Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Zo zonde.. En blijkbaar omdat ze het niet eens konden worden over de setlist voor hun live shows.
Ah ik snapte dit bericht al niet zo goed maar toch even opgezocht. Mede oprichter stapt er dus uit. Dus Katatonia is nu Jonas met sessiemuzikanten? Toch altijd jammer als een band zo uit elkaar valt. Ik moet wel zeggen dat ik hun show in december in Eindhoven de beste vond dit ik ooit van ze gezien heb. Blijkbaar konden ze hun meningsverschil toen goed omzetten in een vlammende show.

Ah ik snapte dit bericht al niet zo goed maar toch even opgezocht. Mede oprichter stapt er dus uit. Dus Katatonia is nu Jonas met sessiemuzikanten? Toch altijd jammer als een band zo uit elkaar valt. Ik moet wel zeggen dat ik hun show in december in Eindhoven de beste vond dit ik ooit van ze gezien heb. Blijkbaar konden ze hun meningsverschil toen goed omzetten in een vlammende show.
Als het verhaal van Anders klopt, dan ben ik wel teleurgesteld in Jonas. Ik ben namelijk ook een voorstander van gevarieerde setlists, waarbij ze de oudere albums niet links laten liggen. Maar goed, het is met dit soort dingen altijd lastig om van buiten te beoordelen wat er allemaal precies gebeurd is en wat er echt waar is.

• Leuk
Waarderingen: Elisa Day en MarcoReusel
Ik moet wel zeggen dat ik hun show in december in Eindhoven de beste vond dit ik ooit van ze gezien heb. Blijkbaar konden ze hun meningsverschil toen goed omzetten in een vlammende show.
Je bent dan volgens mij getuige geweest van de laatste keer dat beide heren samen als Katatonia optraden. Waarschijnlijk heeft Anders toen ook al tandenknarsend de setlist geaccepteerd. Toen speelden ze in elk geval ook geen nummers uit de vorige eeuw en dat lijkt nu het breekpunt.

Was inderdaad top in Brussel!
Al speelden ze daar t.o.v. Hamburg de dag ervoor 2 nummers minder (Phantasmagoria en The Story Ain't Over helaas geschrapt)..
Goede gastzangers en -zangeressen ook weer, ik vond met name die Kenny Leckremo van H.E.A.T een geweldige toevoeging met zijn aanstekelijke enthousiasme, en wat een strot heeft die Adrienne Cowen! 😲

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Zijn er eigenlijk meer hier die tickets hebben voor de uitvoering van The Moth van Devin Townsend in Groningen over 2 weken? Kijk echt enorm uit naar die show. Ben benieuwd wat dar genie heeft bedacht aan metalopera, uitgevoerd met zoveel orkest en koorleden. Er is verder nog weinig over bekend toch over die opera?
Ik zou heel graag gaan, maar was veel te laat met tickets kopen.
Zit nu al een tijdje te loeren op Ticketswap, maar grijp steeds naast tickets (dat loterij-gedoe helpt ook niet echt).. :confused:

Idem voor de Werchter-donderdag (met name Coheed And Cambria voor mij, Linkin Park voor vrouwlief).. 🫤

Mocht iemand een helpende hand kunnen/willen bieden, dan zou ik vanzelfsprekend zeer dankbaar zijn! :)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Je bent dan volgens mij getuige geweest van de laatste keer dat beide heren samen als Katatonia optraden. Waarschijnlijk heeft Anders toen ook al tandenknarsend de setlist geaccepteerd. Toen speelden ze in elk geval ook geen nummers uit de vorige eeuw en dat lijkt nu het breekpunt.
Ik moet wel zeggen dat ik hun show in december in Eindhoven de beste vond dit ik ooit van ze gezien heb. Blijkbaar konden ze hun meningsverschil toen goed omzetten in een vlammende show.

Zijn jullie zeker dat Anders er daar bij was?
Voor zover ik weet is die de laatste jaren nauwelijks (of niet?) aanwezig geweest live, in 2023 was hij er alvast niet bij in trix of op graspop.

• Leuk
Waarderingen: Querulante Partij
Into the Void ken ik niet, maar Neushoorn is mijn favoriete venue in Nederland. Goed geluid, fijne mensen, en een gevarieerde programmering
Zeker mee eens! Wij hebben als installateur de installaties nog aangelegd daar. Hele fijne samenwerking gehad met de crew en het technisch personeel van de venue. En qua zaal zeker aan te raden!

Voor zover ik weet is die de laatste jaren nauwelijks (of niet?) aanwezig geweest live, in 2023 was hij er alvast niet bij in trix of op graspop.
Ik heb absoluut geen idee of die er bij was of niet. Omdat het bericht nu kwam was het eerder een aanname

Geen idee, ook ik ging daar naar aanleiding van de berichtgeving deze week gemakshalve van uit. Als hij er live al langer niet bij was zal er niet al te veel veranderen ten opzichte van de laatste shows?

Dit speelt inderdaad al een hele tijd, sinds 2022 deed die al niet meer mee. Sindsdien is Jonas op zijn beurt ook niet meer te zien bij Bloodbath.

• Leuk
Waarderingen: Elisa Day en nikita
sleep token heeft net 17 'sportpaleizen' uitverkocht in een paar minuten op hun amerikaanse tour. blijft waanzin hoe hard die verkoop gaat daar.
Die band is inderdaad de afgelopen tijd echt mega geworden. Verwacht dat ze de volgende EU ronde de Ziggo aan zullen doen. Denk wel dat sleep token 1 van de nieuwe grote namen in de "metal" scene zal zijn. (Metal tussen haakjes omdat veel mensen de discussie willen voeren of ST metal is. Ikzelf vind overigens van wel). Verwachten we dat sleep token 1 van de bands zal zijn die in de stadions gaat eindigen? Of net zoals vele metal bands stranden op grote Ziggo. (Wat natuurlijk ook mega groot is)

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Die band is inderdaad de afgelopen tijd echt mega geworden. Verwacht dat ze de volgende EU ronde de Ziggo aan zullen doen. Denk wel dat sleep token 1 van de nieuwe grote namen in de "metal" scene zal zijn. (Metal tussen haakjes omdat veel mensen de discussie willen voeren of ST metal is. Ikzelf vind overigens van wel). Verwachten we dat sleep token 1 van de bands zal zijn die in de stadions gaat eindigen? Of net zoals vele metal bands stranden op grote Ziggo. (Wat natuurlijk ook mega groot is)
Moeilijk te zeggen, maar dat ze één van de toekomstige headliners uit de metal hoek zijn dat staat vast. En eerlijk gezegd een stuk sneller dan ik verwacht had. Ik dacht dat ze zeker nog één albumcyclus nodig zouden hebben.

Los van wat je qua smaak van hun muziek vindt: zou mooi zijn als zij voor potentiële nieuwe metalheads gaan zijn wat Linkin Park en Limp Bizkit ooit voor mijn generatie waren: een gatewayband, zodat onze geliefde subcultuur z'n aanwas blijft houden.

Laten we kijken of het idd een gateway band is. Dat zullen we enkel achteraf kunnen concluderen wanneer er genoeg gevolgd zijn en er decennia verandering is geweest door het genre.

Ben wel benieuwd welke naam er dan aan het genre komt.

Zijn er eigenlijk meer hier die tickets hebben voor de uitvoering van The Moth van Devin Townsend in Groningen over 2 weken? Kijk echt enorm uit naar die show. Ben benieuwd wat dar genie heeft bedacht aan metalopera, uitgevoerd met zoveel orkest en koorleden. Er is verder nog weinig over bekend toch over die opera?
Zeker, ik ben er op donderdag. Ook erg benieuwd. Geen idee wat te verwachten. Nou ja, puike melodieën en vette gelaagdheid zijn vast ingrediënten:D

Vreemd genoeg denk ik dat sleep token even veel een gateway band is voor mensen into metal te brengen dan voor metalheads into pop en rnb etc te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: won666
Vreemd genoeg denk ik dat sleep token even veel een gateway band is voor mensen into metal te brengen dan voor metalheads into pop en rnb etc te krijgen.
Bij gateway bands denk ik inderdaad ook aan bands die hoog in hitparades staan e.d. Alhoewel het tegenwoordig niet allemaal zo meer werkt. TikTok schijnt nu ook te werken op die manier. Maar dat volg ik allemaal niet. Hitparades ook niet meer trouwens 😝

'Gateway' betekent letterlijk 'toegangspoort'. Ik bedoelde dus dat Sleep Token, inderdaad via media als TikTok, een groep jonge mensen aanspreekt en bereikt die wellicht nog nooit eerder serieus naar metal hebben geluisterd, maar door de riffs wellicht geïnteresseerd raken in het genre.

Users who are viewing this thread