Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Sam Smith hierboven natuurlijk vergeten.

Voorts wordt hier volgens mij te weinig gesproken over:

- Maneskin: nieuw album uit dit jaar, populair
- Royal Blood: nieuw album uit dit jaar, vaste klant op Rock Werchter en populair bij de gemiddelde Werchterganger
- Greta Van Fleet: nieuw album uit dit jaar, Vorst Nationaal en Ziggo Dome uitverkocht dit najaar
- Yungblud: met Lowlife nieuwe succesvolle single gelost dit jaar, in 2023 op Pukkelpop
Zouden Yungblud en Royal Blood letterlijk elk jaar de festivals afdoen?

Van die andere twee heb ik wel veel schrik…
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
GvF gaat er wel echt staan. Maneskin kan in combinatie met poppunk bands wel nog wat worden tbh.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
GvF gaat er wel echt staan. Maneskin kan in combinatie met poppunk bands wel nog wat worden tbh.
Ik denk dat je zelfs nog wegkomt met GVF of Maneskin als kleine sub voor Foo Fighters. Die laatste verkopen hun dag toch sowieso uit. En dan kan je er beter een old fashioned rockband voor zetten in plaats van een nieuw Alt-J debacle.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.789
8.762
Ik denk dat je zelfs nog wegkomt met GVF of Maneskin als kleine sub voor Foo Fighters. Die laatste verkopen hun dag toch sowieso uit. En dan kan je er beter een old fashioned rockband voor zetten in plaats van een nieuw Alt-J debacle.
Die verkochten hun dag niet uit op Rock Am Ring dit jaar toch? Zelfs als exclusive european show.

Je kan beter een kleine sub voor Ed Sheeran neer zetten, als die er staat. Die verkoopt een stuk meer tickets.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.601
Yungblud moe in elk geval. En die lijkt echt altijd beschikbaar.
Die plant gewoon de gehele tour ieder jaar om Rock Werchter heen om ons weer te laten ergeren.

Greta van Fleet zou inderdaad een logische boeking zijn, ook om hun optreden een soort van in te halen. Had veel van ze verwacht, maar niet dat ze de Ziggo Dome zouden uitverkopen. Toch wel knap.

Ik denk dat je zelfs nog wegkomt met GVF of Maneskin als kleine sub voor Foo Fighters. Die laatste verkopen hun dag toch sowieso uit. En dan kan je er beter een old fashioned rockband voor zetten in plaats van een nieuw Alt-J debacle.
Klinkt logisch, ja! Zouden vorig jaar ook o.a. samen in Berlijn staan. Trek je honderd procent ook veel lui mee aan, ondanks dat FF die dag sowieso wel uitverkoopt, maar toch.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Ik denk dat je zelfs nog wegkomt met GVF of Maneskin als kleine sub voor Foo Fighters. Die laatste verkopen hun dag toch sowieso uit. En dan kan je er beter een old fashioned rockband voor zetten in plaats van een nieuw Alt-J debacle.
Onvoldoende wel voor een donderdag, maar een zaterdag is het gegarandeerd prijs denk ik dan. GvF heeft ook veel oudere fans, dus past wel I guess. Maneskin bij een band als Green Day zie ik overigens ook wel werken - mits nog andere co-head gok ik.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
437
Overmono is afsluiter nieuwe KluB C waardig. Sterke show in de AB.
Vond het ook wel goed maar miste toch net dat tikkeltje euforie/power dat je bij bicep, the blaze, moderat… wel hebt,
Ook visueel was het minder wow als bij de vorige genoemde
Maar zal zeker werken als afsluiter van de klubC
 
  • Leuk
Waarderingen: dann

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Werd er vorige zomer niet gezegd dat dua lipa op Werchter Boutique zou staan? Zou zij of Ed Sheeran niet daar belanden?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Vond het ook wel goed maar miste toch net dat tikkeltje euforie/power dat je bij bicep, the blaze, moderat… wel hebt,
Ook visueel was het minder wow als bij de vorige genoemde
Maar zal zeker werken als afsluiter van de klubC
Ben ook wel fan van hun stijl. Minder euforie maar wel een stuk spannender dan een Bicep. Zou leuk zijn om die op RW te zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
je ziet ook dat Overmono op alle vlakken nog aan het groeien is nog, niet te vergelijken met de acts die je opnoemt, die staan verder

De Fred Again van Pukkelpop was ook al niet meer die van de AB.
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
163
148
Ik ben niet echt bekend met alle geruchten, maar ik ben van plan aankomend jaar weer te gaan en ga voor het eerst met mijn eigen kameradengroep ipv familie. Ze vroegen hoe groot de kans is dat de volgende bands komen. Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat erg op prijs stellen.

-Imagine Dragons
-Green day
- Foo Fighters, heb gezegd dat deze al bijna zeker is, heb ik zelf begrepen iig
- Within temptation
-Maneskin

Weet niet of dit forum voor dit soort zaken bedoeld is, zo nee, laat maar weten!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
437
je ziet ook dat Overmono op alle vlakken nog aan het groeien is nog, niet te vergelijken met de acts die je opnoemt, die staan verder

De Fred Again van Pukkelpop was ook al niet meer die van de AB.
Helemaal waar! Benieuwd om hun te zien groeien!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Ik ben niet echt bekend met alle geruchten, maar ik ben van plan aankomend jaar weer te gaan en ga voor het eerst met mijn eigen kameradengroep ipv familie. Ze vroegen hoe groot de kans is dat de volgende bands komen. Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat erg op prijs stellen.

-Imagine Dragons
-Green day
- Foo Fighters, heb gezegd dat deze al bijna zeker is, heb ik zelf begrepen iig
- Within temptation
-Maneskin

Weet niet of dit forum voor dit soort zaken bedoeld is, zo nee, laat maar weten!
Hopelijk 0%
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.135
5.521
Ik ben niet echt bekend met alle geruchten, maar ik ben van plan aankomend jaar weer te gaan en ga voor het eerst met mijn eigen kameradengroep ipv familie. Ze vroegen hoe groot de kans is dat de volgende bands komen. Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat erg op prijs stellen.

-Imagine Dragons
-Green day
- Foo Fighters, heb gezegd dat deze al bijna zeker is, heb ik zelf begrepen iig
- Within temptation
-Maneskin

Weet niet of dit forum voor dit soort zaken bedoeld is, zo nee, laat maar weten!
Imagine Dragons volg ik niet, maar lijkt er in ieder geval niet op dat die gaan touren
Green Day gaat een zomertour in de VS doen en komt ook naar hier, de vraag is wanneer, maar lijkt me toch een kanshebber
Foo´s zijn in een interview quasi bevestigd en ook de reeds aangekondigde tourplannen laten een mooi gat
Die 2 anderen kunnen zeker, al zal WT eerder op GMM staan en Maneskin is ook nog afwachten of en wanneer ze touren
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Greta van Fleet zou inderdaad een logische boeking zijn, ook om hun optreden een soort van in te halen. Had veel van ze verwacht, maar niet dat ze de Ziggo Dome zouden uitverkopen. Toch wel knap.

Ja en in België Vorst Nationaal met concurrentie van Queens of the Stone Age en Rival Sons diezelfde avond.
 
  • Wow
Waarderingen: wenteldave

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
je ziet ook dat Overmono op alle vlakken nog aan het groeien is nog, niet te vergelijken met de acts die je opnoemt, die staan verder

De Fred Again van Pukkelpop was ook al niet meer die van de AB.
Is toch ook maar sinds kort pas dat ze echt commerciëler zijn gaan producen, meer afgelijnde producties enz.

De show is ook op zich wat ze is, maar hoeft dat per se meer te zijn vraag ik me dan af?

Overigens, qua show is er op 2 jaar tijd toch weinig verandert aan de setup van Fred Again? Snap niet goed wat je bedoelt.
 

prettyvisitor

Campingartiest
21 okt 2023
61
82
Waarschijnlijk 2e keer werchter deze zomer, ik hoop op een paar van de volgende namen, hopelijk zitten er een paar accurate voorspellingen bij :
* Brutus
* Bring Me The Horizon
* Bad Omens
* dEUS
* Florence + The Machine
* Foo Fighters
* Korn
* King Gizzard
* Miles Kane
* Phoebe Bridgers / Boygenius
* Ghost
* Hozier
* Greta van Fleet
* Royal Blood
* System of a Down
* Tame Impala
* The Cure
* The Strokes
* TOOL
* Weezer

Had ook heel graag TSP en The National gezien maar heb jammer genoeg examens tijdens Live/Live :(
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken