Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum

Alle kanten op. Heerlijk.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Wat een setlist van Avantasia! Over anderhalve week in de 013!

Blij dat 'ie er nu al is. Kan ik mij nog een beetje voorbereiden op morgen! Want ander had ik geen enkel idee welke nummers van het nieuwe album de setlist hadden gehaald (Ik ga er vanuit dat de setlist de hele tour grotendeels hetzelfde zal zijn). Creepshow was natuurlijk wel te verwachten!

Zijn er eigenlijk meer hier die tickets hebben voor de uitvoering van The Moth van Devin Townsend in Groningen over 2 weken? Kijk echt enorm uit naar die show. Ben benieuwd wat dar genie heeft bedacht aan metalopera, uitgevoerd met zoveel orkest en koorleden. Er is verder nog weinig over bekend toch over die opera?

• Leuk
Zijn er eigenlijk meer hier die tickets hebben voor de uitvoering van The Moth van Devin Townsend in Groningen over 2 weken? Kijk echt enorm uit naar die show. Ben benieuwd wat dar genie heeft bedacht aan metalopera, uitgevoerd met zoveel orkest en koorleden. Er is verder nog weinig over bekend toch over die opera?

Ben op de vrijdag aanwezig. Onwijs benieuwd hoe het gaat zijn. Het wordt voor het eerst tentoongesteld in Groningen, dus er is nog niets uitgebracht.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Malevolence met een nieuwe single

Ook hebben ze hun nieuwe album aangekondigd; Where Only The Truth Is Spoken
Op de tracklist staat o.a. een nummer met Randy Blythe van Lamb of God!

• Leuk
Is iemand hier bekend met Into the Void in Leeuwarden? De lineup lijkt op het eerste oog veel belovend voor mij.
https://intothevoid.nl/
Ik ken het eigenlijk alleen van naam, evenals de Neushoorn zelf. Maar die line-up spreekt mij tot nu toe ook wel aan, ja. Derhalve wel een optie om naartoe te gaan. Al is de concurrentie best heel pittig in het najaar.

Graveland Festival in Hoogeveen gaat dit jaar niet meer door en stopt ermee wegens tegenvallende kaartverkoop en te hoge kosten :cry:

Zo zonde.. En blijkbaar omdat ze het niet eens konden worden over de setlist voor hun live shows.
Ah ik snapte dit bericht al niet zo goed maar toch even opgezocht. Mede oprichter stapt er dus uit. Dus Katatonia is nu Jonas met sessiemuzikanten? Toch altijd jammer als een band zo uit elkaar valt. Ik moet wel zeggen dat ik hun show in december in Eindhoven de beste vond dit ik ooit van ze gezien heb. Blijkbaar konden ze hun meningsverschil toen goed omzetten in een vlammende show.

Ah ik snapte dit bericht al niet zo goed maar toch even opgezocht. Mede oprichter stapt er dus uit. Dus Katatonia is nu Jonas met sessiemuzikanten? Toch altijd jammer als een band zo uit elkaar valt. Ik moet wel zeggen dat ik hun show in december in Eindhoven de beste vond dit ik ooit van ze gezien heb. Blijkbaar konden ze hun meningsverschil toen goed omzetten in een vlammende show.
Als het verhaal van Anders klopt, dan ben ik wel teleurgesteld in Jonas. Ik ben namelijk ook een voorstander van gevarieerde setlists, waarbij ze de oudere albums niet links laten liggen. Maar goed, het is met dit soort dingen altijd lastig om van buiten te beoordelen wat er allemaal precies gebeurd is en wat er echt waar is.

• Leuk
Waarderingen: Elisa Day en MarcoReusel
Ik moet wel zeggen dat ik hun show in december in Eindhoven de beste vond dit ik ooit van ze gezien heb. Blijkbaar konden ze hun meningsverschil toen goed omzetten in een vlammende show.
Je bent dan volgens mij getuige geweest van de laatste keer dat beide heren samen als Katatonia optraden. Waarschijnlijk heeft Anders toen ook al tandenknarsend de setlist geaccepteerd. Toen speelden ze in elk geval ook geen nummers uit de vorige eeuw en dat lijkt nu het breekpunt.

Wat een setlist van Avantasia! Over anderhalve week in de 013!

Was inderdaad top in Brussel!
Al speelden ze daar t.o.v. Hamburg de dag ervoor 2 nummers minder (Phantasmagoria en The Story Ain't Over helaas geschrapt)..
Goede gastzangers en -zangeressen ook weer, ik vond met name die Kenny Leckremo van H.E.A.T een geweldige toevoeging met zijn aanstekelijke enthousiasme, en wat een strot heeft die Adrienne Cowen! 😲

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Ik zou heel graag gaan, maar was veel te laat met tickets kopen.
Zit nu al een tijdje te loeren op Ticketswap, maar grijp steeds naast tickets (dat loterij-gedoe helpt ook niet echt).. :confused:

Idem voor de Werchter-donderdag (met name Coheed And Cambria voor mij, Linkin Park voor vrouwlief).. 🫤

Mocht iemand een helpende hand kunnen/willen bieden, dan zou ik vanzelfsprekend zeer dankbaar zijn! :)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Je bent dan volgens mij getuige geweest van de laatste keer dat beide heren samen als Katatonia optraden. Waarschijnlijk heeft Anders toen ook al tandenknarsend de setlist geaccepteerd. Toen speelden ze in elk geval ook geen nummers uit de vorige eeuw en dat lijkt nu het breekpunt.
Ik moet wel zeggen dat ik hun show in december in Eindhoven de beste vond dit ik ooit van ze gezien heb. Blijkbaar konden ze hun meningsverschil toen goed omzetten in een vlammende show.

Zijn jullie zeker dat Anders er daar bij was?
Voor zover ik weet is die de laatste jaren nauwelijks (of niet?) aanwezig geweest live, in 2023 was hij er alvast niet bij in trix of op graspop.

• Leuk
Waarderingen: Querulante Partij
Into the Void ken ik niet, maar Neushoorn is mijn favoriete venue in Nederland. Goed geluid, fijne mensen, en een gevarieerde programmering
Zeker mee eens! Wij hebben als installateur de installaties nog aangelegd daar. Hele fijne samenwerking gehad met de crew en het technisch personeel van de venue. En qua zaal zeker aan te raden!

Zijn jullie zeker dat Anders er daar bij was?
Voor zover ik weet is die de laatste jaren nauwelijks (of niet?) aanwezig geweest live, in 2023 was hij er alvast niet bij in trix of op graspop.
Ik heb absoluut geen idee of die er bij was of niet. Omdat het bericht nu kwam was het eerder een aanname

Users who are viewing this thread