Loveless wrote:
Paddy wrote:
Kan aan mij liggen, maar ik vind Tool een stuk minder risicovol voor Graspop dan Aerosmith.
Tool is vrij specifieke doelgroep en vooral ook ‘puristen’. Als ik de recensies mag geloven wist een hoop volk ook niet zo goed wat ze met APC moesten dit jaar. Uiteraard stonden de fans en ‘bewonderaars’ te genieten, maar er druipt schijnbaar ook een hoop volk af wat een pitje of springnummer verwacht. En GMM heeft wel meer historie dan qua ‘classic rock’ acts zoals Scorpions, KISS, Aerosmith, Deep Purple etc. dan echt die specifieke metal als Tool, NiN, etc.
En A-lister zie ik een beetje als bands die bv. ook een Werchter of Pinkpop kunnen headlinen (qua populaireit zeg maar, niet zozeer qua type act). Bands die ook een stadion of een Goffertpark kunnen vullen. En dat vind ik een band als Slipknot (nog) niet. Ze zijn zeker een gearriveerde headliner inmiddels, maar hebben (in hun eentje) niet de ‘trekkracht’ die een Metallica, Maiden, AC/DC, Rammstein, SOAD wel hebben weten te vergaren.
Dat een Aerosmith en KISS er passen staat voor mij dus buiten kijf, en dat een Slayer en Manowar langs moeten komen met hun afscheidstournee ook. Ik vraag me alleen een beetje af of je het allemaal moet willen, zeker als je derde headliner dan niet van de ‘buitencategorie’ is bv. Dan zou ik liever één van die twee ‘classic’ acts pakken, Slayer/manowar ontkom je niet aan denk ik, en dan hopelijk twee andere headliners; een wat ‘jongere’ (Slipknot of Volbeat, die ook vrij duidelijk zaten te solliciteren naar nog een beurtje volgend jaar met nieuw album) en een A-lister zoals Rammstein, Metallica, SOAD, of wellicht toch Tool dan
Nog een keer Volbeat als headliner volgend jaar zou voor mij een reden zijn om geen kaartje te kopen. Niet dat ik dit jaar Volbeat slecht vond, maar ik verwacht niet dat ze volgend jaar eeen hele nieuwe show gaan neerzetten. En 2 jaar achter elkaar bijna dezelfde show als headliner hoeft van mij niet