Pinkpop 2024

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
376
471
Dan kloppen dus de ‘bronnen’ van eerdere posts. En ‘meer’ vrijwilligers kan je ook lezen als meer op 1 bepaalde dag (de zondag).

Hopelijk hebben ze voor die zondag de voorzieningen wel op orde (wc’s, rijen bij de bar). Ik voorspel alvast files op zondag rondom Landgraaf. Ik vermoed dat ik zaterdagochtend rustig kan doorrijden
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.709
4.762
Inderdaad, trek daar de weekend tickets vanaf dan kun je niet anders concluderen dat de verkoop voor de vrijdag/zaterdag behoorlijk zijn tegengevallen.Aan de andere kant dit was toch ergens te verwachten gezien de reacties over de line up toen de vvk begon.Wel benieuwd of dit nog gevolgen gaat krijgen voor editie 2025.
Kan ook dat ze bijvoorbeeld 20.000 combi´s hebben verkocht en voor zondag gewoon veel meer dagkaarten verkocht hebben dan in andere jaren
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.281
6.385
Tsja,dan mogen ze blij zijn dat ze toch nog Ed hebben weten te strikken want anders.....
tja, we zouden inmiddels ook kunnen concluderen:
- die "grote stadion acts" / "gevestigde grote namen" alleen eigen stadion shows spelen of vragen te veel gage. Dan blijven de kleinere en nieuwe headliners over voor Pinkpop.
- blijkbaar wil het Pinkpop publiek de "grote stadion acts" / "gevestigde grote namen" als headliners en wordt minder enthousiast van de kleinere en nieuwe headliners.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.048
469
tja, we zouden inmiddels ook kunnen concluderen:
- die "grote stadion acts" / "gevestigde grote namen" alleen eigen stadion shows spelen of vragen te veel gage. Dan blijven de kleinere en nieuwe headliners over voor Pinkpop.
- blijkbaar wil het Pinkpop publiek de "grote stadion acts" / "gevestigde grote namen" als headliners en wordt minder enthousiast van de kleinere en nieuwe headliners.
Inderdaad maar met die vijver/ FF,RCHP, PJ enz gaan ze het ook niet redden is toch alleen nog maar voor de korte termijn dus vroeg of laat moet je wel nieuwe wegen inslaan.Is alleen dan de vraag of je het PP publiek dan nog in grote getallen meekrijgt.Time will tell.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.505
4.218
tja, we zouden inmiddels ook kunnen concluderen:
- die "grote stadion acts" / "gevestigde grote namen" alleen eigen stadion shows spelen of vragen te veel gage. Dan blijven de kleinere en nieuwe headliners over voor Pinkpop.
- blijkbaar wil het Pinkpop publiek de "grote stadion acts" / "gevestigde grote namen" als headliners en wordt minder enthousiast van de kleinere en nieuwe headliners.
Maar die "grote stadion acts" / "gevestigde grote namen" doen weinig tot geen festivals en Pinkpop is niet zo populair onder dit soort acts, dus zijn dan onbetaalbaar. Ik benijd ze niet hoor, de programmeurs voor Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.203
2.483
Deze aantallen zijn een drama voor Pinkpop. Alleen al gekeken naar de inkomsten van drank en eten.

Niet gek deze aantallen. De zondag vond ik meteen al veel en veel sterker dan de vrijdag en zaterdag. Logisch want op de zondag staan veel grote namen.

Waarbij Sam Smith headliner is op enkele festivals en Pinkpop daar nog Ed Sheeran bij doet.

Vorig jaar verliep de P!nk dag ook als een van de beste dagen..zien we al een patroon? Ja hoor.

Boek Dua Lipa, Foo Fighters en Harry Styles maar voor volgend jaar en je verkoopt alles uit.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.048
469
Deze aantallen zijn een drama voor Pinkpop. Alleen al gekeken naar de inkomsten van drank en eten.

Niet gek deze aantallen. De zondag vond ik meteen al veel en veel sterker dan de vrijdag en zaterdag. Logisch want op de zondag staan veel grote namen.

Waarbij Sam Smith headliner is op enkele festivals en Pinkpop daar nog Ed Sheeran bij doet.

