Sport algemeen

was dat een gebroken neus?
nogmaals niet alles gezien of gehoord en geen union fan dus herinner me even aub :)
Die wordt onderuit getrokken in het strafschopgebied en daarme een doelkans ontnomen.
Ik denk dat we in het algemeen wel kunnen stellen dat dit gewoon een hele slechte scheidsrechter was

Laatst bewerkt:
de VAR afschaffen ben ik wel voorstander voor
Gaat ook niks oplossen, de regels moeten op de schop, teveel dat op interpretatie uitkomt. VAR is qua idee fantastisch, uitvoering minder. Kijk ook het rode kaart moment van Twente gister, regel is overduidelijk, als je op de enkel staat is het altijd rood, gister dus niet.

Gaat ook niks oplossen, de regels moeten op de schop, teveel dat op interpretatie uitkomt. VAR is qua idee fantastisch, uitvoering minder. Kijk ook het rode kaart moment van Twente gister, regel is overduidelijk, als je op de enkel staat is het altijd rood, gister dus niet.
boh nee,
omdat interpretatie mag, sommige matchen moet je net wat minder snel geel trekken, andere weer wat sneller in de geest van het spel.

het verschil is dat we verwachten dat de VAR alle grijze zones oplost en altijd correct is maar dat is het dus niet en creeert alleen maar meer discussie en onzekerheden.

ik vond het vroeger met enkel scheidsrechter ook niet altijd correct en toen was er ook gezeik
maar nu is er dubbel gezeik, op scheids en var
en een interventie van de var haalt de vaart en voordeel vaak uit de match.

de VAR afschaffen ben ik wel voorstander voor
Amen. Ik vind het voetbal duidelijk een stuk minder aantrekkelijk geworden sinds het intreden van de VAR. Het duurt zo vreselijk lang telkens en nog steeds is er na vrijwel elke ingreep controverse. Doe gewoon alleen doellijntechnologie en laat het daarbij.

Ik heb het moment inmiddels terug gezien. Ik vind hem toch wat lastig. Een keeper heeft wel een wat aparte positie, zeker in "de vijf". De speler kon de bal koppen waarna de botsing gebeurde. Ik zou die botsing bestraffen met een penalty, zonder dat die daadwerkelijk invloed had op de richting van de bal of dat de aanvaller niet kon koppen, wel een zware straf vinden. Het is nou ook weer niet zo dat Pasveer hem like Mike Tyson neerhoekt, voor mijn gevoel houdt Pasveer ook wel in en komt hij bijvoorbeeld niet met gebalde vuisten dat duel in.

Ik had een penalty een zware straf gevonden, maar wellicht zijn er scheidsrechters die hem erop leggen. Gewetensvraag; heel NL vond het toch geen penalty in de halve finale EK toen Kane nadat hij de bal al had geschoten werd aangetikt?

Ik zat met m’n voorspelling gisteren niet zo heel ver van de werkelijkheid, behalve dat Weghorst niet kon spelen haha. Wat roept Ajax dat ook over zichzelf af altijd. Nu gelukkig wel de mentaliteit die dit soort wedstrijden nodig heeft. Beetje des Feyenoords…

Overigens nooit een penal. Keeper heeft gewoon iets meer bescherming in de 5 meter. Ja hij kwam wat lomp in, dat doe je buiten de 5 niet maar het is wel gewoon een contact sport hè. Verbaas mij eigenlijk dat er discussie om is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545
Bij dat muurtje gingen Union spelers ook ín de muur staan, wat niet meer mag. Tuurlijk wordt dat dan door Ajax aangegrepen om het allemaal wat te frustreren. Maar dit gebeurt iedere pot en wordt normaal gesproken niet één of één bijgeteld.
Dat was omdat het muurtje van Ajax 2 meter voor de lijn ging staan, die de ref had getrokken, logisch dat ze dan in de muur van Union komen te staan ;)

Daarnaast was het altijd penalty. Als een speler een balletje wegtikt en dan onderuit wordt gelopen door de verdediger, zou iedereen akkoord zijn dat het penalty is. Te laat is te laat, of het nu een accident is of niet.

Het is geen penalty, puur omdat het moment dat de keeper in aanraking komt met de speler de bal al gespeeld(gekopt) is, De botsing zelf onstaat pas na het spelen van de bal, heeft daar dus geen invloed op
Dit is gewoon een zeer ongelukkig botsing, niet meer en niet minder

Het is geen penalty, puur omdat het moment dat de keeper in aanraking komt met de speler de bal al gespeeld(gekopt) is, De botsing zelf onstaat pas na het spelen van de bal, heeft daar dus geen invloed op
Te laat is te laat. Of die bal nu al gespeeld is of niet. De fysieke integriteit van de speler wordt in gevaar gebracht.

• Leuk
Waarderingen: koekroeck en TMS98
Duizend voorbeelden waarin uw uitleg fout is en nergens staat dat ook in de reglementering. Penaltyfout onlangs van Tchouaméni bij Real-Atletico, penaltyfout Camavinga bij Osasuna-Real, (quasi hetzelfde als nu) penaltyfout keeper van Genk op Standard onlangs. Drie fases waar de bal al weg was en toch (quasi, bij Tchouaméni kan je echt wel nog discussieren)) terecht penalty voor werd gefloten.

• Leuk
Waarderingen: reaper en TMS98
Ik heb het moment inmiddels terug gezien. Ik vind hem toch wat lastig. Een keeper heeft wel een wat aparte positie, zeker in "de vijf". De speler kon de bal koppen waarna de botsing gebeurde. Ik zou die botsing bestraffen met een penalty, zonder dat die daadwerkelijk invloed had op de richting van de bal of dat de aanvaller niet kon koppen, wel een zware straf vinden. Het is nou ook weer niet zo dat Pasveer hem like Mike Tyson neerhoekt, voor mijn gevoel houdt Pasveer ook wel in en komt hij bijvoorbeeld niet met gebalde vuisten dat duel in.

Ik had een penalty een zware straf gevonden, maar wellicht zijn er scheidsrechters die hem erop leggen. Gewetensvraag; heel NL vond het toch geen penalty in de halve finale EK toen Kane nadat hij de bal al had geschoten werd aangetikt?
Pasveer is te laat (zijn eigen fout) en klopt letterlijk met zijn twee handen op het gezicht van een speler. Dan mag je dat draaien of keren wat je wilt, maar dat is een fout.

En over Kane, werd toch gewoon ook terecht penalty voor gefloten.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Ja goed, ik heb de wijsheid ook niet in pacht. Maakt ook het gebruik van de VAR zo triviaal omdat er echt wat situaties voor bepaalde interpretatie vatbaar zijn. Merk wel bij zulke situaties dat het ook wel uitmaakt van welke kant het wordt bekeken. In Nederland hoor je eigenlijk nauwelijks ook goed wegkomen met dat penaltymoment, terwijl als Ajax er tegen Frankfurt uitgaat en een dergelijk moment doet zich kort voor tijd voor, dan wordt dat breed uitgemeten. Net als dat dat Kane moment (vond ik ook zwaar, maar ook te beargumenteren dat je 'm geeft) waarschijnlijk in Engeland geenszins meer punt van discussie was en in Nederland uitvoerig aan bod kwam.

Users who are viewing this thread