Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.804
7.684
Ik ben nog steeds niet echt ervan overtuigd dat "een optreden goedmaken" een ding is, zeker niet als ze daar al 2 edities de mogelijkheid voor hebben gehad. Al hoop ik dat Night Ranger hun onofficiële plek ook nog goed komen maken uiteraard.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en RubenJS

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.237
10.682
Ik ben nog steeds niet echt ervan overtuigd dat "een optreden goedmaken" een ding is, zeker niet als ze daar al 2 edities de mogelijkheid voor hebben gehad. Al hoop ik dat Night Ranger hun onofficiële plek ook nog goed komen maken uiteraard.
Ik ben er nog minder van overtuigd dat optredens inhalen die gecanceld zijn voordat ze aangekondigd zijn een ding is ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.804
7.684
Ik ben er nog minder van overtuigd dat optredens inhalen die gecanceld zijn voordat ze aangekondigd zijn een ding is ;)

Eens, gelukkig heb ik na een geannuleerd optreden met Don Dokken als gastzanger eindelijk een soort van inhaalconcert met Dokken op Alcatraz.
Dat is al wachten sinds 2013...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Ik ben nog steeds niet echt ervan overtuigd dat "een optreden goedmaken" een ding is, zeker niet als ze daar al 2 edities de mogelijkheid voor hebben gehad. Al hoop ik dat Night Ranger hun onofficiële plek ook nog goed komen maken uiteraard.
ik denk inderdaad in principe alleen bands die voor de laatste editie gecanceld hebben, dat die bands nog wel terug kunnen komen als ze gaan touren
corona edities zijn inderdaad wel te lang geleden daarvoor denk ik
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Als we dit gaan doen dan verwacht ik P.O.D. ook eindelijk op Graspop. Hebben ook 2x afgezegd en ben ik ook nog steeds op aan het wachten!
Of heb ik die gemist?
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en PreFXDesigns

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.423
6.117
Ik ben nog steeds niet echt ervan overtuigd dat "een optreden goedmaken" een ding is, zeker niet als ze daar al 2 edities de mogelijkheid voor hebben gehad. Al hoop ik dat Night Ranger hun onofficiële plek ook nog goed komen maken uiteraard.
Het gemiste opteden goedmaken is zeker wel iets wat artiesten zelf regelmatig aangeven te willen doen, wanneer ze een show afzeggen. Maar hoe groot de wil is om elke gemiste show daadwerkelijk 1 op 1 in te halen, en of die mogelijkheid überhaupt bestaat, hangt natuurlijk van zo veel andere zaken af, dat het in praktijk weinig garanties geeft. Het moet maar net passen allemaal. Maar het is wel degelijk “een ding” heb ik de indruk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.804
7.684
Het gemiste opteden goedmaken is zeker wel iets wat artiesten zelf regelmatig aangeven te willen doen, wanneer ze een show afzeggen. Maar hoe groot de wil is om elke gemiste show daadwerkelijk 1 op 1 in te halen, en of die mogelijkheid überhaupt bestaat, hangt natuurlijk van zo veel andere zaken af, dat het in praktijk weinig garanties geeft. Het moet maar net passen allemaal. Maar het is wel degelijk “een ding” heb ik de indruk.

Maar dat hoeft niet per se op dezelfde venue te zijn. Geen idee verder hoe het zit met het rijtje dat nu voorbij is gekomen, maar misschien denken ze dat het al wel ingehaald is met een zaalshow in de Benelux
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
551
653
Als we dit gaan doen dan verwacht ik P.O.D. ook eindelijk op Graspop. Hebben ook 2x afgezegd en ben ik ook nog steeds op aan het wachten!
Of heb ik die gemist?
Sedert corona zijn die er idd niet meer geweest in het verleden hebben ze wel al 2x op graspop gestaan
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.196
1.252
Nog zo een show waarvan ik me nog steeds afvraag of/wanneer die wordt ingehaald ook al woon ik 600 km vandaan. En die afgezegd was door coronagevallen.
Metallica op Frauenfeld Rocks
En niet Corona gerelateerd maar Ac/Dc in het Sportpaleis in ik denk 2015 toen het werd verplaatst naar Amsterdam voor Antwerpenaren
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
481
522
Met alle respect, maar DL trekt in sommige delen van Europa best nog veel volk als ze in zaal komen optreden. Alleen kiezen ze zelden nog voor België en Nederland.

Frankrijk, Duitsland en de Oost-Europese landen, daar gaan ze wel meestal naartoe. Bij hun laatste zaal tour ben ik naar Praag gegaan. En dat was toch in de O2 arena te doen. Het was zeker niet uitverkocht, maar toch weinig lege plaatsen in de tribunes.

Vreemd genoeg heeft DL nooit echt furore gemaakt in België. Bij mijn weten heb ze maar één keer Vorst kunnen uitverkopen. Die show werd dan nog eens geannuleerd omdat de heren het de avond voordien te bont hadden gemaakt in Nederland.
Mijn mooiste herineringen aan DL : In Poperinge 1983. Daar mocht ik de band even ontmoeten na de show. Rick had toen nog zijn beide armen. En in 1992 speelden ze in de AB.

Nu kan deze band bij mij weinig verkeerd doen. Hoe ze Rick Allen zijn blijven steunen na zijn ongeval waar hij een arm verloor, dat verdient echt bakken respect. Dat ze muzikaal niet meer zijn wat ze ooit waren, dat is uiteraard jammer. Maar goed, als mens veranderen we nu eenmaal ook. En ze maken muziek die zij graag willen maken. Wie zijn wij om dat te veroordelen. Wat niet wegneemt dat we een mening mogen hebben over de muziek.

En Europe is gewoon een heel goede band. Veel meer dat die ene monsterhit.
Met alle respect..maar er werd niet gesproken over elders in Europa. Europa kun je sowieso niet echt als een muziekmarkt zien. Veel bands zijn enorm in het zuiden en andersom.
We hadden het over de benelux, waar def leppard waarsch 013 niet vol krijgt.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
507
1.243
Ben nu het optreden van King Gizzard op Lowlands aan het bekijken en deze set zou niet misstaan in de Marquee als afsluiter en als het aan mij zou liggen dan zelfs liever als een MS2 afsluiter dan Judas Priest en dergelijke bands maar dat zal voor velen een stap te ver gaan gok ik. Ze zijn eind mei in Duitsland en Engeland dus ze zijn weer eens in Europa.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.423
6.117
Maar dat hoeft niet per se op dezelfde venue te zijn. Geen idee verder hoe het zit met het rijtje dat nu voorbij is gekomen, maar misschien denken ze dat het al wel ingehaald is met een zaalshow in de Benelux
Dat is wat ik ook bedoelde te zeggen met het stukje over niet elke show 1 op 1 inhalen. Artiesten vinden het wel belangrijk om de teleurgestelde fans een nieuwe kans te geven denk ik. Maar of dat op Graspop is of ergens anders in de regio, tja, dat kan ze natuurlijk om het even zijn, als ze verder geen bijzondere band met Graspop hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Met alle respect..maar er werd niet gesproken over elders in Europa. Europa kun je sowieso niet echt als een muziekmarkt zien. Veel bands zijn enorm in het zuiden en andersom.
We hadden het over de benelux, waar def leppard waarsch 013 niet vol krijgt.
Je zou nog verbaasd zijn hoeveel mensen er DL live in een zaal willen zien. Buiten festivals is het al een hele tijd geleden dat ze een zaal toer deden. Als ze het voor elkaar krijgen dat het een uniek concert is voor de Lage Landen, dan zit het zeker vol.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken