Kan aan mij liggen, maar ik vind Tool een stuk minder risicovol voor Graspop dan Aerosmith.
Ik weet het niet, volgens mij is Aerosmith wel een heel stuk populaireder. Ik zou het zelf heel gaaf vinden als een van de twee of beide zouden komen iig
Kan aan mij liggen, maar ik vind Tool een stuk minder risicovol voor Graspop dan Aerosmith.
*I don’t wanna miss a thing :wink:Bij “I don’t wanna lose a thing” heb ik nou niet direct de associatie met Graspop.
Paddy wrote:
Tool is vrij specifieke doelgroep en vooral ook ‘puristen’. Als ik de recensies mag geloven wist een hoop volk ook niet zo goed wat ze met APC moesten dit jaar. Uiteraard stonden de fans en ‘bewonderaars’ te genieten, maar er druipt schijnbaar ook een hoop volk af wat een pitje of springnummer verwacht. En GMM heeft wel meer historie dan qua ‘classic rock’ acts zoals Scorpions, KISS, Aerosmith, Deep Purple etc. dan echt die specifieke metal als Tool, NiN, etc.
En A-lister zie ik een beetje als bands die bv. ook een Werchter of Pinkpop kunnen headlinen (qua populaireit zeg maar, niet zozeer qua type act). Bands die ook een stadion of een Goffertpark kunnen vullen. En dat vind ik een band als Slipknot (nog) niet. Ze zijn zeker een gearriveerde headliner inmiddels, maar hebben (in hun eentje) niet de ‘trekkracht’ die een Metallica, Maiden, AC/DC, Rammstein, SOAD wel hebben weten te vergaren.
Dat een Aerosmith en KISS er passen staat voor mij dus buiten kijf, en dat een Slayer en Manowar langs moeten komen met hun afscheidstournee ook. Ik vraag me alleen een beetje af of je het allemaal moet willen, zeker als je derde headliner dan niet van de ‘buitencategorie’ is bv. Dan zou ik liever één van die twee ‘classic’ acts pakken, Slayer/manowar ontkom je niet aan denk ik, en dan hopelijk twee andere headliners; een wat ‘jongere’ (Slipknot of Volbeat, die ook vrij duidelijk zaten te solliciteren naar nog een beurtje volgend jaar met nieuw album) en een A-lister zoals Rammstein, Metallica, SOAD, of wellicht toch Tool dan
Ik zie Aerosmith juist wel Werchter of Pinkpop headlinen eigenlijk. Sterker nog, nu je dat zo zegt zie ik het net zo goed gebeuren dat Werchter volgend jaar met Aerosmith aan de haal gaat. Slipknot is een ander verhaal maar dat ligt meer aan het genre denk ik, de populariteit hebben ze toch wel?
Hoe dan ook, over Tool ben ik het helemaal met je eens. Dat zal maar weinig mensen aanspreken die niet op voorhand al fan waren.
Loveless wrote:
Paddy wrote:
Tool is vrij specifieke doelgroep en vooral ook ‘puristen’. Als ik de recensies mag geloven wist een hoop volk ook niet zo goed wat ze met APC moesten dit jaar. Uiteraard stonden de fans en ‘bewonderaars’ te genieten, maar er druipt schijnbaar ook een hoop volk af wat een pitje of springnummer verwacht. En GMM heeft wel meer historie dan qua ‘classic rock’ acts zoals Scorpions, KISS, Aerosmith, Deep Purple etc. dan echt die specifieke metal als Tool, NiN, etc.
En A-lister zie ik een beetje als bands die bv. ook een Werchter of Pinkpop kunnen headlinen (qua populaireit zeg maar, niet zozeer qua type act). Bands die ook een stadion of een Goffertpark kunnen vullen. En dat vind ik een band als Slipknot (nog) niet. Ze zijn zeker een gearriveerde headliner inmiddels, maar hebben (in hun eentje) niet de ‘trekkracht’ die een Metallica, Maiden, AC/DC, Rammstein, SOAD wel hebben weten te vergaren.
Dat een Aerosmith en KISS er passen staat voor mij dus buiten kijf, en dat een Slayer en Manowar langs moeten komen met hun afscheidstournee ook. Ik vraag me alleen een beetje af of je het allemaal moet willen, zeker als je derde headliner dan niet van de ‘buitencategorie’ is bv. Dan zou ik liever één van die twee ‘classic’ acts pakken, Slayer/manowar ontkom je niet aan denk ik, en dan hopelijk twee andere headliners; een wat ‘jongere’ (Slipknot of Volbeat, die ook vrij duidelijk zaten te solliciteren naar nog een beurtje volgend jaar met nieuw album) en een A-lister zoals Rammstein, Metallica, SOAD, of wellicht toch Tool dan
Nog een keer Volbeat als headliner volgend jaar zou voor mij een reden zijn om geen kaartje te kopen. Niet dat ik dit jaar Volbeat slecht vond, maar ik verwacht niet dat ze volgend jaar eeen hele nieuwe show gaan neerzetten. En 2 jaar achter elkaar bijna dezelfde show als headliner hoeft van mij niet
Met de tour in 2015 vond ik de passage langs Download UK best gewaagd. Nou trek ik niet direct een associatie Muse/Graspop... Wel een aparte combinatie. Maar, is wel een 'andere' headliner voor Graspop en zal vast een succes kunnen worden. Al zou je in principe Muse meteen opschrijven bij een tour met festivals in één van de Werchter evenementen ipv Dessel...Muse is trouwens ook bezig met een nieuw album voor eind 2018/begin 2019. Misschien is dit ook wel een risico maar ik ken veel mensen die Muse vet vinden en de bands die op Graspop komen ook, dus misschien is het een optie
Muse is trouwens ook bezig met een nieuw album voor eind 2018/begin 2019. Misschien is dit ook wel een risico maar ik ken veel mensen die Muse vet vinden en de bands die op Graspop komen ook, dus misschien is het een optie
Er waren een aantal genres die dit jaar ondervertegenwoordigd waren, met name Folkpunk, Gothic en Progressive.
Ik hoop dat deze genres komend jaar e beter vanaf komen.
Eigenlijk begrijp ik nog steeds niet waarom mensen een act als SOAD als ideale headliner zien voor Graspop, een band die al jaren geen nieuw materiaal uitbrengt en alleen maar putten kan uit een paar albums.
Daarnaast hoop ik op Sabaton, Nightwish, Deep Purple, Steve Wilson, Dream Theater, Journey, Lenny Kravitz, Alice Cooper als mogelijke Headliners.
Inderdaad, ik vraag me ook af welke kant ze (ook op de lange termijn) op willen.Leuk om al die potentiële namen weer voorbij te zien komen. Muse is voor mij wel een stap te ver de reguliere rock hoek in. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een toffe band en zou ze vorig jaar graag weer zien, maar niet op Graspop. Daar horen toch de meer metal gerelateerde acts te staan. Acts als Muse nemen ook een geheel ander publiek met zich mee, een publiek dat ik niet direct daar vind passen. Muse is toch een beetje huisvrouwenrock.
Ik ben sowieso wel benieuwd wat de organisatie gaat doen na deze succeseditie. Met twee danceacts en iets meer poppunk werd de gehele wei toch helemaal vol getrokken, al lag dat bij lange na niet alleen aan die artiesten. Lokt het beeld van een vol veld weer voor volgend jaar en wordt er meer ‘commercie’ toegelaten of blijft met trouw aan de roots. Ik hoop het laatste. Een festival als Pukkelpop laat zien wat er gebeurt wanneer de harde kern afhaakt.
Qua ‘buitencategorie’-act lijkt AC/DC (met Axl) me overigens een zeer goed mogelijke kandidaat.
Volgens de geruchten zou eind 2018/begin 2019 (na de GnR-tour) een nieuw album uit moeten komen, waarna een wereldtour best voor de hand ligt.
Wellicht in een zelfde constructie op Graspop als GnR dit jaar (met extra dagkaarten dus)?