Graspop Metal Meeting 2024

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
Is er kans op een paar mooie metalcore bands bijv. Miss May I, August Burns Red, The Devil Wears Prada?
Ik geloof dat we nog nooit zoveel /core bands hebben gehad als afgelopen editiešŸ˜‰. En gezien het feit dat het genre erg populair is momenteel denk ik niet dat je bang hoeft te zijn dat er weinig bands uit dat genre zullen staan šŸ˜
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Knet

Playlistbediener
18 aug 2021
10
9
Zou Bruce Dickinson met zijn Mandrake Project niet naar Dessel afzakken?
En waar zou die terecht komen op de affiche? Headliner lijkt me erover.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.779
7.615
Zou Bruce Dickinson met zijn Mandrake Project niet naar Dessel afzakken?
En waar zou die terecht komen op de affiche? Headliner lijkt me erover.

Bedoel je met Mandrake Project iets anders dan gewoon zijn solo albums?
Zal mij niks verbazen als hij solo ook nog gewoon rond 19:00 mainstage of iets dergelijks zal staan
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Knet

Playlistbediener
18 aug 2021
10
9
Bedoel je met Mandrake Project iets anders dan gewoon zijn solo albums?
Zal mij niks verbazen als hij solo ook nog gewoon rond 19:00 mainstage of iets dergelijks zal staan
Hij brengt begin volgend jaar een nieuwe solo-plaat uit die ā€™The Mandrake Projectā€™ gaat heten.
Maar het project zou ā€˜meerā€™ zijn dan alleen een plaat.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.779
7.615
Hij brengt begin volgend jaar een nieuwe solo-plaat uit die ā€™The Mandrake Projectā€™ gaat heten.
Maar het project zou ā€˜meerā€™ zijn dan alleen een plaat.

Hij zal sowieso gewoon hoog op het affiche verschijnen
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Ik merk in de lijstjes met potentiƫle headliners dat Aerosmith overal verdwenen is, al zie ik hier geen directe reden voor

Ze hebben hun huidige tour moeten uitstellen vanwege stemproblemen maar dat zegt niet veel over hun beschikbaarheid binnen 9 maanden in Europa.
Ik zet ze er voorlopig toch nog bij!
Ze zijn niet verdwenen hoor. Ze staan op meerdere lijsten.
Judas Priest, Aerosmith, Within Temptation, Deep Purple, Sabaton, Bring me the Horizon, A7x, Alice Cooper, Slash, Electric Callboy zijn de meest genoemde realistische headliners en grote namen..misschien ben ik een enkele vergeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.441
Ik merk in de lijstjes met potentiƫle headliners dat Aerosmith overal verdwenen is, al zie ik hier geen directe reden voor

Ze hebben hun huidige tour moeten uitstellen vanwege stemproblemen maar dat zegt niet veel over hun beschikbaarheid binnen 9 maanden in Europa.
Ik zet ze er voorlopig toch nog bij!
Het lijkt me - in Graspops ogen - niet meer een band te zijn waar je op kan vertrouwen. Uiteraard is daar die Covid-editie. Maar waren ze niet ook aangekondigd voor '22 om dan later ook dat opnieuw te annuleren?

Ze staan het hoogst op m'n must-see lijstje, dus ik zie ze graag komen, maar weet niet of men nog het risico wil pakken. Of ze moeten al op voorhand een eventuele vervanger gaan zoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
358
647
Erger dan Def Leppard zelfs nog?

Edit: of Europe, Foreigner?:p
Buiten dat Joey Tempest nog gewoon goed bij stem is en Europe ook lekkere rock nummers heeft

vind ik het geen vergelijking om Europe te vergelijken met het gekrijs van bands met een gecastreerde schore krolse kater als zanger

en Nee ik zie hun niet als headliner maar meer in de middag waar meerdere bands spelen met dergelijke sound
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Europe zal komende edities geen headliner zijn. Maar is een solide rockband met een zanger die een stuk zuiverder is dan meeste collega's.
Dat de meesten blijven hangen in Final Countdown, Rock The Night en Open Your Heart, is een beetje te wijten aan hun lange pauze.
Nieuwere albums zijn een stuk zwaarder "Doghouse, Last look at Eden, Firebox en Demon Head" zijn stuk voor stuk goede rocksongs.
Ik denk ook eerlijk gezegd dat Def Leppard net zoveel (of minder) kaarten verkoopt bij een los concert als Europe. Dat kan ik alleen niet hard maken..want DF doet geen losse shows in de Benelux

 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik denk ook eerlijk gezegd dat Def Leppard net zoveel (of minder) kaarten verkoopt bij een los concert als Europe. Dat kan ik alleen niet hard maken..want DF doet geen losse shows in de Benelux
Met alle respect, maar DL trekt in sommige delen van Europa best nog veel volk als ze in zaal komen optreden. Alleen kiezen ze zelden nog voor Belgiƫ en Nederland.

Frankrijk, Duitsland en de Oost-Europese landen, daar gaan ze wel meestal naartoe. Bij hun laatste zaal tour ben ik naar Praag gegaan. En dat was toch in de O2 arena te doen. Het was zeker niet uitverkocht, maar toch weinig lege plaatsen in de tribunes.

Vreemd genoeg heeft DL nooit echt furore gemaakt in Belgiƫ. Bij mijn weten heb ze maar ƩƩn keer Vorst kunnen uitverkopen. Die show werd dan nog eens geannuleerd omdat de heren het de avond voordien te bont hadden gemaakt in Nederland.
Mijn mooiste herineringen aan DL : In Poperinge 1983. Daar mocht ik de band even ontmoeten na de show. Rick had toen nog zijn beide armen. En in 1992 speelden ze in de AB.

Nu kan deze band bij mij weinig verkeerd doen. Hoe ze Rick Allen zijn blijven steunen na zijn ongeval waar hij een arm verloor, dat verdient echt bakken respect. Dat ze muzikaal niet meer zijn wat ze ooit waren, dat is uiteraard jammer. Maar goed, als mens veranderen we nu eenmaal ook. En ze maken muziek die zij graag willen maken. Wie zijn wij om dat te veroordelen. Wat niet wegneemt dat we een mening mogen hebben over de muziek.

En Europe is gewoon een heel goede band. Veel meer dat die ene monsterhit.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ik geloof dat we nog nooit zoveel /core bands hebben gehad als afgelopen editiešŸ˜‰. En gezien het feit dat het genre erg populair is momenteel denk ik niet dat je bang hoeft te zijn dat er weinig bands uit dat genre zullen staan šŸ˜

Wage War en Of Mice & Men moeten hun annulaties nog goedmaken normaal gezien dus ik hoop dat ze dat volgende editie doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken