Lowlands 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.869
6.109
Daarnaast hoef je het toch niet altijd eens te zijn met wat artiesten roepen op het podium. Ik ben het ook niet altijd eens met de politieke statements die Joe Talbot maakt. Maar nogsteeds heel erg fan van ze. Het hoort natuurlijk ook wel gewoon bij het genre.
Ja alleen soms heb ik wel een idee dat het een soort social media hashtag is die ze er in gooien. Aandacht voor problematiek vind ik prima, maar van die oneliners zonder inhoud vind ik soms een beetje makkelijk. Sowieso is heel het dilemma te complex om hier op Festileaks te gaan bespreken lijkt me, dus laten we dat maar niet doen.
 
Laatst bewerkt:

WTSGD

Campingartiest
22 jul 2024
66
164
Als ze weer een DJ willen gaan laten headlinen verwacht ik eigenlijk eerder KI/KI (zoals al aangegeven in het 2025 topic ;) ).

Hype is minstens net zo groot als bij Marlon, is Nederlands en vrouw, doet nu ook live shows en heeft nu ook eigen hits. Als je de reactie zag in de Bravo op haar remix die door Patrick Mason gedraaid werd, komt het met het enthousiasme vanuit het publiek ook wel goed denk ik.
 

UpInSmoke

Campingartiest
22 jul 2022
80
125
Als ze weer een DJ willen gaan laten headlinen verwacht ik eigenlijk eerder KI/KI (zoals al aangegeven in het 2025 topic ;) ).

Hype is minstens net zo groot als bij Marlon, is Nederlands en vrouw, doet nu ook live shows en heeft nu ook eigen hits. Als je de reactie zag in de Bravo op haar remix die door Patrick Mason gedraaid werd, komt het met het enthousiasme vanuit het publiek ook wel goed denk ik.
wel veel liever Ki/Ki dan Marlon tbh
 

wsslvrwrt

Dagopener
18 jul 2022
545
826
Als ze weer een DJ willen gaan laten headlinen verwacht ik eigenlijk eerder KI/KI (zoals al aangegeven in het 2025 topic ;) ).

Hype is minstens net zo groot als bij Marlon, is Nederlands en vrouw, doet nu ook live shows en heeft nu ook eigen hits. Als je de reactie zag in de Bravo op haar remix die door Patrick Mason gedraaid werd, komt het met het enthousiasme vanuit het publiek ook wel goed denk ik.
Wordt net verknipt dan
 
  • Wow
Waarderingen: @Marc

Davidd

Support act
7 jul 2021
932
1.698
Wat zijn wat jullie betreft nog verbeterpunten kijkend naar dit jaar voor Lowlands voor volgend jaar?
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
690
413
Ik vind Idles, Fontaines, Goldband, Marlon Hofstad en Ki/Ki helemaal niks. Hou ik nog vrienden over op dit forum of ben ik uitgespeeld?
 
  • Winning
  • Haha
Waarderingen: @Marc en Dante

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
690
413
Wat zijn wat jullie betreft nog verbeterpunten kijkend naar dit jaar voor Lowlands voor volgend jaar?
Minder Goldband boeken!

Edit; en nu inhoudelijk. Iets meer ruimte om even te ontkomen aan kermis Lowlands(behalve de camping). Weg met de Kia Camping en als het even kan 5.000 kaarten minder verkopen. Ook logischer plannen. Teddy swims had in de alpha mogen staan, half moon run in een tent, bv.

Verder heb ik behoorlijk genoten dit jaar.
 

snackneus

Playlistbediener
22 aug 2023
29
77
Als ze weer een DJ willen gaan laten headlinen verwacht ik eigenlijk eerder KI/KI (zoals al aangegeven in het 2025 topic ;) ).

Hype is minstens net zo groot als bij Marlon, is Nederlands en vrouw, doet nu ook live shows en heeft nu ook eigen hits. Als je de reactie zag in de Bravo op haar remix die door Patrick Mason gedraaid werd, komt het met het enthousiasme vanuit het publiek ook wel goed denk ik.
Nu leef ik misschien wel onder een steen in de provincie, maar zijn zo'n Marlon of ki/ki inmiddels zo groot dat ze een headlinerslot kunnen vullen?

Vwb 'makkelijke' Nederlandse boekingen als The Opposites, De Jeugd of Goldband valt veel te zeggen, maar die hebben m.i. wel een stuk meer naamsbekendheid.
En als je dan wil kijken in de DJ-hoek, dan is een Charlotte de Witte als vorig jaar toch gewoon een veel grotere speelster?
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Davidd

Support act
7 jul 2021
932
1.698
Wat mij betreft was het dit jaar prima geregeld qua voorzieningen, eten, line-up.

Als verbeterpunt zou ik het echt heel fijn vinden als er snachts een plek is waar ik niet naar techno hoef te luisteren maar waar indie Classics gedraaid worden, liefst ergens tussen de Heineken en de Lima, aangezien het daar best dood is.

Daarnaast mag dat KIA gedeelt op de camping wegblijven volgend jaar. Ook Ikea droomland niet echt een toevoeging. Rest van de merken waren prima.

Ook de plaatsing van sommige artiesten mag iets beter, Inhaler niet in de Alpha en Teddy Swims niet in de Bravo.

Ook mag het publiek iets gemaleerder, iets minder influencers en havermelkelites die niet voor de muziek komen, maar voor de hype, maar daar kan Lowlands denk ik weinig aan doen.
 

WTSGD

Campingartiest
22 jul 2024
66
164
Wat zijn wat jullie betreft nog verbeterpunten kijkend naar dit jaar voor Lowlands voor volgend jaar?

Naast het genoemde nachtprogramma verdient het terrein de grootste update wat mij betreft. De linkerhoek naast de Bravo is een vaag saai hoekje, het gebied rondom de Heineken en Lima verdient ook wel een visuele upgrade.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.629
7.315
Ik vond dit juist een hele chille en leuke toevoeging! Knapte er goed van op :)
Ja, liever een Ikea met een echt idee (wat imo aansloot bij het festival) dan een merk wat alleen wil verkopen en hun marketing groot in beeld brengt
 

Archie

Playlistbediener
17 apr 2024
29
62
Als verbeterpunt zou ik het echt heel fijn vinden als er snachts een plek is waar ik niet naar techno hoef te luisteren maar waar indie Classics gedraaid worden, liefst ergens tussen de Heineken en de Lima, aangezien het daar best dood is.
Denk ook dat er qua terrein en de nacht nog wel weer iets te sleutelen valt... Qua indie classics ben ik wel benieuwd hoe groot je een plek daarvoor zou maken? Ik had het gevoel dat de Heineken op LL of de Teddy/Fuzzy op DTRH hier iets te groot voor zijn, maar de Armadillow (vrijdag Vera Siemons, zaterdag St. Paul) is dan weer een te algemene plek misschien?
 
  • Leuk
Waarderingen: micham en Davidd

gesp

Support act
11 jun 2018
1.199
491
Lastig om verbeterpunten op te noemen aangezien dit jaar echt heel goed was.

Was vooraf op basis van vorig jaar onterecht bang voor te lege tenten bij sommige indie en rustiger acts. Fijn om zo naar voren te kunnen lopen maar te weinig publiek brengt weinig sfeer en is soms zelfs gênant. Dat viel dit jaar erg mee. Net als te volle tenten waardoor je niets mee kreeg van wat er op het podium gebeurde. Was dit jaar nauwelijks sprake van.

Toch wat puntjes:

India in de nacht ook aan de achterzijde open, net als vorig jaar. En als bijvoorbeeld De Teddy Widder op DTRH. Op die manier heb je een betere stroom van mensen die in- en uitgaan en minder gevoel van drukte in de tent.

Terrein en indeling is top, maar gaat al wel een fors aantal jaar mee. Misschien voorzichtig tijd de Adonis, Echo of Juliet wat aan te pakken.

Minder merken en meer banken en hangplekken, bijvoorbeeld op de plek van de gele M. Sowieso uitkijken met de verschillende merken.

Iets meer variatie in het nachtprogramma, met name op vrijdag en zaterdag. Indie of gitaardisco is een welkome aanvulling.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
463
525
Denk ook dat er qua terrein en de nacht nog wel weer iets te sleutelen valt... Qua indie classics ben ik wel benieuwd hoe groot je een plek daarvoor zou maken? Ik had het gevoel dat de Heineken op LL of de Teddy/Fuzzy op DTRH hier iets te groot voor zijn, maar de Armadillow (vrijdag Vera Siemons, zaterdag St. Paul) is dan weer een te algemene plek misschien?
Als je kijkt naar succes van Sugababes moet zoiets toch ook wel publiek trekken. India grootte zou mooi zijn, maar wordt dan door de Bravo en x-ray denk ik weggebeukt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.869
6.109
Wat zijn wat jullie betreft nog verbeterpunten kijkend naar dit jaar voor Lowlands voor volgend jaar?
- Camping 6/7 terug
- Een eet kiosk bij de entree
- Charlie terug brengen
- Nieuwe huisstijl kwa website/design zodat de merch ook beter wordt
- Schermen buiten de Bravo
- Cocktails moeten verser voorbereid worden
- De McDonalds moet een McLowlands burger verkopen die uniek en alleen bij LL te verkrijgen is
- Een uitgaansgelegenheid die niet om dance draait, en waar men misschien lekker kan zitten en toch van muziek genieten. Iets minder heftig voor de mensen die niet tot 6 uur de benen onder hun lijf willen dansen dus.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.629
7.315
Tent in de smaak Charlie en Sexyland erbij, meer live muziek tot 01:00, alternatieve club nachten uitbreiden naar 04:00 en iets wisselender boeken (niet elk jaar hetzelfde in de Heineken of Lima iets scherper). Kijken of de doorgang Alpha-Bravo iets beter kan, borden met sssssst the band is playing 5 min voor aanvang, Adonis capaciteit met 25% uitbreiden, overdag iets minder electronische muziek en tot 01:00 iets meer gitaren. Karma kebab terug. Rest zou houden
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken