Best Kept Secret 2024

Maar het is ze toch ook gewoon niet gelukt? Dat concludeert vrijwel iedereen hier, zelfs #teamhalfvol heeft dit regelmatig aangegeven. Wij begrijpen allemaal wel dat het geen playlist samenstellen is. Maar een goede line-up neerzetten is wel de taak van de organisatie, net zoals het de taak van een bakker is om een brood te bakken. Als het die bakker niet lukt om geen goed brood in de schappen te leggen en zijn concurrenten lukken dat wel. Dan doet toch echt die ene bakker iets niet goed, kan je hem nog zo goed kennen, kan je nog alles van hem aannemen wat hij zegt. Maar uiteindelijk draait het om deze wereld simpelweg om het resultaat. En dat geld voor BKS dus ook dit jaar. En dat mag gewoon gezegd worden lijkt me.
Dat mag zeker gezegd worden en is feitelijk ook juist daar is denk ik geen discussie over. Bij iedereen is het glas maar tot de helft gevuld terwijl dat in het verleden voller was. Het vertrouwen in BKS is er bij mij nog steeds omdat ik in de communicatie hoor dat ze nog steeds The National willen boeken. Het wordt een ander verhaal als ze vol trots Disclosure presenteren en dat hebben ze zeker niet gedaan. Tussen de regels door zijn ze er zelf ook niet blij mee en lijkt dat gedaan te zijn vanwege commerciële belangen en een gebrek aan opties.
 
Maar het is ze toch ook gewoon niet gelukt? Dat concludeert vrijwel iedereen hier, zelfs #teamhalfvol heeft dit regelmatig aangegeven. Wij begrijpen allemaal wel dat het geen playlist samenstellen is. Maar een goede line-up neerzetten is wel de taak van de organisatie, net zoals het de taak van een bakker is om een brood te bakken. Als het die bakker niet lukt om geen goed brood in de schappen te leggen en zijn concurrenten lukken dat wel. Dan doet toch echt die ene bakker iets niet goed, kan je hem nog zo goed kennen, kan je nog alles van hem aannemen wat hij zegt. Maar uiteindelijk draait het om deze wereld simpelweg om het resultaat. En dat geld voor BKS dus ook dit jaar. En dat mag gewoon gezegd worden lijkt me.
Dat mag natuurlijk ook. Maar ik vind dat het op basis moet van wat er wél geboekt is. Ook Lowlands heeft volgens ook geen van de bands die je noemdel geen Editors, Dua Lipa, Vampire Weekend, Smashing Pumpkins. Dus is dat dan net zo goed of slecht als BKS? En te zeggen dat iets 'niet gelukt is' (wij bezoekers van Festival Forum weten hoe dat moet) is al helemaal onzin.

Vergelijking met een bakker gaat volkomen mis, omdat iedere bakker precies die ingrediënten kan binnenhalen die hij nodig heeft. Het essentiële verschil met een festival waar er van elke act maar één is.
 
Disclosure, PJ Harvey en Justice zitten in het roster van MOJO en staan toch op BKS.
Disclosure zal Mojo geen probleem hebben gevonden. PJ en Justice zal wellicht door FKP/Scorpio op verschillende Europese festivals neergezet zijn waar BKS van geprofiteerd heeft.

Maar goed dat is gissen. De grote namen wordt een heel spel rondgespeeld dat zich niet beperkt tot alleen Nederland.
 
Maar het is ze toch ook gewoon niet gelukt? Dat concludeert vrijwel iedereen hier, zelfs #teamhalfvol heeft dit regelmatig aangegeven. Wij begrijpen allemaal wel dat het geen playlist samenstellen is. Maar een goede line-up neerzetten is wel de taak van de organisatie, net zoals het de taak van een bakker is om een brood te bakken. Als het die bakker niet lukt om geen goed brood in de schappen te leggen en zijn concurrenten lukken dat wel. Dan doet toch echt die ene bakker iets niet goed, kan je hem nog zo goed kennen, kan je nog alles van hem aannemen wat hij zegt. Maar uiteindelijk draait het om deze wereld simpelweg om het resultaat. En dat geld voor BKS dus ook dit jaar. En dat mag gewoon gezegd worden lijkt me.
Ik vind de line-up dus wél goed: veel van de artiesten die er staan vind ik prima passen op BKS en qua niveau niet anders dan andere jaren. Dat het aantal minder is dan enkele jaren terug is mij ook duidelijk, en dat vind ik jammer en vraag me ook wel af wat de reden is (ik denk geld). De keuze voor meer elektronica vind ik ook volstrekt logisch en ook passend.
De Jeugd en Goldband vorig jaar liever niet, maar blijkbaar is dat nodig. Ga ik wel naar The Floor; mijn uitvalsbasis op het festival.
 
Ik vind de line-up dus wél goed: veel van de artiesten die er staan vind ik prima passen op BKS en qua niveau niet anders dan andere jaren. Dat het aantal minder is dan enkele jaren terug is mij ook duidelijk, en dat vind ik jammer en vraag me ook wel af wat de reden is (ik denk geld). De keuze voor meer elektronica vind ik ook volstrekt logisch en ook passend.
De Jeugd en Goldband vorig jaar liever niet, maar blijkbaar is dat nodig. Ga ik wel naar The Floor; mijn uitvalsbasis op het festival.
En misschien wil BKS Pulp wel helemaal niet? Staan er straks weer van die 40-plussers met verlopen rockshirt (guilty as charged) voor het podium terwijl ze liever inzetten op een jong publiek.
 
Dat mag natuurlijk ook. Maar ik vind dat het op basis moet van wat er wél geboekt is. Ook Lowlands heeft volgens ook geen van de bands die je noemdel geen Editors, Dua Lipa, Vampire Weekend, Smashing Pumpkins. Dus is dat dan net zo goed of slecht als BKS? En te zeggen dat iets 'niet gelukt is' (wij bezoekers van Festival Forum weten hoe dat moet) is al helemaal onzin.

Vergelijking met een bakker gaat volkomen mis, omdat iedere bakker precies die ingrediënten kan binnenhalen die hij nodig heeft. Het essentiële verschil met een festival waar er van elke act maar één is.
Lowlands heeft QOTSA - Roising Murphy - The Smile een betere trio gehad dan dan de headliners die we nu hebben. En dan kunnen we Big Thief nog inruilen voor DJVT, of IDLES voor het saaie Parcels, of NAS als goede hip hop act neergezet. Spinvis gewoon in plaats voor Merol. En zo kunnen we wel doorgaan.

Die bakker vergelijking gaat dus wel degelijk op, maar jij wilt steeds net alsof doen of het allemaal pech is wat BKS overkomt. Maar je hebt in 2 jaar gewoon het lijstje neergezet met De Staat, Goldband + Maan, Oscar & Wolf, De Jeugd van Tegenwoordig, Merol, Disclosure neer durven te zetten. Dus ga nu niet lopen doen of het allemaal aan die zeldzame ingrediënten ligt, terwijl je zelf een hoop rotzooi in die ooit zo heerlijk taart hebben gegooid.
 
Disclosure, PJ Harvey en Justice zitten in het roster van MOJO en staan toch op BKS.
Precies. En zat Nick Cave ook niet bij Mojo? Ik denk dat het wat complexer en genunaceerder is dan: Mojo zorgt er voor dat er niks moois meer naar BKS kan. Als BKS een goed bod doet en het past in het schema van een band dat kan het echt nog wel .
 
'Dit laten ze liggen', maar je hebt geen idee of het in Pulps toerschema past, of BKS Pulp wel kan betalen, of Pulp misschien liever met Mojo samenwerkt, maar ondanks dat je niet weet hoe dit gegaan is, weet je wel dat BKS dit laat liggen, omdat ze Pulp niet kennen, niet goed vinden, BKS te lui is of zo?
Ik had ze ook super graag op BKS gezien, vind ze daar ook uitstekend passen, maar om nu een oordeel te hebben zonder te weten hoe dit is gegaan, vind ik nogal raar.

Klopt. Het is ook makkelijk gesteld van mij. We hebben er totaal geen zicht op. Misschien heeft BKS er wel degelijk alles aan gedaan. Maar in het verleden lukte het BKS veel beter om dergelijke namen te verleiden. Ik zeg dus niet dat ze lui zijn, maar ik constateer wel dat ze andere keuzes of mogelijkheden hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid
Laatste worp op het eerste oog mager voor mij, maar had CMAT al op mijn wensenlijstje staan vanaf moment 1 dus daar wel content mee. Infinity song en ALI klinken ook nice. Hiqpy afgelopen popronde gezien en toen vond ik het helemaal niks dus geen idee waarom die zo lekker aan de weg timmeren maar goed.