Vorig jaar verliep de P!nk dag ook als een van de beste dagen..zien we al een patroon? Ja hoor.

Boek Dua Lipa, Foo Fighters en Harry Styles maar voor volgend jaar en je verkoopt alles uit.
Je mag blij zijn als je 1 van die 3 kan boeken,gokje FF.Styles en DL willen niet / te duur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Mark's Kal

D02

Dagopener
2 jan 2019
515
229
Is toch jammer om te lezen want dit gaat zeker een financiele tegenvaller worden.
Maar dit bevestigd wel dat pinkpop het moet hebben van de grote headliners.
Zijn die er niet dan trekt het ook niet genoeg bezoekers.
Hopelijk volgend jaar terug naar de grote headliners (als er genoeg aanbieding is). Ik zie pinkpop niet het festival worden wat het moet gaan hebben van een mindere line up maar wel een mooi randprogramma. Daar zijn andere festivals in NL net wat beter in.

Jammer voor dit jaar hopen dat het volgend jaar weer goed gaat met grote namen
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
141
331
Deze aantallen zijn een drama voor Pinkpop. Alleen al gekeken naar de inkomsten van drank en eten.

Niet gek deze aantallen. De zondag vond ik meteen al veel en veel sterker dan de vrijdag en zaterdag. Logisch want op de zondag staan veel grote namen.

Waarbij Sam Smith headliner is op enkele festivals en Pinkpop daar nog Ed Sheeran bij doet.

Vorig jaar verliep de P!nk dag ook als een van de beste dagen..zien we al een patroon? Ja hoor.

Boek Dua Lipa, Foo Fighters en Harry Styles maar voor volgend jaar en je verkoopt alles uit.

Zo makkelijk is het allemaal niet. FF wilden graag in het VK spelen. Dua Lipa wil dat weekend rust voor Glastonbury. Muse was al bevestigd, maar toert uiteindelijk toch niet. En zo is er waarschijnlijk een lange lijst met andere artiesten die ze graag op de plek van Calvin Harris hadden willen hebben. Zo langzamerhand krijg ik het gevoel dat de festivals tegenwoordig moeten grijpen wat er voorbij komt, en ernstig weinig te kiezen hebben. Zoals iemand hierboven al zei, ik benijd die boekers niet. En in het ergste geval… moet je het zoals BKS doen met een dj set van Disclosure.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283 en Casper1995

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.505
4.218
Steeds meer grote artiesten (en daar valt b.v. ook een Pearl Jam of Muse onder) kiezen bewust voor losse concertshows i.p.v. festivals. Puur en alleen vanwege risicomanagement. Bij open air festivals zijn nu eenmaal meer risicofactoren. Festivals moeten echt overstappen op nieuwe headliners en hopen dat ze één grote 'oude' headliner kunnen strikken. Uit pure noodzaak.
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
515
229
Grappig dat nog altijd mensen (hier) denken dat het een keuze is. Als Pinkpop de kans had, hadden ze heus wel Eilish, Swift of Lipa geboekt.
Zal zeker geen eigen keuze zijn geweest.
Maar feit is wel dat de ‘grote vissen’ er dit jaar niet zijn dus zit je met een lage kaartverkoop. En kan me niet voorstellen dat ze deze kaartverkoop zelf niet aan hadden zien komen.

Want zo’n beetje iedereen op dit forum gaf aan dat de line up aan de zwakke kant is. En als wij dat al in de gaten hebben moeten zij dat toch zeker hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.048
469
Zijn de alarmbellen afgegaan bij PP/Mojo ?? Of is het business as usual ,een minder jaar kan volgend jaar zien we wel weer...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.509
5.351
Tuurlijk zijn grote namen een pre voor Pinkpop. En dit "probleem" was toch al lang aan te zien komen. Je kan prima wat kleinere headliners hebben staan, maar zorg dan dat de rest van je dagprogramma wat interessanter gaat worden.
Ik bedoeld is kijk die Hurricane vrijdag. Die hebben op 1 dag gewoon staan: Frank Carter & The Rattlesnakes, Bury Tomoorow, Me Firat And The Gimme Gimmes, The Gaslight Anthem, Fountaines DC, Idles, The Kooks, The National, Ed Sheeran. Ja het is niet de meest orgineelste, maar stuk voor stuk redelijke "festival bands".

En dan zou je nog wat groter Duitse namen kunnen inruilen voor NL namen: Ski Aggu = Joost, Marsimoto = De Jeugd van Tegenwoordig om maar wat te noemen. Nu zijn die andere dagen van Hurricane ook niet om over naar huis te schrijven, don't get me wrong. Maar zo'n dag zou ik veel eerder overwegen dan waar ze nu mee komen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.203
2.483
Grappig dat nog altijd mensen (hier) denken dat het een keuze is. Als Pinkpop de kans had, hadden ze heus wel Eilish, Swift of Lipa geboekt.
Ik zeg helemaal niet dat er een keuze is. Ik zeg alleen dat ze misschien toch wat meer focus moeten gaan krijgen op hoe ze grote namen kunnen blijven strikken. Want andere festivals lukt het wel.

Als je echt had verwacht dat je Madonna als headliner voor Pinkpop kon boeken…….

En vervolgens pas er achter komen dat Ed Sheeran gaat touren?
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

festihoppoprock

Nieuw lid
14 jun 2024
1
1
ik weet dat veel mensen hier niet enthousiast voor calvin harris zijn, maar ik hoor zo veel goede verhalen over de show die deze man geeft.
Lichtshow komt van een andere planeet hoorde ik een vriend van mij zeggen...
Ik ga zeker een goed plekje zoeken om dit mee te maken.... maar in de top 10 staat het niet....
 
  • Leuk
Waarderingen: Casper1995

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
376
471
Tuurlijk zijn grote namen een pre voor Pinkpop. En dit "probleem" was toch al lang aan te zien komen. Je kan prima wat kleinere headliners hebben staan, maar zorg dan dat de rest van je dagprogramma wat interessanter gaat worden.
Ik bedoeld is kijk die Hurricane vrijdag. Die hebben op 1 dag gewoon staan: Frank Carter & The Rattlesnakes, Bury Tomoorow, Me Firat And The Gimme Gimmes, The Gaslight Anthem, Fountaines DC, Idles, The Kooks, The National, Ed Sheeran. Ja het is niet de meest orgineelste, maar stuk voor stuk redelijke "festival bands".

En dan zou je nog wat groter Duitse namen kunnen inruilen voor NL namen: Ski Aggu = Joost, Marsimoto = De Jeugd van Tegenwoordig om maar wat te noemen. Nu zijn die andere dagen van Hurricane ook niet om over naar huis te schrijven, don't get me wrong. Maar zo'n dag zou ik veel eerder overwegen dan waar ze nu mee komen.
Hurricane…Ooit blind een kaartje gekocht voor Hurricane 2007. Behalve dat enkele bands niet meer kunnen (of deels niet meer leven) zou die line-up nu nog steeds meer dan ok zijn.
Eens maar nooit weer trouwens…wat een baggerbende/organisatie.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.509
5.351
Hurricane…Ooit blind een kaartje gekocht voor Hurricane 2007. Behalve dat enkele bands niet meer kunnen (of deels niet meer leven) zou die line-up nu nog steeds meer dan ok zijn.
Eens maar nooit weer trouwens…wat een baggerbende/organisatie.
O eens hoor. De Duitse festivals zijn alles behalve interessant, en zijn zelden op innovatie te betrappen. Maar toch denk ik dat type festivals in Landgraaf een stuk beter zou scoren.
 

Casper1995

Playlistbediener
12 okt 2023
5
2
ik weet dat veel mensen hier niet enthousiast voor calvin harris zijn, maar ik hoor zo veel goede verhalen over de show die deze man geeft.
Lichtshow komt van een andere planeet hoorde ik een vriend van mij zeggen...
Ik ga zeker een goed plekje zoeken om dit mee te maken.... maar in de top 10 staat het niet....
Ik zal me ook goed vermaken. Inderdaad geen top 10, maar hits zijn er zeker genoeg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken