Vorig jaar rond de 290, zal nu over de 300 gaan denk ikwhat price is a RW combi ticket expected to be for 2024?
Vorig jaar rond de 290, zal nu over de 300 gaan denk ikwhat price is a RW combi ticket expected to be for 2024?
Ik denk dat 130 voor een combi je geen punten gaat opleverenMisschien kan @Bert op basis van de voorspellingen laten weten wat de mening is van het forum?
Het zal zo rond de € 130,- zijn.
Was dan ook voor een dagticket.Ik denk dat 130 voor een combi je geen punten gaat opleveren
Doe mij Dua Lipa én The Cure maar. (Green Day mag ophoepelen.)Ik niet. Ik zou (veel) liever The Cure, Elbow en Green Day zien dan Dua Lipa en Ed Sheeran.
Daarbij: Green Day stond nog maar drie keer in de geschiedenis van Rock Werchter op de wei: 2005, 2010 en 2013. Zal dan bovendien 11 jaar geleden zijn dus. The Cure en Elbow zullen dan ook 5 jaar geleden zijn.
Je ziet wel de trend dat steeds meer artiesten in een halfleeg Sportpaleis staan (balkon is meer dicht dan open tegenwoordig). Ticketprijzen zijn zeker voor de grotere shows al lang véél te duur geworden en ver boven loonkost/inflatie uitgestegen, mede dankzij het steeds degoutantere "Platinum/Premium" ticket systeem van Ticketmaster waarmee ze hun dynamische prijzen maskeren. Mensen kunnen het gewoon niet meer opbrengen om constant 100+ euro voor een show te betalen. Dus ik denk dat we ergens toch richting een grens aan het evolueren zijn.Loonkost, logistieke kosten, belastingen, ... De gemiddelde ticketprijs van een major hangt echt gewoon samen met de koopkracht van dat land hoor. In Spanje en Portugal zijn ze spotgoedkoop, ga je naar UK of Scandinavië betaal je nog meer dan in de Benelux.
Vind het ook vreemd dat er zo hard over de kostprijs van Live Is Live gevallen wordt. The National heeft net een tour achter de rug in zalen van het kaliber Sportpaleis. De gemiddelde staanplaats in Sportpaleis tikt tegenwoordig ook al 65-70 euro aan. Voor een volledig dagprogramma en beter geluid vind ik die 25 euro extra zo gek nog niet...
Ik denk dat die halflege Sportpaleizen minder met ticketprijzen en meer met de Netflixicatie van ons avondentertainment te maken hebben.Je ziet wel de trend dat steeds meer artiesten in een halfleeg Sportpaleis staan (balkon is meer dicht dan open tegenwoordig).
Public Service Broadcasting ook al eens gezien als voorprogramma van Manic Street Preachers in de AB. Ik ben voor! Everest!Een aantal jaren geleden aangenaam verrast door het voorprogramma bij volgens mij London Grammar in de Afas live toen nog.
Dat was Public Service Broadcasting. Leuke vulling voor vroeg op de dag in een van de tenten. Speciale sfeer en wat anders!
Absoluut geen grote naam, maar die zijn allemaal al gepasseerd de afgelopen 130 paginas.
Die is nog steeds in bezit van Veldeman, hoor.Dacht je dat zo’n nieuwe Barn gratis is ofzo?
Als je vooral winst wil maken, moet je geen festivals organiseren.
En ook Werchter draait op vrijwilligers en investeert steeds weer veel terug in het festival. Dacht je dat zo’n nieuwe Barn gratis is ofzo?
Dus die tent kost Werchter niks?Die is nog steeds in bezit van Veldeman, hoor.
Zoals bij de vorige tenten wordt die gehuurd.
![]()
Veldeman bouwt epische tentstructuur voor Rock Werchter
Bigger, better, epic… Rock Werchter pakte dit jaar uit met een nieuwe Barn. Deze nieuwe tentstructuur is ontstaan uit een samenwerking tussen de festivalorganisator en Veldeman uit Bree. Een structuur van epische grandeur met ongeziene afmetingen en talloze mogelijkheden voor inrichting en...eventnews.be
Dat “niet gehinderd door boekhoudkundige kennis” is wel een hint he.Verschil is wel degelijk dat een festival als Crammerock integraal de winst laat doorvloeien naar hun festival en jeugdhuis.
Vandaar dat ze hun tickets relatief laag kunnen houden qua kostprijs.
Bij Rock Werchter en achterliggende organisaties niet, dit is gewoon een zeer grote business die gevoed wordt door de bezoekers die toch blijven komen en consumeren.
Een persoonlijk vermogen van 37 miljoen euro bij Schuermans is er heus niet enkel gekomen door zijn deal met Live Nation.
![]()
COLUMN. Elke euro winst is de geldwolf Herman Schueremans gegund. Zijn bijdrage aan het Bruto Nationaal Kippenvel valt niet te becijferen
Ook columnist Jan Segers verdiept zich in de prijszetting van Rock Werchter, niet gehinderd door boekhoudkundige kennis. “Een ticket is tussen 1983 en 2023 ongeveer 23 keer duurder geworden. Was de broodprijs in die periode even sterk gestegen als de festivalprijs, dan kostte een klein wit...www.hln.be
Huur jij een woning voor niks?Dus die tent kost Werchter niks?
De vrijwilligers op RW hebben tijdens het festival veel vrije tijd die ze op de wei door kunnen brengen. Daarnaast krijgen ze voldoende bonnen. Ze krijgen dus een gratis festival.Ik zie op en rond Werchter ook genoeg vrijwilligers overigens, waar LN dankbaar gebruik van maakt om e.e.a. te organiseren. Prijzen zijn over de breedte enorm gestege. Afgelopen jaar denk ik zo 700+ euro aan RW uitgegeven, maar kwalitatief blijft het voor mij echt een van de betere festivals. Zoveel sterke acts, die er uiteindelijk echt wel zullen staan. Misschien dat een klein tipje van de sluier vanmiddag of volgende week de sfeer er wat terug in kan brengen ;-)
Oh dat zou erg gaaf zijn. Rancid staat nog op mijn bucketlist. Dit jaar helaas niet gelukt...volgens pinkpop topic;
Greenday komende zomer on tour in the USA,
samen met The Smashing Pumpkins & Rancid
The Smashing Pumpkins staan ook in the UK....
Zal Greenday dan eerst in juni/vroeg juli nog naar Europa komen?
Ik zie liever The Smashing Pumpkins dan Greenday, maar oke als ze er beiden staan. Een flinke tour in the USA zal het wel minder aannemelijk maken dat Greenday ook op Werchter te zien is
My point exactly.Huur jij een woning voor niks?
Sam Smith hierboven natuurlijk vergeten.Maar goed: hier Foo Fighters. Pearl Jam ook grote kanshebber denk ik. Dua Lipa kanshebber. Ed Sheeran Boutique denk ik, tenzij dat hij nodig is op de reguliere Rock Werchter omdat er schaarste is qua 'grootverkopende headliners'.
Kunnen we Green Day echt schrappen? Kan perfect dat ze in juni en begin juli in Europa zitten toch?