Voor wat betreft de hele discussie over de prijs/kwaliteit balans in lineup vs ticketprijs: laten we aub die persoonlijke smaak niet vergeten. Ik had hier bijvoorbeeld never nooit het geld voor neergelegd als bv The Smile, The National en LCD Soundsystem headliners waren en bij deze headliners wel, terwijl ik dondersgoed begrijp dat die drie qua legacy/"grootte" Disclosure, Justice en Paolo ruim overstijgen. Vrienden van mij kopen zaterdagtickets door oa Mula B, waar ik dan juist weer niks van begrijp... Zo kunnen we volgens mij allemaal voorbeelden aanleveren.

@Indiaantje89 klote voor je dat je favoriete festival voor je gevoel afglijdt naar iets dat je niet tof vindt. Heb dat zelf ook bij LL ervaren afgelopen jaren
 
Precies. En zat Nick Cave ook niet bij Mojo? Ik denk dat het wat complexer en genunaceerder is dan: Mojo zorgt er voor dat er niks moois meer naar BKS kan. Als BKS een goed bod doet en het past in het schema van een band dat kan het echt nog wel .
Zeker waar. Alleen lijken ze steeds vaker afgetroefd te worden.
 
En misschien wil BKS Pulp wel helemaal niet? Staan er straks weer van die 40-plussers met verlopen rockshirt (guilty as charged) voor het podium terwijl ze liever inzetten op een jong publiek.
Pardon…. Die hebben anders de afgelopen jaren BKS behoorlijk gevuld en was het festival nooit van de grond gekomen zonder hun aanwezigheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid
Als gebruikelijke Best Kept Secret ganger vind ik het wel leuk om ook wat positieve dingen te horen. Geeft me iets om voorruit te kijken voor deze editie.

Ik denk dat de meeste hier wel hun ongenoegen over de lineup hebben gesproken(waaronder ik). Sommigen ook nog behoorlijk uitgebreid. En soms ook terrecht. Maar ik hou ook wel een beetje van de BKS hype.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mika_012397 en team-0
Weet ik ook wel, en ik ben er dit jaar ook weer. En dan is Pulp nog het slechtste voorbeeld want wie wil die nu niet, zou ik zeggen, maar bij bijvoorbeeld Editors en Smashing Pumpkins, hier ook vaak genoemd, ben ik toch heel blij dat die niet komen.

Wat ik bedoel te zeggen, het kan ook gewoon een keuze zijn om bepaalde acts niet te boeken. Omdat je ook andere doelgroepen wil aanspreken, of omdat men tegenwoordig meer op zoek is naar een breed festival, van indie darlings tot beuken bij Ki/Ki. Zie Mula B hier een paar posts boven genoemd, zie het volle terrein bij Goldband vorig jaar (zelf gemeden).
 
Als gebruikelijke Best Kept Secret ganger vind ik het wel leuk om ook wat positieve dingen te horen. Geeft me iets om voorruit te kijken voor deze editie.

Ik denk dat de meeste hier wel hun ongenoegen over de lineup hebben gesproken(waaronder ik). Sommigen ook nog behoorlijk uitgebreid. En soms ook terrecht. Maar ik hou ook wel een beetje van de BKS hype.
Nou let's go. Voor welke acts zijn we hyped ;)?
 
  • Leuk
Waarderingen: Strandtent en noid
Lowlands heeft QOTSA - Roising Murphy - The Smile een betere trio gehad dan dan de headliners die we nu hebben. En dan kunnen we Big Thief nog inruilen voor DJVT, of IDLES voor het saaie Parcels, of NAS als goede hip hop act neergezet. Spinvis gewoon in plaats voor Merol. En zo kunnen we wel doorgaan.

Die bakker vergelijking gaat dus wel degelijk op, maar jij wilt steeds net alsof doen of het allemaal pech is wat BKS overkomt. Maar je hebt in 2 jaar gewoon het lijstje neergezet met De Staat, Goldband + Maan, Oscar & Wolf, De Jeugd van Tegenwoordig, Merol, Disclosure neer durven te zetten. Dus ga nu niet lopen doen of het allemaal aan die zeldzame ingrediënten ligt, terwijl je zelf een hoop rotzooi in die ooit zo heerlijk taart hebben gegooid.
En Caroline Polachek, Black Country New Road, Nation of Language, Comet is Coming, Sylvie Kreusch, PJ Harvey, Paolo Nutini, St. Vincent, Slowdive. Super goed festival!
 
Nou let's go. Voor welke acts zijn we hyped ;)?
Vrijdag: Texoprint - The Armed - Minyo Crusaders - Sofia Kourtesis (Live)
Zaterdag: Slowdive - Mildlife - Osees en 's nachts Tjade
Zondag: Floating Points - PJ - Justice - Coloray
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread