Graspop Metal Meeting 2024

Voor de wat heftigere tak: Slaughter to Prevail lijkt redelijk actief te zijn en verwacht die (na het succes van Lorna Shore afgelopen jaar) eigenlijk wel voor komende GMM. Ook is Aborted bezig met een nieuw album, dus die verwacht ik eigenlijk ook wel volgend jaar. Cattle Decapitation kom ik ook op meerdere festivals tegen en veel Europese shows dus die mogen van mij ook eens een bezoekje brengen aan GMM.

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias en saurus
Voor de wat heftigere tak: Slaughter to Prevail lijkt redelijk actief te zijn en verwacht die (na het succes van Lorna Shore afgelopen jaar) eigenlijk wel voor komende GMM. Ook is Aborted bezig met een nieuw album, dus die verwacht ik eigenlijk ook wel volgend jaar. Cattle Decapitation kom ik ook op meerdere festivals tegen en veel Europese shows dus die mogen van mij ook eens een bezoekje brengen aan GMM.
ik denk dat zowat ieder europees metal festival aan het wachten is tot dat die de oversteek maken

Als Lorna Shorne weer terug komt op GMM dan ga ik er wel vanuit dat ze nu op main stage staan ipv metal dome,,,,,, jezus christus wat was het daar druk

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias
Als Lorna Shorne weer terug komt op GMM dan ga ik er wel vanuit dat ze nu op main stage staan ipv metal dome,,,,,, jezus christus wat was het daar druk
Was een machtige show en een van mijn hoogtepunten dit jaar. Maar ook een band waarvan ik verwacht dat het enigszins zal doodvallen op de mainstage. Die rauwe intensiteit komt juist binnen in kleine krappe ruimtes.

Jupiler stage headliner misschien?
ik zie dat ze op Rock Circus ook gewoon een volledige headlinerset van 90 minuten krijgen trouwens, dat is ook wel leuk voor de fans.

Jupiler stage headliner misschien?
ik zie dat ze op Rock Circus ook gewoon een volledige headlinerset van 90 minuten krijgen trouwens, dat is ook wel leuk voor de fans.
ze verkopen AB uit en hebben een wachtlijst van 1k op ticketswap. 3 k kaarten in metal is echt groot. dat is meer dan judas priest laatste zaaltour verkocht

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias
Foos are in the uk

Don't believe anything about "big catch". They will never back to 3 days so stories about big acts is bullshit
Had ik over het hoofd gezien.
Er moeten wel genoeg headliners aan het touren zijn 4 dagen te rechtvaardigen. Zolang er niks bekend wordt gemaakt, kunnen we alleen maar speculeren.

Geen Europa voor Iron Maiden in 2024, 2025 weer een EU tour, volgens berichten uit Spanje

themetalcircus.com/noticias/iron-maiden-conciertos-2024/
zie bovenstaand bericht van Dennis, geen Maiden dus op Graspop
wellicht Bruce solo dan.

"a year dedicated above all to Bruce Dickinson taking his solo project for a walk through different festivals"

schrijf maiden maar op voor GMM 2025
ze verkopen AB uit en hebben een wachtlijst van 1k op ticketswap. 3 k kaarten in metal is echt groot. dat is meer dan judas priest laatste zaaltour verkocht
ik heb toch ook niet gezegd dat het een kleine band is?

zie bovenstaand bericht van Dennis, geen Maiden dus op Graspop
wellicht Bruce solo dan.

"a year dedicated above all to Bruce Dickinson taking his solo project for a walk through different festivals"

schrijf maiden maar op voor GMM 2025

ik heb toch ook niet gezegd dat het een kleine band is?
En daar valt weer een headliner af. En de enige waarvan we dachten dat die zeker.. wordt alleen maar nieuwsgieriger naar welke 8 het wel zijn

• Leuk
Waarderingen: sven.cr
Mijn gok is nu dat we ook nog ff moeten wachten tot begin november als RaR en Novarock ook los gaan. Blijkbaar komt er dan een grote vis waarop het wachten waard is. Nu kan het bij deze festivals ook om Foo Fighters gaan maar een connectie door een andere band verbaast mij niks

zal er nog maar een realistisch gokje in gooien qua headliners dan, nu de pool steeds kleiner wordt

Bovenste 3 bands per dag:
Avenged Sevenfold, Electric Callboy, Evanescence
Bring me the horizon, five finger death punch, Powerwolf
Sabaton, Lamb of God, Judas Priest
Deep Purple, A Perfect Circle, Alestorm

blijf toch altijd een heel klein beetje hoop houden op SOAD nog

Kan parkway drive op herhaling komen? graspop heeft het nog gedaan en door het success van vorig jaar kunnen ze het misschien wel verantwoorden.
Zelfde voor machine head die toch in de buurt is.
niet als 1e keuze maar in geval een headliner weggevallen is en het is beschikbaar zie ik het wel als een optie

• Leuk
Waarderingen: charlottekos
Kan parkway drive op herhaling komen? graspop heeft het nog gedaan en door het success van vorig jaar kunnen ze het misschien wel verantwoorden.
niet als 1e keuze maar in geval een headliner weggevallen is en het is beschikbaar zie ik het wel als een optie
Denk meer kans op machine head, aangezien volgens de geruchten ze voor 2024 gepland stonden

Mijn gok is nu dat we ook nog ff moeten wachten tot begin november als RaR en Novarock ook los gaan. Blijkbaar komt er dan een grote vis waarop het wachten waard is. Nu kan het bij deze festivals ook om Foo Fighters gaan maar een connectie door een andere band verbaast mij niks
Ja inderdaad dat is ook mijn verwachting, op andere fora wordt er ook over SOAD gesproken. ik zie het zelf niet helemaal gebeuren maar ik houdt nog wat hoop tegen beter weten in
dat hoop ik toch niet, twee jaar achter elkaar is gewoon te snel. en dat zeg ik als fan van beide bands, waren zelfs mijn nummer 1 en 2 shows van de laatste editie.

als machine head er opnieuw staat denk ik trouwens niet dat het weer als south stage headliner zal zijn. dat konden ze vooral verkopen door het exclusive verhaal erbij te hebben. kunnen ook prima als sub staan in een normaal jaar.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
om ons wat inspiratie te geven heb ik eens de headliners van main 1 en main 2 van de afgelopen edities op een rijtje gezet en 2022 weggelaten om herhalingen even weg te laten en bands die gestopt zijn (of stadium tour doen):
iron maiden
volbeat
scorpions
within temptation
judas priest
korn
five finger death punch
sabaton
deftones
deep purple
a perfect circle
marilyn manson
faith no more
avenged sevenfold
limp bizkit

Verder geraak ik niet: wat eigenlijk best een klein lijstje is zeker als iron maiden, volbeat, korn, faith no more, marilyn manson, limp bizkit(geen headliner meer) daar al van tussen vallen dan heb je een lijstje van 9 over voor 8 headline spots en we weten al dat niet al die bands beschikbaar zijn.
Ik maak me alleszins al klaar voor wat nieuwe headliners dan

avenged sevenfold - scorpions
judas priest - deftones
sabaton - deep purple
within temptation - five finger death punch - a perfect circle
is dan de hypotethische affiche

om ons wat inspiratie te geven heb ik eens de headliners van main 1 en main 2 van de afgelopen edities op een rijtje gezet en 2022 weggelaten om herhalingen even weg te laten en bands die gestopt zijn (of stadium tour doen):
iron maiden
volbeat
scorpions
within temptation
judas priest
korn
five finger death punch
sabaton
deftones
deep purple
a perfect circle
marilyn manson
faith no more
avenged sevenfold
limp bizkit

Verder geraak ik niet: wat eigenlijk best een klein lijstje is zeker als iron maiden, volbeat, korn, faith no more, marilyn manson, limp bizkit(geen headliner meer) daar al van tussen vallen dan heb je een lijstje van 9 over voor 8 headline spots en we weten al dat niet al die bands beschikbaar zijn.
Ik maak me alleszins al klaar voor wat nieuwe headliners dan

avenged sevenfold scorpions
judas priest deftones
sabaton deep purple
within temptation - five finger death punch - a perfect circle
is dan de hypotethische affiche
Gelukkig zijn er een aantal bands die nog kunnen komen die nog op de afgelopen edities stonden. Zoals BMTH en Electric Callboy. verder staat er natuurlijk ook altijd wat north stage headliners die vorige edities geen headliner waren

Je bent Lamb of God vergeten denk ik trouwens, klopt dat? of heb je die weggelaten om een reden. die lijken me wel te touren volgend jaar

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Mijn gok is nu dat we ook nog ff moeten wachten tot begin november
Ze kunnen voor ons toch al 2 andere Headliners al bekend maken om toch al iets te posten? 🙏
Al had ik dan wel verwacht dat ze vandaag de Banners/2024 lay out hadden ingesteld... Niet dus. :(
Blijkbaar komt er dan een grote vis waarop het wachten waard is.
Wellicht moeilijk en wellicht onwaarschijnlijk, maar wat als Linkin Park terug zou starten? Zou daar iets mogelijk zijn?

• Leuk
Waarderingen: charlottekos

Users who are viewing this thread