Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Nb als het lukt met tickets komt de volgende uitdaging: een betaalbare overnachtingsmogelijkheid vinden…. Die prijzen zijn ook flink opgejaagd voor 5 juli….

Nb als het lukt met tickets komt de volgende uitdaging: een betaalbare overnachtingsmogelijkheid vinden…. Die prijzen zijn ook flink opgejaagd voor 5 juli….
Trein naar Manchester oid is 'n uurtje. Plek zat te vinden daar.. En volgensmij gaan de treinen wel redelijk laat nog daar op een zaterdag

• Leuk
Waarderingen: @3*#
Zag dit trouwens ook vanochtend voorbijkomen. Verdomme. Wel mooi om te zien dat collegafestivals als Roadburn of zelfs kleinere artiesten als Grift hun waardering naar Jan-Martin, oprichter en eigenaar van Inferno Metal Festival, uitspreken. Die heeft me daar een knaller van een festival afgeleverd! Hopelijk blijft dat een mooi nalatenschap.

It is with a heavy heart that we announce the passing of Inferno Metal Festival’s Jan-Martin Jensen after a hard-fought battle with cancer. This is profoundly difficult for all of us in the Inferno family. We are absolutely heartbroken.

Jan-Martin meant so much to so many, and to everyone who loved music in Norway. His memory will live on through the joy he brought to countless people by organizing thousands of concerts and the Inferno Metal Festival.
Our deepest condolences go out to his family and loved ones.
1739289045179.png

Dat is geen NSB vlag, dat is de Prinsenvlag, de eerste Nederlandse vlag, ingevoerd rond 1500. Ben (gepensioneerd) historicus met vaderlandse geschiedenis als specialiteit.
Dat symbolen soms misbruikt worden door minder fraaie figuren doet niets af aan de oorspronkelijke historie ervan.
Ik vind het toch niet handig om een prinsenvlag te gebruiken. Juist vanwege de historische context, ná het oorspronkelijke gebruik.

Awkward No Way GIF

Dat is geen NSB vlag, dat is de Prinsenvlag, de eerste Nederlandse vlag, ingevoerd rond 1500. Ben (gepensioneerd) historicus met vaderlandse geschiedenis als specialiteit.
Dat symbolen soms misbruikt worden door minder fraaie figuren doet niets af aan de oorspronkelijke historie ervan.
Beetje zoals de swastika bedoel je?

De insinuaties die hier gedaan worden vind ik dusdanig kwetsend dat ik het maar voor gezien houd. Jammer, maar wel echt van deze tijd. Direct verkeerde conclusies trekken, typisch voor deze tijd. Jammer.
Poeh, wel snel op je teentjes getrapt hoor. Daar wordt de jongere generatie van "deze tijd" ook vaak van beticht, maar de gouwe ouwen kunnen er ook wat van op dat vlak, dat blijkt maar weer haha. Inderdaad jammer, het was toch verder een volstrekt redelijk gesprek...

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71
Oh, geloof me, als geschiedenisnerd weet ik heus wel hoe die vlag heet en waar die voor staat en heeft gestaan: watergeuzen, VOC, NSB, Voorpost, NVU, NVB, 'Groot-Nederland', en tegenwoordig ook zeer populair onder PVV-politici en -kiezers, omdat ze symbool zou staan voor de Nederlandse 'Gouden Eeuw', wat je zelf als historicus van vaderlandse geschiedenis ongetwijfeld ook allemaal al weet, zeker als je die Wikipedia-pagina volledig hebt afgelezen.
De swastika-vergelijking die @Paddy maakt is dan ook volledig terecht en voor de hand liggend.

Laatst bewerkt:
De insinuaties die hier gedaan worden vind ik dusdanig kwetsend dat ik het maar voor gezien houd. Jammer, maar wel echt van deze tijd. Direct verkeerde conclusies trekken, typisch voor deze tijd. Jammer.
Poeh, wel snel op je teentjes getrapt hoor. Daar wordt de jongere generatie van "deze tijd" ook vaak van beticht, maar de gouwe ouwen kunnen er ook wat van op dat vlak, dat blijkt maar weer haha. Inderdaad jammer, het was toch verder een volstrekt redelijk gesprek...
Helemaal mee eens, jammer dat de generatiekaart weer wordt getrokken.
Alsof wij *kuch* jonkies (van 46 jaar oud..) allemaal woke aanstellers zijn die het verleden niet op waarde zouden kunnen schatten.

Dat is dan ook gelijk het probleem van mensen die teveel in het verleden hangen, zonder dit te kunnen relativeren of nuanceren: enkel de 'goede' dingen zien, en de slechte dingen negeren, de zwarte bladzijden uit het boek scheuren en onder de matras moffelen, zichzelf als patriot zien en de rest als 'linkse schapen' die geen respect voor de geschiedenis van ons land zouden hebben, onderwijl zwaaiend met een besmeurde vlag van een partij van landsverraders.

Sorry, ik begrijp hoe confronterend dit kan zijn, en ik ben er ook van overtuigd dat het zeker niet zo bedoeld zal zijn, maar de geschiedenis en de wereld zijn nu eenmaal niet zo zwart-wit als sommigen die graag zouden willen zien (aan beide zijden van het politieke spectrum).
Volgens mij zijn dan ook niet onze insinuaties of conclusies verkeerd, maar die m.b.t. het gebruik van die vlag.

Ondanks dat wil ik het onze @Gouwe Ouwe heus niet kwalijk nemen, en is en blijft hij voor mij van harte welkom hier om zijn oude verhalen en wijsheden met ons te delen. ;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Dr. Hannibal
Ik zie dat ie al z'n berichten heeft verwijderd. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Jammer.
Klopt. Maar volgens mij werd er verder ook niks geinsinueerd richting hem.
Alleen dat de genoemde vlag nou niet echt een brandschoon verleden heeft.
@Gouwe Ouwe werd nergens op aangevallen. Was ook niet nodig. Dus dat hij zich nu terug trekt is inderdaad jammer. Misschien gaat ie voor de comeback, net als Ozzy 🤗

Klopt. Maar volgens mij werd er verder ook niks geinsinueerd richting hem.
Alleen dat de genoemde vlag nou niet echt een brandschoon verleden heeft.
@Gouwe Ouwe werd nergens op aangevallen. Was ook niet nodig. Dus dat hij zich nu terug trekt is inderdaad jammer. Misschien gaat ie voor de comeback, net als Ozzy 🤗
Zou hij wellicht zelf dat youtube kanaal opgezet hebben met dat ene nummer erop, en dus die prinsenvlag? Zou wel verklaren waarom hij zich er zo aangevallen over voelde...

Zou hij wellicht zelf dat youtube kanaal opgezet hebben met dat ene nummer erop, en dus die prinsenvlag? Zou wel verklaren waarom hij zich er zo aangevallen over voelde...
Dat leek me inderdaad wel het geval. Anders is het moeilijk om te beweren met welke intentie die vlag er werd opgezet.
Maar ook dan moet je wel kunnen begrijpen dat er vraagtekens geplaatst worden wanneer zo'n symbool intussen een nieuwere betekenis heeft gekregen. Daarvoor meteen de handdoek in de ring gooien is wat jammer.

Ik ben nu heel benieuwd welke band hij heeft gepost. Dat kan ik dus niet terugzien.

Users who are viewing this thread