Rock Werchter 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.666
9.030
Oke, maar wat is er vanacht aan de hand op de Hive? Wat een takken herrie overal

Een optie is dat Nederland zich geplaatst heeft voor de halve finale, al weet ik niet of dat tot zo diep in de nacht voor een feest zorgt op een Belgisch festival
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Een optie is dat Nederland zich geplaatst heeft voor de halve finale, al weet ik niet of dat tot zo diep in de nacht voor een feest zorgt op een Belgisch festival
Ow absoluut. In het café op The Hive was rond 1.00 nog een waar volksfeest bezig met barkrukken in de lucht
 

Islaaa

Gouden Tip
20 jan 2015
312
207
Het was echt bizar ja, en het kwam van overal vandaan. Gelukkig slaap ik overal doorheen en heb ik t alleen gehoord toen ik moest pissen
Hier op A1 ook, of het kwam van de hive😂…ik slaap met doppen, staan hier tussen allemaal jeugd..blijft ook lang onrustig iig
 

prettyvisitor

Campingartiest
21 okt 2023
61
82
Wat gisteren de minste dag zou zijn voor mij, werd toch nog gevuld met enkele top optredens! De headlinershow van Dua Lipa was echt de kers op te taart: zó veel hits en een geweldige productie + top stem! Daarnaast waren The Last Dinner Party en Palaye Royale fenomenaal.

1. Dua Lipa
2. The Last Dinner Party
3. Palaye Royale
4. J Bernardt
5. Nothing But Thieves
6. Equal Idiots

NBT vond ik nogal braafjes, wel goed maar daar blijft het precies ook zo bij? The Kooks vond ik zeer saaie muziek, net als de vreemdste sub ooit: Khruangbin - al kwam de sfeer er het laatste halfuur er een beetje in. Avril Lavigne heb ik ook niet geïncludeerd omdat het zo slecht was.
 
Laatst bewerkt:

PaulvG

Playlistbediener
17 aug 2023
9
9
Gisteren een dagje Rock Werchter meegepakt en wat was het heerlijk! Horeca was wederom uitstekend geregeld (geen een keer echt moeten wachten op eten of drinken) en de sfeer was prima. Dat het bij veel optredens niet mega druk was, vind ik juist mooi meegenomen. Een top 5:

1. The Last Dinner Party. Wat een band en wat een frontvrouw, enorm van genoten!
2. Benjamin Clementine. Zo goed als vooraan gestaan bij de artiest waarvan ik zijn album in 2014 helemaal grijs heb gedraaid en nog nooit had gezien. En dat was het waard! Zelfs mijn vrouw die hem niet kende, vond het dé set van de dag.
3. The Blaze. Jaren terug op Sziget gezien, fijne set en optimale sfeer.
4. J. Bernardt. De moeilijke keuze tussen DEADLETTER en Bernardt moeten maken, maar zijn laatste album gaf de doorslag. Uitstekende set met fijne nieuwe nummers, maar het is wel veel van hetzelfde.
5. Nothing But Thieves. Een hardere set dan normaal, maar het pakte me minder dan de voorgaande keren. Misschien ondertussen iets te vaak gezien. Het blijft topmuziek en een geweldige frontman, wat een stem!

Veel plezier nog voor degenen die vandaag afsluiten!
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
741
918
Dua Lipa is mij toch te plat. Het was enorm goed maar iets te hoog musical gehalte voor mij. Kende wel alle nummers en heb er op een afstand prima van genoten.

Top 10 volgt. Ben nog aan het bijkomen, mijn voeten zijn ook nog niet klaar voor dag vier na het zien van zoveel goeds!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.397
3.418
En gelukkig maar ook. Haar 'comments' waren niet transfobisch, maar anti-puberteitsremmers. Roisin is juist een supporter van de LHBTI-community en heeft bovendien voor deze specifieke uitspraak uitgebreid haar excuses aangeboden.

Het zou, kortom, juist nogal bizar zijn als ze wel gecanceld was geweest.
Wel ja, ik vind dat wel degelijk transfobisch, die LGBTQ-support is ze ook voor een groot stuk kwijt en haar reactie erop was zowat de grootste non-apology sinds Win Butler.
Maar goed, ik begrijp dat dit nogal off-topic is en ik vind het prima als mensen alsnog een goeie tijd hebben gehad bij haar show, dat gun ik jullie wel ;)
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
197
191
Oke, maar wat is er vanacht aan de hand op de Hive? Wat een takken herrie overal
Ja bizar. Letterlijk overal waren kinderen volle bak aan het schreeuwen, lekker stoer iedereen expres wakker maken. Hier had de hive crew wel wat tegen mogen doen, in plaats van alleen maar tenten controleren of je niet een glazen pot pindakaas in bezit hebt. Als je om 05:30 nog steeds volle bak staat te schreeuwen met muziek standje maximaal, dat kan gewoon écht niet
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
741
918
Ja bizar. Letterlijk overal waren kinderen volle bak aan het schreeuwen, lekker stoer iedereen expres wakker maken. Hier had de hive crew wel wat tegen mogen doen, in plaats van alleen maar tenten controleren of je niet een glazen pot pindakaas in bezit hebt. Als je om 05:30 nog steeds volle bak staat te schreeuwen met muziek standje maximaal, dat kan gewoon écht niet
Dat is inderdaad niet oké maar vannacht zal niet veel beter worden. Na afloop Gunther D in the Central Park is het altijd een grote bende en kunnen mensen zich niet meer normaal deftig gedragen. Bekers gooien enzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
168
114
Dé reden voor mij om de Hive links te laten liggen. Was in 2017 en 2018 ook al zo (mijn laatste keren). Ik word ook wat ouder en dan ben ik wel klaar met die kleuterschool tot diep in de nacht. Opa spreekt… ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze en redle

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
240
370
Dé reden voor mij om de Hive links te laten liggen. Was in 2017 en 2018 ook al zo (mijn laatste keren). Ik word ook wat ouder en dan ben ik wel klaar met die kleuterschool tot diep in de nacht. Opa spreekt… ;)
Op zich snap ik dit aspect, maar ik vind alles wel veel beter geregeld op The Hive dan op de andere campings. Goeie douches, goeie wc's, gewoon met muntjes betalen en geen gezeik. Je merkt wel aan alles dat deze camping door t festival wordt uitgebaat en de rest niet. Maar ik heb makkelijk praten als iemand die als ie aangeschoten is overal doorheen slaapt, dat moet ik er wel eerlijk bij zeggen
 

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
525
756
Het was een fijne festivaldag met hoogte- en dieptepunten.

We begonnen met Noname, die alvast de gunfactor heeft verdiend met haar sympathieke en geïnspireerde optreden. (Te) weinig volk helaas, wat wel een beetje de trend van de dag was bij de leukste optredens.

Tot het einde gebleven, wat betekende ergens achteraan aansluiten bij the Last Dinner Party. Ik vind het dan lastig om er echt in te komen en dat lukte dan ook niet helemaal.

Snel wat eten om op tijd bij Jessie Ware te zijn, wat achteraf helemaal niet nodig was. Nog een gunfactor voor Jessie, die van begin tot einde swingde. Persoonlijk had ik een rustpunt als Wildest moments mooi gevonden en Shake the bottle had ook wel op de setlist gemogen, maar een kniesoor die daar op let bij zo'n feestje.

Jessie adviseerde om te blijven voor Janelle Monae, maar dat advies hebben we genegeerd (clash van de dag) om - voor het eerst - naar Nothing But Thieves te gaan. We stonden ergens halverwege waar het geluid eerst matig was en waar je ook niet veel had aan de vaak onnodig vage visuals. Tot zover de klachten, want het optreden was gewoon prima. Zoveel mooie nummers en bij Overcome een traantje weggepinkt.

Arlo Parks! Wederom een gunfactor uitgedeeld voor deze anti-ster met een gouden stem. T-shirt, kniebroek, patta's en zingen maar. De ene na de andere betoverende melodie, opgebouwd van het wat rustiger werk naar een verrassend ruige uitvoering van Softly. Weer een traantje bij Black Dog, wat is dat toch een aangrijpend nummer. Te weinig mensen weer (Klub C hooguit voor de helft gevuld) bij dit prachtoptreden.

Daarna even buiten relaxen bij de klanken van the Blaze. Klonk lekker, maar te weinig van meegekregen om er echt iets van te vinden. De zon ging weg, het werd wat frisser, dus besloten we om binnen te gaan zitten voor het optreden van Marc Rebillet. Vooraf een van mijn grootste must not sees, maar toch een beetje benieuwd wat hij zou brengen. En man, wat heeft hij mijn vooroordeel bevestigd. Ik vond het helemaal niks. Maar blijkbaar genoeg mensen die het wel leuk vinden, want het stond stampvol tot ver buiten Klub C.

Aangeschoven bij de lange rij voor de churros bij the Slope, daar nog wat meegekregen van Prins S en de Geit. Leuk en geinig, prima optreden als tussendoortje.

Vanwege vermoeidheid besloten om achteraan te staan bij Dua Lipa. Eigenlijk ook om wat eerder te vertrekken, maar daar kwam het niet van. Wat een geweldig optreden en wat was het uitstekend te volgen aan de andere kant van de weide. Geluid en beeld helemaal top. Nee, het is geen optreden met spontane improvisaties, maar gewoon boeiend van A tot Z. Blij het meegemaakt te hebben.

Nu nog even bijkomen en dan nog de zondag meepikken!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken