Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Zijn jullie zeker dat Anders er daar bij was?
Voor zover ik weet is die de laatste jaren nauwelijks (of niet?) aanwezig geweest live, in 2023 was hij er alvast niet bij in trix of op graspop.
Geen idee, ook ik ging daar naar aanleiding van de berichtgeving deze week gemakshalve van uit. Als hij er live al langer niet bij was zal er niet al te veel veranderen ten opzichte van de laatste shows?

Zijn jullie zeker dat Anders er daar bij was?
Voor zover ik weet is die de laatste jaren nauwelijks (of niet?) aanwezig geweest live, in 2023 was hij er alvast niet bij in trix of op graspop.
Dit speelt inderdaad al een hele tijd, sinds 2022 deed die al niet meer mee. Sindsdien is Jonas op zijn beurt ook niet meer te zien bij Bloodbath.

• Leuk
Waarderingen: Elisa Day en nikita
sleep token heeft net 17 'sportpaleizen' uitverkocht in een paar minuten op hun amerikaanse tour. blijft waanzin hoe hard die verkoop gaat daar.
Die band is inderdaad de afgelopen tijd echt mega geworden. Verwacht dat ze de volgende EU ronde de Ziggo aan zullen doen. Denk wel dat sleep token 1 van de nieuwe grote namen in de "metal" scene zal zijn. (Metal tussen haakjes omdat veel mensen de discussie willen voeren of ST metal is. Ikzelf vind overigens van wel). Verwachten we dat sleep token 1 van de bands zal zijn die in de stadions gaat eindigen? Of net zoals vele metal bands stranden op grote Ziggo. (Wat natuurlijk ook mega groot is)

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Die band is inderdaad de afgelopen tijd echt mega geworden. Verwacht dat ze de volgende EU ronde de Ziggo aan zullen doen. Denk wel dat sleep token 1 van de nieuwe grote namen in de "metal" scene zal zijn. (Metal tussen haakjes omdat veel mensen de discussie willen voeren of ST metal is. Ikzelf vind overigens van wel). Verwachten we dat sleep token 1 van de bands zal zijn die in de stadions gaat eindigen? Of net zoals vele metal bands stranden op grote Ziggo. (Wat natuurlijk ook mega groot is)
Moeilijk te zeggen, maar dat ze één van de toekomstige headliners uit de metal hoek zijn dat staat vast. En eerlijk gezegd een stuk sneller dan ik verwacht had. Ik dacht dat ze zeker nog één albumcyclus nodig zouden hebben.

Los van wat je qua smaak van hun muziek vindt: zou mooi zijn als zij voor potentiële nieuwe metalheads gaan zijn wat Linkin Park en Limp Bizkit ooit voor mijn generatie waren: een gatewayband, zodat onze geliefde subcultuur z'n aanwas blijft houden.

Laten we kijken of het idd een gateway band is. Dat zullen we enkel achteraf kunnen concluderen wanneer er genoeg gevolgd zijn en er decennia verandering is geweest door het genre.

Ben wel benieuwd welke naam er dan aan het genre komt.

Zijn er eigenlijk meer hier die tickets hebben voor de uitvoering van The Moth van Devin Townsend in Groningen over 2 weken? Kijk echt enorm uit naar die show. Ben benieuwd wat dar genie heeft bedacht aan metalopera, uitgevoerd met zoveel orkest en koorleden. Er is verder nog weinig over bekend toch over die opera?
Zeker, ik ben er op donderdag. Ook erg benieuwd. Geen idee wat te verwachten. Nou ja, puike melodieën en vette gelaagdheid zijn vast ingrediënten:D

Vreemd genoeg denk ik dat sleep token even veel een gateway band is voor mensen into metal te brengen dan voor metalheads into pop en rnb etc te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: won666
Vreemd genoeg denk ik dat sleep token even veel een gateway band is voor mensen into metal te brengen dan voor metalheads into pop en rnb etc te krijgen.
Bij gateway bands denk ik inderdaad ook aan bands die hoog in hitparades staan e.d. Alhoewel het tegenwoordig niet allemaal zo meer werkt. TikTok schijnt nu ook te werken op die manier. Maar dat volg ik allemaal niet. Hitparades ook niet meer trouwens 😝

'Gateway' betekent letterlijk 'toegangspoort'. Ik bedoelde dus dat Sleep Token, inderdaad via media als TikTok, een groep jonge mensen aanspreekt en bereikt die wellicht nog nooit eerder serieus naar metal hebben geluisterd, maar door de riffs wellicht geïnteresseerd raken in het genre.

