Rock Werchter 2024

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
De Standaard die uitblinkt in diepgravende onderzoeksjournalistiek.



"zowaar in oktober" !
Voor alle duidelijkheid : Stromae werd als eerste headliner aangekondigd op 12 oktober 2022. Op 5 december waren er al 7 namen bekend, waaronder alle headliners...

De Standaard heeft het verkeerd. Live /s Live is niet het eerste festival met aankondigingen. W-festival, een kleine speler weliswaar, had al tijdje geleden aangekondigd voor 24.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
795
734
Als ze Dua Lipa in het KBS zetten en Sheeran parkeren op een Boutique om weer uit dat zelfde vijvertje hun headliners te vissen, overweeg ik oprecht om voor het eerst in jaren mijn middenvinger uit te steken naar Rock Werchter en avontuurlijker oorden op te zoeken.Ik ben ondertussen wel klaar met de The Cure's en Elbows en Green Days.
Ik versta al uberhaupt niet waarom je ieder jaar naar een Werchter zou gaan😅 Zoveel betere festivals. Zeer blij dat er nu een nieuwe speler de hegemonie toch wat probeert te doorprikken. (Afwachten hoe de kaartverkoop gaat, want vorig jaar deelde liveislive 'en masse' tickets uit)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Ik versta al uberhaupt niet waarom je ieder jaar naar een Werchter zou gaan😅 Zoveel betere festivals. Zeer blij dat er nu een nieuwe speler de hegemonie toch wat probeert te doorprikken. (Afwachten hoe de kaartverkoop gaat, want vorig jaar deelde liveislive 'en masse' tickets uit)
Omdat het kort bij huis is. Gemakzucht eigenlijk. En ik ben geen campeerpersoon 😅.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
154
183
Is het echt ondenkbaar dat Smashing Pumpkins zowel Werchter als LiL aan doet?

Dan hoop ik dat ze (evt samen met Weezer) nog in Nederland te zien zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Als ze Dua Lipa in het KBS zetten en Sheeran parkeren op een Boutique om weer uit dat zelfde vijvertje hun headliners te vissen, overweeg ik oprecht om voor het eerst in jaren mijn middenvinger uit te steken naar Rock Werchter en avontuurlijker oorden op te zoeken.Ik ben ondertussen wel klaar met de The Cure's en Elbows en Green Days.
Ik niet. Ik zou (veel) liever The Cure, Elbow en Green Day zien dan Dua Lipa en Ed Sheeran.

Daarbij: Green Day stond nog maar drie keer in de geschiedenis van Rock Werchter op de wei: 2005, 2010 en 2013. Zal dan bovendien 11 jaar geleden zijn dus. The Cure en Elbow zullen dan ook 5 jaar geleden zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Beide festivals hebben uiteraard een ander opzet. Al vind ik die 90 euro ticketprijs bij Live is Live wel veel op het eerste zicht. Blijft wel dat ik zeer blij was geweest met The Smashing Pumpkins en vooral The National op Rock Werchter.

Maar goed: hier Foo Fighters. Pearl Jam ook grote kanshebber denk ik. Dua Lipa kanshebber. Ed Sheeran Boutique denk ik, tenzij dat hij nodig is op de reguliere Rock Werchter omdat er schaarste is qua 'grootverkopende headliners'.

Kunnen we Green Day echt schrappen? Kan perfect dat ze in juni en begin juli in Europa zitten toch?
Maar is 90 euro voor een dagje festivallen tegenwoordig niet zo wat de courante prijs? Dagtickets voor RW liggen intussen bv. op 127 euro, vorig jaar toch. Misschien breidt men op Live Is Live wel uit naar een tweede podium? Men lijkt daar wel op een schaalvergroting te hinten.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
144
127
Ik versta al uberhaupt niet waarom je ieder jaar naar een Werchter zou gaan😅 Zoveel betere festivals. Zeer blij dat er nu een nieuwe speler de hegemonie toch wat probeert te doorprikken. (Afwachten hoe de kaartverkoop gaat, want vorig jaar deelde liveislive 'en masse' tickets uit)
Ik vind Live is Live hun vraagprijs véél te hoog. Sinds 2005 kan je mij op Werchter en allerhande festivals vinden. Maar de laatst jaren vind ik echt dat ze beginnen te overdrijven met de prijzen. Zie maar al enkel die catering afgelopen jaar op RW. En als eind 30-er kan ik mij bepaalde zaken wel veroorloven maar het loopt de spuigaten uit. Ik neem steeds een combi op RW en als je dat vergelijkt op 4 dagen valt de toegang mee.
Live is Live 90€ voor The National? Terwijl ik ze graag hoor en heel graag eens opnieuw had gezien. En zeker nu bijna letterlijk achter mijn hoek.
Pinkpop vorig jaar €130 betaald voor een dagkaart zelfs (+20 parking die 10 dorpen verder ligt). Ik vraag mij dan af waarom het in het buitenland (niet BENELUX) dan allemaal wel voordeliger kan. Je kan het niet enkel op de loonkost steken.
En intussen heb ik voor 45€ Noel Gallagher, White Lies, Brutus, Sons, Circa Waves... kunnen zien op Crammerrock. Dus het kan wél.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
Is dit forum overgenomen door de zure bommen of zo? Wat een chagrijn op basis van een (nog) leeg programma. Ik verwacht dat er straks in juli weer 100 acts zijn, waarbij een aantal must-sees en heel veel nieuwe ontdekkingen, want zo breed is het programma van RW.
't is vrijdag, tot op dit moment nog geen RW aankondiging, de mensen worden al eens wat zuur daardoor. In Juni/Juli staan we er sowieso allemaal
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
En intussen heb ik voor 45€ Noel Gallagher, White Lies, Brutus, Sons, Circa Waves... kunnen zien op Crammerrock. Dus het kan wél.
Het verschil is dat Crammerock op passie en vrijwilligers draait en elke euro die binnenkomt, wordt geïnvesteerd in het festival.
In tegenstelling tot een Werchter (Live Nation in het algemeen) en andere grote festivals die vooral winst willen maken.
 

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
434
300
Omdat het kort bij huis is. Gemakzucht eigenlijk. En ik ben geen campeerpersoon 😅.
Voor mij het zelfde maar dan bij Pukkelpop, als ik kan kiezen tussen camping of lekker in mijn eigen bed slapen dan heb ik rap gekozen. Kampeer ook niet graag op een festival. Nog een +punt dan kun je met de fiets gaan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Het verschil is dat Crammerock op passie en vrijwilligers draait en elke euro die binnenkomt, wordt geïnvesteerd in het festival.
In tegenstelling tot een Werchter (Live Nation in het algemeen) en andere grote festivals die vooral winst willen maken.
Als je vooral winst wil maken, moet je geen festivals organiseren.
En ook Werchter draait op vrijwilligers en investeert steeds weer veel terug in het festival. Dacht je dat zo’n nieuwe Barn gratis is ofzo?
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
141
164
Het verschil is dat Crammerock op passie en vrijwilligers draait en elke euro die binnenkomt, wordt geïnvesteerd in het festival.
In tegenstelling tot een Werchter (Live Nation in het algemeen) en andere grote festivals die vooral winst willen maken.
Ik zie op en rond Werchter ook genoeg vrijwilligers overigens, waar LN dankbaar gebruik van maakt om e.e.a. te organiseren. Prijzen zijn over de breedte enorm gestege. Afgelopen jaar denk ik zo 700+ euro aan RW uitgegeven, maar kwalitatief blijft het voor mij echt een van de betere festivals. Zoveel sterke acts, die er uiteindelijk echt wel zullen staan. Misschien dat een klein tipje van de sluier vanmiddag of volgende week de sfeer er wat terug in kan brengen ;-)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Ik vind Live is Live hun vraagprijs véél te hoog. Sinds 2005 kan je mij op Werchter en allerhande festivals vinden. Maar de laatst jaren vind ik echt dat ze beginnen te overdrijven met de prijzen. Zie maar al enkel die catering afgelopen jaar op RW. En als eind 30-er kan ik mij bepaalde zaken wel veroorloven maar het loopt de spuigaten uit. Ik neem steeds een combi op RW en als je dat vergelijkt op 4 dagen valt de toegang mee.
Live is Live 90€ voor The National? Terwijl ik ze graag hoor en heel graag eens opnieuw had gezien. En zeker nu bijna letterlijk achter mijn hoek.
Pinkpop vorig jaar €130 betaald voor een dagkaart zelfs (+20 parking die 10 dorpen verder ligt). Ik vraag mij dan af waarom het in het buitenland (niet BENELUX) dan allemaal wel voordeliger kan. Je kan het niet enkel op de loonkost steken.
En intussen heb ik voor 45€ Noel Gallagher, White Lies, Brutus, Sons, Circa Waves... kunnen zien op Crammerrock. Dus het kan wél.
Loonkost, logistieke kosten, belastingen, ... De gemiddelde ticketprijs van een major hangt echt gewoon samen met de koopkracht van dat land hoor. In Spanje en Portugal zijn ze spotgoedkoop, ga je naar UK of Scandinavië betaal je nog meer dan in de Benelux.

Vind het ook vreemd dat er zo hard over de kostprijs van Live Is Live gevallen wordt. The National heeft net een tour achter de rug in zalen van het kaliber Sportpaleis. De gemiddelde staanplaats in Sportpaleis tikt tegenwoordig ook al 65-70 euro aan. Voor een volledig dagprogramma en beter geluid vind ik die 25 euro extra zo gek nog niet...
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Gebruikers die dit onderwerp bekijken