wenteldave wrote:
Even voor de goede orde: vond je ‘m dit jaar tegenvallen dan?
Mwa, ben waarschijnlijk verwend na vorig jaar. Maar vond Graspop én Werchter dit jaar wat teveel van het goede, vorig jaar wel gedaan. Eerste aankondigingen van Graspop waren voor mij zeer matig. Op Slipknot na eigenlijk geen vette grote namen wat mij betreft. Slayer is leuk maar ook al wel gezien en niet bepaald vernieuwend ofzo. Sowieso veel leuke acts op het affiche al eens gezien. En verder zoveel cringy karaoke metal bovenaan het affiche (Kiss, Whitesnake, Deff Leppard, Lynyrd Skynyrd). Meuk als Sabaton en Disturbed (sorry). Zoals hier te ook te lezen valt moesten de grote klappers van onder op het affiche komen, wat op zich niet verkeerd is, maar veel van de kleinere namen kende ik simpelweg niet. Als men dan ook nog Tool op Werchter zet, heb ik mijn keuze snel gemaakt!
Niettemin ook genoeg dingen waar ik graag bij had willen zijn behalve Slipknot en Ministry: Lamb of God, Mysticum, Demons & Wizards, Sonata Arctica en Ne Obliviscaris klinken allemaal als bijzonder goed acts, en ik heb geen van allen ooit live gezien. En ook The HU klinkt tof. Dus de conclusie is dat ik er volgend jaar toch wel weer graag bij wil zijn haha.
wenteldave wrote:
Toch voelt het best apart om dezelfde band twee keer in anderhalve week te zien. Nog nooit eerder gehad.
Vond het met Tool (Ziggo en Werchter) ook best apart ja, en ook TGTBTQ recent in Paradiso en nu op Werchter gezien. Tweede keer droeg in beide gevallen zeker bij aan het gehele plaatje! Veel plezier.