Met alle respect, maar DL trekt in sommige delen van Europa best nog veel volk als ze in zaal komen optreden. Alleen kiezen ze zelden nog voor België en Nederland.
Frankrijk, Duitsland en de Oost-Europese landen, daar gaan ze wel meestal naartoe. Bij hun laatste zaal tour ben ik naar Praag gegaan. En dat was toch in de O2 arena te doen. Het was zeker niet uitverkocht, maar toch weinig lege plaatsen in de tribunes.
Vreemd genoeg heeft DL nooit echt furore gemaakt in België. Bij mijn weten heb ze maar één keer Vorst kunnen uitverkopen. Die show werd dan nog eens geannuleerd omdat de heren het de avond voordien te bont hadden gemaakt in Nederland.
Mijn mooiste herineringen aan DL : In Poperinge 1983. Daar mocht ik de band even ontmoeten na de show. Rick had toen nog zijn beide armen. En in 1992 speelden ze in de AB.
Nu kan deze band bij mij weinig verkeerd doen. Hoe ze Rick Allen zijn blijven steunen na zijn ongeval waar hij een arm verloor, dat verdient echt bakken respect. Dat ze muzikaal niet meer zijn wat ze ooit waren, dat is uiteraard jammer. Maar goed, als mens veranderen we nu eenmaal ook. En ze maken muziek die zij graag willen maken. Wie zijn wij om dat te veroordelen. Wat niet wegneemt dat we een mening mogen hebben over de muziek.
En Europe is gewoon een heel goede band. Veel meer dat die ene monsterhit.