Best Kept Secret 2025

Maar dat unieke vind ik nu juist een beetje weg. Ik bedoel een Eefje de Visser (los van mijn persoonlijke mening) is gewoon niet de headliner die je verwacht op een festival die zulke bedragen voor een dagticket. En de fan heeft het gewoon gezien in een van de zaalshows. Ik ben wel benieuwd of BKS ook mee investeert in haar headliner show zoals Lowlands deed met o.a. De Staat en Goldband, dat vond ik ook ruk maar "de show" zaten echt wel goed in elkaar daardoor. Maar ik zie BKS dat eerlijk gezegd ook niet doen. Gaat hier wel goed ontvangen worden hoor, maar op langer termijn heb je gewoon meer nodig.

Want steeds meer mensen zullen van #teamhalfvol naar #teamhalfleeg over gaan stappen op den duur. Daarnaast is die waarschijnlijk Barry Can't Swim combi ook een beetje misplaatst als je het mij vraagt. Heb niet het idee dat de BKS-ganger op Barry zit te wachten.

Deftones vind ik ook een beetje de plank misslaan. Met alle respect voor de historie van de band, en ik hoop voor jullie dat ze echt live beter zijn dan mijn laatste 2 ervaringen met ze. Maar het past niet bij de BKS die ik persoonlijk voor ogen zie. Iets meer gitaren of alternatieve metal op bepaalde spits ben ik altijd voorstander van geweest, maar Deftones valt niet in die categorie voor mij.

Michael Kiwanuka vind ik persoonlijk van de 3 het meeste recht hebben op zijn spot van de 3. Maar wringt hier weer dat hij meerdere shows in NL doet binnen één jaar, en dat de kans redelijk aanwezig is dat die volgend jaar ook weer te zien is en dan ook niet op die headline spot (zoals Lowlands).

Misschien dat ze volgend jaar toch weer eens iets later in het festivalseizoen moeten gaan zitten op dat gebied. Echter de laatste interviews/podcasts voorspellen ook niet veel goeds in de toekomst op dat gebied als je het mij vraagt. Want het was niet alleen de data maar ook geld wat een rol speelt. En als dat het is dan mag BKS voor mij 2 kanten op gaan, of ticket prijzen nog hoger zetten en wel voor die namen gaan, of juist kleiner en "nicher" gaan voor een lager bedrag. Nu is het vlees noch vis als je het mij vraagt. Ik zie niets in de line-up dit jaar op misschien alleen TV On The Radio na, wat niet meer zou kunnen staan op Lowlands, DTRH, Here's The Thing of andere NL festivals en daar is voor mij de charme van het festival helaas verdwenen.

Sorry #teamhalfvol dit was mijn laatste relaas van vandaag, wil jullie voorpret ook niet bederven natuurlijk ;), het komt uit een goed BKS-hart.
Dank je wel voor jouw uitgebreide reactie. Ik ben vooral benieuwd voor welke acts die rond 13-15 juni rond BKS zwerven je wél een ticket zou kopen.

Stereolab op 31 mei in Paradiso, echt wel een leuke naam voor bks.

edit: nvm de tour gaat door in juni
Past alleen in theorie nog in het tourschema, dus zal niet gebeuren.
Heb ze zelf gezien op zowel BKS als op LGW? (waar ze ook curator waren) maar vond ze eerlijk gezegd wel wat beter passen bij LGW?.

• Leuk
Waarderingen: rubenv
Maar dat unieke vind ik nu juist een beetje weg. Ik bedoel een Eefje de Visser (los van mijn persoonlijke mening) is gewoon niet de headliner die je verwacht op een festival die zulke bedragen voor een dagticket. En de fan heeft het gewoon gezien in een van de zaalshows. Ik ben wel benieuwd of BKS ook mee investeert in haar headliner show zoals Lowlands deed met o.a. De Staat en Goldband, dat vond ik ook ruk maar "de show" zaten echt wel goed in elkaar daardoor. Maar ik zie BKS dat eerlijk gezegd ook niet doen. Gaat hier wel goed ontvangen worden hoor, maar op langer termijn heb je gewoon meer nodig.

Want steeds meer mensen zullen van #teamhalfvol naar #teamhalfleeg over gaan stappen op den duur. Daarnaast is die waarschijnlijk Barry Can't Swim combi ook een beetje misplaatst als je het mij vraagt. Heb niet het idee dat de BKS-ganger op Barry zit te wachten.

Deftones vind ik ook een beetje de plank misslaan. Met alle respect voor de historie van de band, en ik hoop voor jullie dat ze echt live beter zijn dan mijn laatste 2 ervaringen met ze. Maar het past niet bij de BKS die ik persoonlijk voor ogen zie. Iets meer gitaren of alternatieve metal op bepaalde spits ben ik altijd voorstander van geweest, maar Deftones valt niet in die categorie voor mij.

Michael Kiwanuka vind ik persoonlijk van de 3 het meeste recht hebben op zijn spot van de 3. Maar wringt hier weer dat hij meerdere shows in NL doet binnen één jaar, en dat de kans redelijk aanwezig is dat die volgend jaar ook weer te zien is en dan ook niet op die headline spot (zoals Lowlands).

Misschien dat ze volgend jaar toch weer eens iets later in het festivalseizoen moeten gaan zitten op dat gebied. Echter de laatste interviews/podcasts voorspellen ook niet veel goeds in de toekomst op dat gebied als je het mij vraagt. Want het was niet alleen de data maar ook geld wat een rol speelt. En als dat het is dan mag BKS voor mij 2 kanten op gaan, of ticket prijzen nog hoger zetten en wel voor die namen gaan, of juist kleiner en "nicher" gaan voor een lager bedrag. Nu is het vlees noch vis als je het mij vraagt. Ik zie niets in de line-up dit jaar op misschien alleen TV On The Radio na, wat niet meer zou kunnen staan op Lowlands, DTRH, Here's The Thing of andere NL festivals en daar is voor mij de charme van het festival helaas verdwenen.

Sorry #teamhalfvol dit was mijn laatste relaas van vandaag, wil jullie voorpret ook niet bederven natuurlijk ;), het komt uit een goed BKS-hart.
Eefje de Visser, Kiwanuka en Deftones mogen dan niet de grote headliners van weleer zijn maar verder valt er weinig op aan te merken. Dat het je smaak niet is , soit. Geprezen door critici, relevant door recent plaatwerk wat menig jaarlijstje haalde en goed onthaalde live optredens, in het geval van de de eerste twee. Deftones kun je over redetwisten qua stijl maar niet wat kwaliteit betreft. En nieuwe plaat in aantocht. En wat kan subben op Werchter is voor een BKS prima als afsluiter, in elk geval een stuk meer dan een Bospop act als Snow Patrol. Dat zou ik nou echt een totale mismatch vinden. Okay, Barry is de jaarlijkse mispeer , waar overigens van zal blijken dat er plenty mensen zijn(buiten de bubbel van dit forum )die er wel op zitten te wachten maar dat terzijde. De Midcard kan nog wel wat gebruiken maar de Undercard is gewoon weer ouderwets sterk.

Ik kijk er al naar uit, maar eerst maar eens nieuwe namen.

Eefje de Visser, Kiwanuka en Deftones mogen dan niet de grote headliners van weleer zijn maar verder valt er weinig op aan te merken. Dat het je smaak niet is , soit. Geprezen door critici, relevant door recent plaatwerk wat menig jaarlijstje haalde en goed onthaalde live optredens, in het geval van de de eerste twee. Deftones kun je over redetwisten qua stijl maar niet wat kwaliteit betreft. En nieuwe plaat in aantocht. En wat kan subben op Werchter is voor een BKS prima als afsluiter, in elk geval een stuk meer dan een Bospop act als Snow Patrol. Dat zou ik nou echt een totale mismatch vinden. Okay, Barry is de jaarlijkse mispeer , waar overigens van zal blijken dat er plenty mensen zijn(buiten de bubbel van dit forum )die er wel op zitten te wachten maar dat terzijde. De Midcard kan nog wel wat gebruiken maar de Undercard is gewoon weer ouderwets sterk.

Ik kijk er al naar uit, maar eerst maar eens nieuwe namen.
Volgens mij zijn al mijn argumenten juist los getrokken van mijn eigen smaak ;), anders hadden er wel wat meer mensen op de barricades gestaan. En dat laatste SP album voldoet juist goed aan je eigen omschrijving.

Het is voor mij een prijs/kwaliteit verhouding dingetje. En wat zijn de undercard toppers dit jasr, ik sta open voor tips hoor. Want helaas voel ik het daar ook iets minder dan andere jaren ;).

Die show van Eefje heeft geen investering nodig, die staat als een huis. Als er naast haar twee dikke headliner stonden had ik ook minder geklaagd. Doe ik nu ook niet per se, omdat ik weet dat de undercard veel goedmaakt, maar toch wel met je eens op een aantal punten.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Die show van Eefje heeft geen investering nodig, die staat als een huis. Als er naast haar twee dikke headliner stonden had ik ook minder geklaagd. Doe ik nu ook niet per se, omdat ik weet dat de undercard veel goedmaakt, maar toch wel met je eens op een aantal punten.
Maar dan vraag ik me anderzijds dan weer af wat voor meerwaarde de BKS show zou hebben tegenover de zaalshow. Dat deed Lowlands wel erg sterk vond ik met die shows van De Staat en Goldband (en laatst genoemde is echt een band die me tegen staat).

Maar goed genoeg hierover, ze moeten ook echt een mediapartner hebben die optredens filmt. Ook gewoon een groot gemis als je het mij vraagt.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo en elo
Ik ben het hier wel helemaal mee eens hoor. Als het boeken van headliners betekent dat je structureel bij de Barry's en Disclosures blijft uitkomen dan zou ik ook liever zien dat BKS zich doorontwikkelt naar een festival als Green Man; die hebben ook dit jaar weer een geweldig programma; of een End of the Road.
Naar mijn idee zit BKS met de namen tot dusver al dichter bij Green Man en End Of The Road dan ooit. (Ook omdat ik zelf echt niet hoor wat er zo erg is aan Barry Can't Swim, maargoed).

Ik zie weer een aantal keer de vergelijking BKS - DTRH/Lowlands gemaakt worden, maar in ieder geval qua grootte van de namen is die vergelijking in prijs/kwaliteit-verhouding niet eerlijk, omdat er veel minder bezoekers naar BKS komen. Andersom wordt ook niet benoemd dat BKS veel grotere namen heeft dan het bijna net zo dure Into The Great Wide Open of Wilde Weide. Hetzelfde geldt voor de vergelijking met het BKS van een aantal jaar geleden: qua grootte van die namen is die vergelijking niet eerlijk. Dat kan natuurlijk voor individuen wel betekenen dat BKS hierdoor eerst wel en nu niet meer interessant is, maar daar kan het festival volgens mij weinig aan doen.

Qua invulling van de namen is dat wel een ander verhaal, want BKS is wat minder gevestigde indienamen/wat breder gaan programmeren terwijl je op Lowlands 2025 juist weer makkelijker een BKS-achtige route kunt gaan volgen. Dus ja, eens dat dat dichter bij elkaar ligt. Persoonlijk vind ik dat eigenlijk ook niet heel erg, omdat ik naast namen als Wilco, TV On The Radio en Waxahatchee dan ook eens Eefje, Barry of Kiwanuka kan zien; namen waar ik i.t.t. dat eerste rijtje niet zo snel een los ticket voor zou kopen.

Dat van die exclusiviteit vind ik eigenlijk hooguit een ding voor wie naar meerdere meerdaagse festivals per jaar gaat. Toevallig ga ik zelf dit jaar voor het eerst in jaren weer eens naar Lowlands en dan denk ik inderdaad bij een hoop voor mij interessante namen: tof, maar ook in '23 of '24 al op BKS gezien. Dat kan natuurlijk andersom ook al zijn.

Het is voor mij een prijs/kwaliteit verhouding dingetje. En wat zijn de undercard toppers dit jasr, ik sta open voor tips hoor. Want helaas voel ik het daar ook iets minder dan andere jaren ;).
Als ik me niet vergis, vind jij ook qua sfeer Lowlands beter of gelijk aan Best Kept Secret. Als dat klopt, snap ik goed dat je liever naar Lowlands gaat qua prijs-kwaliteit. Voor mij zit de kwaliteit van BKS hem er ook in dat het wat kleiner en rustiger is. Ben wel heel benieuwd hoe ik hiernaar kijk na dit jaar weer eens Lowlands mee te hebben gepakt.

Ik vind zelf dat er juist ook best wat leuke namen op BKS staan die niet eens zo heel klein zijn, maar ik die ik zelf nog niet kende. Amadou & Mariam staan in Tivoli Grote Zaal, zal op BKS denk ik overdag op de ONE worden. Heb ik veel zin in. Kneecap is een van de headliners van Green Man. Blanco White is misschien een tikkie braaf maar wel mooi, stond onlangs in de Ronda. Cassandra Jenkins, King Hannah en Waxahatchee zijn midcard-namen die ik wel in het vizier had en die me mooi lijken.

Van de kleinere namen heb ik zelf vooral zin in Big Special, Divorce, jasmine 4t, Seun Kuti, Dummy en live lijkt ook KABEAUSHE me wel een belevenis.

Ik ben het hier wel helemaal mee eens hoor. Als het boeken van headliners betekent dat je structureel bij de Barry's en Disclosures blijft uitkomen dan zou ik ook liever zien dat BKS zich doorontwikkelt naar een festival als Green Man; die hebben ook dit jaar weer een geweldig programma; of een End of the Road. Dan dus maar met kleinere headliners, en een Wilco of zelfs een Kiwanuka past dan ook nog wel. De vraag is of er in Nederland nog ruimte is voor zo'n festival, met een BKS, DTRH en ook Lowlands weer maar ook de kleinere festivals die allemaal een deel van die Green Man-namen binnen halen.
Ik weet het niet hoor. In mijn bescheiden kring vrienden, kennissen en aanhang zijn er nog nooit zoveel geweest die dit jaar ook een weekend of dag gaan. De meeste mensen gaan maar naar 1 groter festival per jaar. Ze verruilen de nog grotere festivals waar ze altijd naartoe gingen voor BKS. Namen als Deftones, Magdalena Bay, Amenra, Kiwanuka en Wilco maken voor hen het verschil. Mijn mening is dat de kans groot is dat ze terugkomen. Het festival zelf met zoveel bands te ontdekken zorgt ervoor dat je op een veel relaxtere manier een festival beleeft dan op welk ander feestje. Ik denk dat met de kleinere headliners (waar ook plek is voor een Barry) BKS de goede weg is ingeslagen.

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
Wel vreemd dat MIchael Kiwanuka en Eefje de Visser dit jaar in een zaal te zien zijn. Dat kan het niet anders dat ze pas na het vastleggen van deze zaalshows vastgelegd zijn voor BKS.
In de onderste rijen van de line up is inderdaad genoeg te zien. Lander & Adriaan heb ik al 2 jaar gemist terwijl ik wel op DTRH23 en LL24 was, dus die moet ik maar is zien. Waxahatchee, jasmine 4t en Kneecap zijn in ieder geval must sees!

Wel vreemd dat MIchael Kiwanuka en Eefje de Visser dit jaar in een zaal te zien zijn. Dat kan het niet anders dat ze pas na het vastleggen van deze zaalshows vastgelegd zijn voor BKS.
In de onderste rijen van de line up is inderdaad genoeg te zien. Lander & Adriaan heb ik al 2 jaar gemist terwijl ik wel op DTRH23 en LL24 was, dus die moet ik maar is zien. Waxahatchee, jasmine 4t en Kneecap zijn in ieder geval must sees!
De zaalshow van Kiwanuka in Amare was natuurlijk al voor in November, dus dat was al eind vd zomer bekend, voordat BKS denk ik met de headliners bezig was.

Users who are viewing this thread