'Gateway' betekent letterlijk 'toegangspoort'. Ik bedoelde dus dat Sleep Token, inderdaad via media als TikTok, een groep jonge mensen aanspreekt en bereikt die wellicht nog nooit eerder serieus naar metal hebben geluisterd, maar door de riffs wellicht geïnteresseerd raken in het genre.
De tijd zal inderdaad moeten uitwijzen of ze mensen ons genre in gaan brengen of dat ze uitdoven als een hype vaker doet.
Maar over een aantal jaren gaan we zien waar ze staan🤗

• Leuk
Waarderingen: Jamel

De tijd zal inderdaad moeten uitwijzen of ze mensen ons genre in gaan brengen of dat ze uitdoven als een hype vaker doet.
Maar over een aantal jaren gaan we zien waar ze staan🤗
Ken er wel een paar die voor de rest nog maar weinig metal luisteren, maar Sleep Token bvb wel
BMTH heeft dat nog sterker, echt eentje waarvan er zelfs nummers opgezet werden op de chiro (zonder dat ik er voor iets tussen zat)

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Onder t mom nooit geschoten altijd mis:
Iemand die tickets voor Ayreon heeft voor zondag en deze graag willen ruilen voor een zaterdag tickets?

486091462_18335188171094464_583583229162452370_n.jpg

Heel vet.

Blind tickets kopen heeft weer eens goed uitgepakt. Wat ontzettend vet dit weer! Een perfecte line-up met enkelen van mijn favorieten, wat bands die me na het luisteren van een enkel album of wat losse nummers al bevielen en ik dus nog verder kan ontdekken en een aantal bands die ik nog helemaal niet ken en me dus lekker in onder kan gaan dompelen. 🥰

Aanvulling ivm Pelagic Fest
We are immensely proud and happy to present you the full lineup of Pelagic Fest 2025, headlined by IHSAHN, GOD IS AN ASTRONAUT and THIS WILL DESTROY YOU.

This lineup is exploring the full spectrum of the Pelagic musical universe: from the intricate yet catchy post metal of Belgian trio PSYCHONAUT to the quiet instrumental soundscapes of new Hungarian signing TÖRZS, from the raw, unrelenting ferocity of LO! from Sydney and the evocative, cinematic metal of HYPNO5E to the dark, krauty extravaganza of Swedish GÖSTA BERLINGS SAGA.

Full Album sets:

• French instrumental rock stalwarts BRUIT ≤ will perform 2 sets: Sunday’s set will be focusing on their trailblazing debut album „The Machine Is Burning…“ as well as material from their „Monolith“ EP (might there be a reissue coming…?
🤔
), and on Saturday they will perform their upcoming album „The Age Of Ephemerality“ in full, for the first time ever live.�
• THIS WILL DESTROY YOU and YOU, INFINITE are essentially the same band, and while This Will Destroy You will serve us some timeless post rock classics, YOU, INFINITE will grace us with an exclusive live performance of their brand new debut album „S/T”, which connects seamlessly with TWDY’s iconic ’S/T’ album.

Artist Focus:

Responsible for the festival poster is Swedish artist John G. Winther, who will be sharing the full spectrum of his creative vision at Pelagic Fest: performing live with his bands BARRENS and BLESSINGS as well as a first-time ever solo set focused on his 2021 album ‚The Rupturing Sowle‘. As a testament to his multifaceted artistry, the festival will also feature an exhibition of his visual artwork, displayed in the venue’s foyer, blending his music and visual art into an immersive experience that invites reflection and exploration.

Users who are viewing this thread