Graspop Metal Meeting 2024

Paul!

Randprogramma
4 dec 2022
104
219
Natuurlijk heb ik wel wensen.
Maar ik de laat de line up wel op me afkomen.
Ik ga sowieso.
Als de eerste headliners bekend zijn duurd het dan lang voordat de kaartverkoop start?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Virp

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
446
791
Maar daar heb ik dan weer niks mee... Het is zo'n moeilijke opdracht voor de bookers, voor iedereen goed te doen :unsure: (de post waar je op reageert ging trouwens niet over gojira maar over Urne).


onze @MarcoReusel going famous on X :) Hun management die dat leuk vindt zegt helaas niet veel natuurlijk.
Zie het nu pas.😄
Vind beide albums echt geweldig dus hopelijk graspop wat mij betreft.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
561
759
Persoonlijke mening: als er echt een tekort aan headliners zou zijn heb ik toch liever een upgrade van pakweg een Behemoth als headliner (mits geen te ferme verhoging van de ticketprijzen) dan een Greenday, Journey/Toto, Bon Jovi, Foo Fighters, Blink-182, Sum41, ... Alhoewel ik al die bands goed oprecht kan smaken zijn dit toch allemaal bands die veel beter op een Werchter/Pukkelpop passen.
Stel je voor: eerst dimmu borgir en dan naar Greenday 🤪
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
302
604
Persoonlijke mening: als er echt een tekort aan headliners zou zijn heb ik toch liever een upgrade van pakweg een Behemoth als headliner (mits geen te ferme verhoging van de ticketprijzen) dan een Greenday, Journey/Toto, Bon Jovi, Foo Fighters, Blink-182, Sum41, ... Alhoewel ik al die bands goed oprecht kan smaken zijn dit toch allemaal bands die veel beter op een Werchter/Pukkelpop passen.
Stel je voor: eerst dimmu borgir en dan naar Greenday 🤪
Behemoth in het donker werkt in ieder geval 100x beter dan in de volle zon. De muziek vind ik echt top maar de show komt totaal niet over. Maar het is wel heel spannend denk ik voor de organisatie om een relatief onbekende 'niche-genre' band als headliner neer te zetten. Dus dan zie ik ze eerder op safe spelen. En aangezien ze er gelukkig dit jaar niet waren, zal helaas komend jaar Within Temptation er wel weer staan...
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Chronicbias

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Wachten festivals nog met aankondigingen door dat bands nu touren?

Klinkt wel logisch dat Graspop wachten tot die datum van die andere festivals (begin november).
Ik vond ze voor een deel vergelijkbaar qua een deel van de headliners van de Graspop line-up, maar lang niet volledig overlappend.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.486
Als festival wil je vooral niet nu een band (of enkele bands) aankondigen om dan weer een maand radiostilte te hebben. Eens je eraan begint, is het wel belangrijk om die vlam aan te kunnen wakkeren en de ticketverkoop (na enkele grote namen en een hele resem kleinere) daarop te laten aansluiten.
Aangezien sommige headliners hun tour zelf graag volledig aankondigen wordt daar dus vaak op afgestemd lijkt het.
Er beginnen al enkele festivals te teasen naar begin november, dus ik vermoed dat we tegen die tijd ook wel wat mogen verwachten. Al is graspop zelf niet zo van het teasen naar een datum, dus hier is het meer uitkijken naar een nieuw logo, aanpassingen op website / social media, iets van leven...
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
om ons wat inspiratie te geven heb ik eens de headliners van main 1 en main 2 van de afgelopen edities op een rijtje gezet en 2022 weggelaten om herhalingen even weg te laten en bands die gestopt zijn (of stadium tour doen):
iron maiden
volbeat
scorpions
within temptation
judas priest
korn
five finger death punch
sabaton
deftones
deep purple
a perfect circle
marilyn manson
faith no more
avenged sevenfold
limp bizkit

Verder geraak ik niet: wat eigenlijk best een klein lijstje is zeker als iron maiden, volbeat, korn, faith no more, marilyn manson, limp bizkit(geen headliner meer) daar al van tussen vallen dan heb je een lijstje van 9 over voor 8 headline spots en we weten al dat niet al die bands beschikbaar zijn.
Ik maak me alleszins al klaar voor wat nieuwe headliners dan

avenged sevenfold - scorpions
judas priest - deftones
sabaton - deep purple
within temptation - five finger death punch - a perfect circle
is dan de hypotethische affiche
Oef als dit de affiche zou zijn dan moet er een geweldige undercard komen. Want hiervoor zou ik geen kaartje kopen😂
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
150
297
Ik merk in de lijstjes met potentiële headliners dat Aerosmith overal verdwenen is, al zie ik hier geen directe reden voor

Ze hebben hun huidige tour moeten uitstellen vanwege stemproblemen maar dat zegt niet veel over hun beschikbaarheid binnen 9 maanden in Europa.
Ik zet ze er voorlopig toch nog bij!
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
Slash deed vroeger altijd het ene jaar festivals en het andere jaar zaalshows. Als dat nog steeds zo is, kunnen we Slash gewoon helemaal afschrijven dit jaar.

Nu Iron Maiden ook wegvalt, misschien dan toch Bon Jovi? Ook wel een naam voor die andere festivals die begin november komen
Als Bon Jovi komt ben ik blij dat Alcatraz bestaat want dan ga ik nog niet gratis naar GMM. Als we een pop prinses op een metal festival gaan zetten dan is het metalfestival dood en begraven imo. Laat die band aub naar een pinkpop oid gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken