Dat klinkt wel heel erg als een wij-hebben-dit-land-opgebouwd-boomer.Pardon…. Die hebben anders de afgelopen jaren BKS behoorlijk gevuld en was het festival nooit van de grond gekomen zonder hun aanwezigheid.
Haha nee vind die zondag gewoon een hele goede dag waar ik nauwelijks nog iets al gezien heb wat daar staat + ik vind Gurriers gewoon heel vet en in zo’n casbah al helemaal. De rest van het weekend heb ik alle acts die er staan die ik graag wil zien al eens gezien. Ook zal een dagticket een paar dagen voor het festival vast geen 130 euro meer zijn€130 voor een band op een bepaalde plek? Die kun je echt overal zien. Zondag heeft trouwens wel een paar mooie namen staan, maar dat heeft iedere dag imo..:
Dat viel vorig jaar vies tegen. Ik dacht dit ook, maar er zijn toch een stuk minder mensen die een dagkaart kopen t.o.v. een weekendkaart. Weekendkaart kon je een goede korting krijgen ja, dagkaart minder. Ik heb vorig jaar gewoon voor de volle mep moeten betalen of misschien een 10-15 euro daaronder. Was toen ook voor de zondag overigens.Ook zal een dagticket een paar dagen voor het festival vast geen 130 euro meer zijn
Ik denk dat een paar dagen of een week ervoor de prijzen wel lager waren, ze zijn op een bepaald wat beginnen stijgen.Dat viel vorig jaar vies tegen. Ik dacht dit ook, maar er zijn toch een stuk minder mensen die een dagkaart kopen t.o.v. een weekendkaart. Weekendkaart kon je een goede korting krijgen ja, dagkaart minder. Ik heb vorig jaar gewoon voor de volle mep moeten betalen of misschien een 10-15 euro daaronder. Was toen ook voor de zondag overigens.
Edit: heb nog even gekeken. Vorig jaar op de zaterdag een zondagkaart gekocht voor 108,15. Dagticket was 129 blijkbaar. Dus wel enige korting, maar een koopje is het zeker niet.
Zou ook goed kunnen inderdaad. Ik weet dat ik het toen een tijdje in de gaten heb gehouden, maar misschien dat ik net wat te laat de knoop heb doorgehakt. Ik weet wel dat ik de prijs alsnog hoog vond in vergelijking met de prijs van de weekendkaarten op dat moment. Maar goed, stel het was 90, dat klinkt natuurlijk wel al een heel stuk beter dan 129. Ook al is dat alsnog best duur.Ik denk dat een paar dagen of een week ervoor de prijzen wel lager waren, ze zijn op een bepaald wat beginnen stijgen.
Pardon, ik ben inmiddels een verzuurde vijftiger hoor!Dat klinkt wel heel erg als een wij-hebben-dit-land-opgebouwd-boomer.
En die mensen die BKS opgebouwd hebben zijn nu dus verzuurde veertigers. Tijd voor nieuwe energie!
Hier idemPardon, ik ben inmiddels een verzuurde vijftiger hoor!
Bijzondere conclusies die je hier trekt of is het een aanname die spontaan naar boven kwam drijven. Als je enig zicht zou hebben gehad op het BKS publiek van de afgelopen 10 jaar dan had je kunnen stellen dat het publiek wel eens gemiddeld iets hoger lag dan Lutjebroekpop, Pinkpop, Solar en misschien zelfs Lowlands. Lag mogelijk aan de programmering, mogelijk aan de ambiance en het zou zelfs aan het grotere feestgehalte van Limburgers of Brabanders hebben kunnen liggen… wie zal ut zeggen.Dat klinkt wel heel erg als een wij-hebben-dit-land-opgebouwd-boomer.
En die mensen die BKS opgebouwd hebben zijn nu dus verzuurde veertigers. Tijd voor nieuwe energie!
BKS is in mijn ogen een festival voor muziekliefhebbers en leeftijd doet er niet toe. Dat zie je ook aan de bezoekers.Die boomer-zoomer bullshit begint wel extreem belachelijk te worden. Stop met het categoriseren van festivalliefhebbers. Festivals zijn voor alle leeftijden en een sterk programma richt zich dan ook op alle leeftijden.
Voor het echte ontdekken moeten we, denk ik, naar de Muziekgieterij en die cabins waar live muziek wordt geschreven en gespeeld. Al heb ik vorig jaar zelf maar een half uur daarvan gezien.Best wel veel waar ik naar uitkijk maar echt hyped wel ietsjes minder dan andere jaren. Komt waarschijnlijk omdat dit jaar de headliners wat tegenvallen en het vooral een ontdekkings festival is en die spannende namen op de midcard voor mij wat ontbreken op wat uitzonderingen na.
Maar toch..
Vrijdag
English Teacher, St Vincent, Mannequin Pussy, Katy Kirby, Upchuck, Snooper, Baxter Dury, Alice Phoebe Lou
Zaterdag
Cherry Glazerr, Fatoumata Diawara, Infinity Song, Library Card, Loradeniz, Osees, Ratboys, Slowdive, YHWH Nailgun, Lenxi , Grace Cummings
Zondag
PJ Harvey, Justice, ALI, Amyl & the Sniffers, Floating Points, Julie Byrne, Naone, Slow Pulp, Sprints, Teqmun, Water From Your Eyes, Ada Oda
Goed geschreven hoor. Met veel plezier gelezen.Welke track gaat de track van BKS 2024 worden denken jullie? Zelf denk ik aan een special remix van GEM - For The Light To Shine (??? Remix).
Het is zondag avond, na 2 dagen best wel plezier gehad te hebben zal ik het alsnog niet toegeven. Driftig als ik ben schrijf ik mijn verhalen op Festileaks hoe kut het allemaal wel niet is. Al een paar keer kwam ik Maurits tegen op het terrein, en steeds keek hij me dreigend aan. Net of hij wist wie ik was.
Het was nu aan PJ Harvey. wat een dijk van een set. Maar ze had nog 2 nummers voor ons in petto. Ik keek in de hoek van het podium, en daar zag ik Maurits gniffelend staan. Met een zwarte schim naast hem. Het was... het was... NICK CAVE!. Die kwam even een Henry Lee doen samen met PJ Harvey. Fuck wat vet. Nick Cave bedankt het publiek en stapt weer het podium af. PJ Harvey bedankt het publiek, maar zegt dat ze nog 1 nummer in voor ons heeft. Ze begint over de ellende in de wereld te praten, de oorlogen, de hongersnood, het klimaat. Ze eindigt de zin met "This Is This Mess We're In". En ja hoor, niemand minder dan Thom Yorke kwam het podium op. Na een wervelende afsluiter wordt de TWO volledig afgebroken door het enthousiast publiek. Thom en PJ zeggen dat ze zoiets nog nooit meegemaakt hebben, en bedanken Maurits Westerik voor het mogelijk maken van dit optreden. Het publiek scandeert, Maaaaaaaaaaaaaaaurits, Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaurits! En de man wordt letterlijk op handen gedragen door het publiek heen.
Maar ik laat me niet kennen dacht ik. Ik schreef op Festileaks weer een venijnig stukje dat het wel een beetje makkelijk scoren was met Nick Cave en Thom Yorke, en dat zonder dit optreden niet de impact zou hebben die het nu gehad heeft. Daarna schoof ik aan bij Justice. En die beukte ook heel de weide omver. Ook zij kwamen met een gast artiest, namelijk Tame Impala. Weer ging het publiek compleet wild, en ze beukte naar het einde van hun set toe. Toen ze klaar waren met de set kwam Maurits het podium op. Jongens, bedankt voor deze mooi editie, helaas waren er ook mensen bij die aan mij twijfelde. En met het vuur in zijn ogen wees hij mij aan. Jongens, dit is Indiaantje89, die heel jullie voorpret om zeep heeft geholpen. Opeens zag ik overal brandende fakkels opgestoken worden, en de met festileaks shirts aan met #teamhalfvol er op begon totaal op mij in te slaan en te schoppen. Ik probeerde mijzelf te beschermen maar ving toch rake klappen op, ook viel het me op dat Thom Yorke en Nick Cave ook bij deze menigte stonden. Kreunend van de pijn scandeerde Maurits jullie om te stoppen. Ik heb nog 1 ding voor jullie in petto, en hij wees naar het meer.
Opeens doken er 2 grote in Frankrijk gebouwde duikboten op, met een gigantisch grote discobal er boven. Uit die discobal kwam vuurwerk, lasers, confetti, en rook en alles wat je kon bedenken. En ja hoor daar stonden ze dan. Niemand minder dan Daft Punk werd het strand opgevaren. Ze liepen naar het podium om nog een geheime gig te doen, en achter de schermen kwamen de leden van GEM het podium op. Ze gingen samen een hele bijzondere set doen, een mix van Daft Punk met GEM door elkaar heen. Hoewel ik het bloed nog over mij gezicht voelde druppen, voelde ik ook tranen van geluk dat ik dit mee mocht maken. Daarna kwam Maurits naar mij toe, en hij hielp me overeind, en toen zei hij de magische worden: welkom bij #teamhalf vol Indiaantje.