmen ook bij denk ik!
 

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
Vooral bij de coke studio liepen er wel veel rond en mijn instagram staat er vol mee. Ben denk ik in dat algoritme terrecht gekomen. Maar je hebt gelijk, vorig jaar een stuk meer last van gehad, maar de LL hype blijft nog wel even denk ik.
De hype is niet zozeer gaan liggen. Heel insta en tiktok staat er nog steeds vol mee. Heb eerder het gevoel dat waar in 2022 en 2023 nog heel veel “influencers/havermelkelites” voor het eerst gingen, ze nu dus alweer voor de 2e of 3e keer zijn gegaan en dus beter hun draai in het festival kunnen vinden. Daar horen dan dingen als minder filmen ook bij denk ik!
Wij vonden de sfeer vorig jaar ook echt minder, dit jaar was het weer helemaal geweldig. Ligt aan veel factoren natuurlijk. Vooral de line-up dit jaar was echt mijn ding dus dan ben je ook de hele dag druk en onderweg. Let je weinig op andere haha.

Ik heb overigens geen social media dus krijg ook niks van die influencers mee gelukkig.
 
  • Leuk
Waarderingen: superginger en Camping2

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.869
6.109
Met alle punten eens! Alleen wat was camping 6/7? Was dat anders dan dan nu camping 5 en 6?

Schermen buiten de Bravo zou ik ook ee hele goede vinden. Nu toch vaak weggelopen als het te druk was om de tent in te gaan.
Die zat bij de ingang gelijk links op de hoek. Die ging ook altijd later open dan de rest, maar daar kon je wel altijd rustig je tent op zetten, hoefde niet ver met je spullen te sleuren, en de afstand naar het festival was een stuk dichter. Ik zat nu achterin op 6 en dat is stiekem wel een pokke eind lopen. Was gewoon een fijne plek altijd, al hoewel het toen wel andere tijden waren kwa druktes etc.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
441
425
Hier mee stoppen. Was een keer leuk . Maar wordt nu steeds gekker. (We moeten elkaar overtreffen. )
Ben dit jaar niet geweest. Na 20 jaar. Maar een idee ?? in het begin niet gelijk de feestacts bekend te maken. [ kan altijd later nog mocht de voorverkoop tegenvallen] zo maken we hopelijk ook meer kans om diegene die alleen voor een feestje komen wat uit te dunnen.
Stoppen met groeptickets zodat de echte liefhebbers van goede muziek en bands meer kans hebben om hun ticket op normale wijze te kopen.
Hopelijk weer tot volgend jaar.🤘
 

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.535
Hier mee stoppen. Was een keer leuk . Maar wordt nu steeds gekker. (We moeten elkaar overtreffen. )
Ben dit jaar niet geweest. Na 20 jaar. Maar een idee ?? in het begin niet gelijk de feestacts bekend te maken. [ kan altijd later nog mocht de voorverkoop tegenvallen] zo maken we hopelijk ook meer kans om diegene die alleen voor een feestje komen wat uit te dunnen.
Stoppen met groeptickets zodat de echte liefhebbers van goede muziek en bands meer kans hebben om hun ticket op normale wijze te kopen.
Hopelijk weer tot volgend jaar.🤘
Wat een rare opinie danwel stelling van deze man. Als hij wil dat Lowlands een duurzaam festival wordt weet ik nog wel 10 dingen die je beter kan doen dan die boompjes redden. Want met 65.000 bezoekers, allerlei generatoren, artiesten die van over de hele wereld invliegen, een Daily Paradise op papier, drugsgebruik, partytenten die na het weekend worden weggemieterd, houtgestookte sauna's en bathtubs, wegwerpbestek en -bordjes, Coca Cola en de McDonalds als sponsor, vuurwerkshows, plastic wegwerpponchos en allerlei eettentjes met vleesproducten is LL natuurlijk sowieso niet duurzaam. Die paar takken bij Kees van Hondt vallen daar echt bij in het niet.
 
Laatst bewerkt:

WTSGD

Campingartiest
22 jul 2024
66
164
Maar een idee ?? in het begin niet gelijk de feestacts bekend te maken. [ kan altijd later nog mocht de voorverkoop tegenvallen] zo maken we hopelijk ook meer kans om diegene die alleen voor een feestje komen wat uit te dunnen.
Stoppen met groeptickets zodat de echte liefhebbers van goede muziek en bands meer kans hebben om hun ticket op normale wijze te kopen.

Alsof dat iets uitmaakt… Verkoopt het hoogstens na een uur uit ipv een half uur. Daarnaast: je kan altijd wel aan een kaart komen voor de kostprijs (of minder) via de officiële resale, dus waarom zouden ‘de echte liefhebbers van goede muziek’ nu minder kans hebben?
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
470
633
Een reactie op enkele ideeen.
- vr van 01-03 was er de Future Festival Classics dat was toch behoorlijk Indie?Daarna ArmadiLLow en ook nog Desi Fusion & de Adonis allen geen techno. Hudson Mohawake is ook geen techno.
- za van 01-03 Encore, Sweet Spot in de Lima
- zondag was er enkel techno in de Bravo (en later Adonis)
- achterzijde van tenten kunnen niet open ivm geluidsvoorschriften en dit maakt juist de sfeer binnen
- Bij Ikea Dromland stond ongeveer het hele weekend een rij, dus dat voegde zeker iets toe voor mensen
- KIA mag inderdaad weg
- De oude camping 6 wordt gebruikt voor auto’s/busjes die niet onder de zonnepanelen passen
- de concurrent van karma kebab stond er dit jaar

Vanuit mijn kant dan enkele punten:
- Partytenten verbieden: te veel ruimte, en geeft inmens veel afval
- een extra doorgang van camping 0 naar terrein (eerder genoemd)
- betere verkeersleiding bij vertrek
- idd vers gemaakte cocktails (kan dus niet meer ivm vergunning)
- 100% controle op drugs 😜
- Gehele mobiel netwerk, behalve telefoon en sms, mag uit. Lost diverse genoemde problemen op 😇
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.154
3.065
Hier mee stoppen. Was een keer leuk . Maar wordt nu steeds gekker. (We moeten elkaar overtreffen. )
Ben dit jaar niet geweest. Na 20 jaar. Maar een idee ?? in het begin niet gelijk de feestacts bekend te maken. [ kan altijd later nog mocht de voorverkoop tegenvallen] zo maken we hopelijk ook meer kans om diegene die alleen voor een feestje komen wat uit te dunnen.
Stoppen met groeptickets zodat de echte liefhebbers van goede muziek en bands meer kans hebben om hun ticket op normale wijze te kopen.
Hopelijk weer tot volgend jaar.🤘
Een gemiddelde havo scholier had over dit onderwerp een sterker standpunt kunnen neerpennen dan dit. Wat een zwakteboden allemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss, Athos en Davidd

Davidd

Support act
7 jul 2021
932
1.698
vr van 01-03 was er de Future Festival Classics dat was toch behoorlijk Indie?Daarna ArmadiLLow en ook nog Desi Fusion & de Adonis allen geen techno. Hudson Mohawake is ook geen techno.
- za van 01-03 Encore, Sweet Spot in de Lima
- zondag was er enkel techno in de Bravo (en later Adonis)
Het was inderdaad niet allemaal techno, maar wat mij betreft wel teveel eenheidsworst. Ook in de Adonis werd EDM muziek gedraaid toen ik er was. Hacienda ook, India x-Ray en Bravo ook, Armadillow ook vaak en vind ik zelf niet zo geweldig en meer een chill plek.
Future Festival Classics was wel prima inderdaad, zoiets zou ik elke avond wel willen. Of gewoon de muziek die voor elk cabaret optreden gedraaid wordt door de DJ in de Juliet.
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
442
710
Vorig jaar was er veel gesproken over de balans het festival - hoe denken jullie er nu over? :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken