Hoe groot moet ik Manowar inschatten? Ken de band niet zo goed maar zie er altijd veel shirts van. Dagafsluiter?
Joslittel wrote:
Hoe groot moet ik Manowar inschatten? Ken de band niet zo goed maar zie er altijd veel shirts van. Dagafsluiter?
Als ze komen zijn ze headliner.
Maar die kans lijkt me klein aangezien ik in 15 jaar dat ik naar concerten en festivals ga ze nog nooit in België heb weten optreden.
Iemand zei me dat dat komt door de geluidsnormen hier en nadat ik ze gezien heb in Essen, Duitsland wil ik dat wel geloven.
Mooi, gewoon lekker verder hier..
Ik heb maar alvast weer eens een polltje aangemaakt.
Welke bands zou je graag zien op de allerbovenste rij van de affiche van Graspop 2019?
Oftewel, met welke absolute headliners (niet perse afsluiters) zou je tevreden zijn (of in ieder geval mee kunnen leven)?
Er staan ook nogal wat hypothetische gevallen bij, dus beschikbaarheid is niet zo’n issue. Gaat er meer om welke bands je (al/nog) goed/groot/geschikt genoeg acht om een show van een uurtje of 2 (of 3,5) neer te zetten op Main Stage 1.
(Vul er zoveel in als je zelf wilt.)
http://www.easypolls.net/poll.html?p=5b329b47e4b094aa41300dee
Mooi, gewoon lekker verder hier..
Ik heb maar alvast weer eens een polltje aangemaakt.
Welke bands zou je graag zien op de allerbovenste rij van de affiche van Graspop 2019?
Oftewel, met welke absolute headliners (niet perse afsluiters) zou je tevreden zijn (of in ieder geval mee kunnen leven)?
Er staan ook nogal wat hypothetische gevallen bij, dus beschikbaarheid is niet zo’n issue. Gaat er meer om welke bands je (al/nog) goed/groot/geschikt genoeg acht om een show van een uurtje of 2 (of 3,5) neer te zetten op Main Stage 1.
(Vul er zoveel in als je zelf wilt.)
http://www.easypolls.net/poll.html?p=5b329b47e4b094aa41300dee
Joslittel wrote:
Als ze komen zijn ze headliner.
Maar die kans lijkt me klein aangezien ik in 15 jaar dat ik naar concerten en festivals ga ze nog nooit in België heb weten optreden.
Iemand zei me dat dat komt door de geluidsnormen hier en nadat ik ze gezien heb in Essen, Duitsland wil ik dat wel geloven.
Ik hoop dat ze de flow van de afgelopen 2 jaar kunnen vasthouden, en we dus minstens 1 band uit de A-categorie hebben. Of Tool nou echt een GMM-band is weet ik niet, imho toch een risico’tje. Aerosmith – Kiss – Slipknot zou toch wel als weer een stapje terug voelen, dan hoop ik toch nog op iets als SOAD of wellicht Rammstein met een nieuwe plaat. Metallica had volgens mij geen festivalplannen? Al zou dat ook een mooie A-lister zijn.
En dan óf KISS óf Aerosmith, niet beiden. Zeker als je Manowar en Slayer hebt (die ik beiden wel zie subheadlinen) met een afscheidstour wordt het imho anders wel echt een beetje weer bejaardenrock.
Na 20 voters ontstaat toch al een aardig beeld:
Metallica 18
Rammstein 16
AC/DC 15
System Of A Down 15
Rage Against The Machine 14
Iron Maiden 12
KISS 12
Slayer 12
Foo Fighters 11
Led Zeppelin 11
Slipknot 11
Aerosmith 10
Ghost 10
Tool 10
Volbeat 10
A Perfect Circle 9
Alice Cooper 9
Nightwish 9
Sabaton 8
Van Halen 8
Metallica en AC/DC uiteraard geen verrassing, nog steeds onverminderd populair. Een boeking van een van beiden zou voor Graspop een voltreffer zijn, zeker aangezien ze er nog nooit gestaan hebben.
Ook Rammstein nog steeds uitermate geliefd, het optreden van 2017 smaakt blijkbaar naar meer.
Naar een terugkeer van SOAD en RATM op de podiums wordt duidelijk eveneens smachtend uitgezien. Zou het er volgend jaar weer eens van kunnen komen?
Een herhaling van Iron Maiden of Volbeat zouden echter veel mensen blijkbaar ook geen problemen mee hebben.
Oudjes KISS, Aerosmith, Alice Cooper en Van Halen doen het nog steeds prima, maar ook jonge(re) bands als Ghost, Nightwish en Sabaton worden langzaam in staat geacht de laatste stap richting A-categorie te maken.
Een nieuwe reünie van Led Zeppelin zal wel een utopie zijn, maar als GMM zelfs Ayreon op een festivalpodium weet te krijgen…Een boeking van LZ (laat staan een exclusieve) zou echt legendarisch zijn, en een gigantische rush op tickets betekenen, die de gekte rond Rolling Stones op Pinkpop zou overstijgen (de vraag of wij dan wel de organisatie dat moeten willen is een andere..).
Een headlineshow van ‘mainstreamband’ Foo Fighters zouden velen blijkbaar ook wel kunnen waarderen. Of die liefde ook wederzijds is..?