Werchter Boutique 2022 met Gorillaz & Stromae

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Ook Years & Years, Khruangbin, Arsenal en Blackwave naar Boutique.

Wel opvallend: Stromae staat VOOR Gorillaz. En staat daarmee in het daglicht. Is dat dan de grootse prestigieuze plek op het eerste Belgische festival sinds zijn comeback? Op RW14 kon je hem nog met zijn full productie zien...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.306
6.506
Das wel opvallend ja. Waarom blijft Years & Tears trouwens relevant voor dit soort festivals? Zonde van de 5 kwartier. Khruangbin kleurt hier trouwens wel mooi bij.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Boutique wordt dus zoals elk jaar weer opgevuld met bucht of acts die overal staan (op Khruangbin na dan). En Stromae vóór Gorillaz is ... tja, teleurstellend.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
715
645
Das wel opvallend ja. Waarom blijft Years & Tears trouwens relevant voor dit soort festivals? Zonde van de 5 kwartier. Khruangbin kleurt hier trouwens wel mooi bij.
Ik vind Y&Y verschrikkelijk. Al enkele keren me laten overtuigen om te zien maar dat is echt huilen met de pet op. Desondanks staat het daar wel altijd propvol met het doelpubliek dat ze voor Boutique wensen te trekken dus lijkt me logische naam, maar naar mijn mening ook wat te hoog.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Ook Years & Years, Khruangbin, Arsenal en Blackwave naar Boutique.

Wel opvallend: Stromae staat VOOR Gorillaz. En staat daarmee in het daglicht. Is dat dan de grootse prestigieuze plek op het eerste Belgische festival sinds zijn comeback? Op RW14 kon je hem nog met zijn full productie zien...
Dit is echt al sinds het begin zo? Geen moment gedacht dat Stromae die dag gaat afsluiten.
En van de Lorde's en Little Simz's naar Years & Years, fraai..
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ook Years & Years, Khruangbin, Arsenal en Blackwave naar Boutique.

Wel opvallend: Stromae staat VOOR Gorillaz. En staat daarmee in het daglicht. Is dat dan de grootse prestigieuze plek op het eerste Belgische festival sinds zijn comeback? Op RW14 kon je hem nog met zijn full productie zien...
Begrijp dat ook niet goed. Vooral niet dat team rond Stromae daar ok mee is, dat moet wel een reden hebben.
Verder het klassieke boutique verhaal. Wist niet dat Years & Years een solo project is tegenwoordig, zijn toch geëvolueerd van een fijn fris bandje naar iets dat we wel gezien hebben nu.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik vind Y&Y verschrikkelijk. Al enkele keren me laten overtuigen om te zien maar dat is echt huilen met de pet op. Desondanks staat het daar wel altijd propvol met het doelpubliek dat ze voor Boutique wensen te trekken dus lijkt me logische naam, maar naar mijn mening ook wat te hoog.
Toch niet per se als uw headliner Gorillaz is? Zie niet veel overlap tussen fans van Y&Y en die van Gorillaz.

Kan me ook niet voorstellen dat een eendagsevent met Gorillaz als head écht goed verkoopt. Die donderdag met QOTSA was ook niet spectaculair qua verkoop meen ik
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Dit is echt al sinds het begin zo? Geen moment gedacht dat Stromae die dag gaat afsluiten.
En van de Lorde's en Little Simz's naar Years & Years, fraai..
Lorde was sowieso voor dit event onmogelijk. Bedoeling was toch origineel om Stromae te laten afsluiten, dus ben is benieuwd hoe dat gelopen is.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Toch niet per se als uw headliner Gorillaz is? Zie niet veel overlap tussen fans van Y&Y en die van Gorillaz.

Kan me ook niet voorstellen dat een eendagsevent met Gorillaz als head écht goed verkoopt. Die donderdag met QOTSA was ook niet spectaculair qua verkoop meen ik
Die was meer dan ok, niet uitverkocht maar goed vol.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
En Stromae vóór Gorillaz is ... tja, teleurstellend.
Vooral dat. Als je Herman zo hoort over hoe graag hij Stromae een absolute topplek geeft, maar dan afkomt met een slot in het daglicht op een zijfestival. Even leek het iets heel prestigieus maar dit is wel wat triest.

Los daarvan: 1,5 uur Stromae, 2 uur Gorillaz (en dus nog een half uur langer dan hun headlineslot op RW18) is wel net.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Die was meer dan ok, niet uitverkocht maar goed vol.
Maar goed een eendagsevent is nog iets anders. Benieuwd hoeveel volk het gaat trekken ... 30k? En dan neem ik al in rekening dat Boutique deels een event wordt voor het personeel van één van de hoofdsponsors van Werchter.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik vind Blackwave. wel echt een chille opener voor dit event, past er ook goed bij. Alleen years & years voelt erg misplaatst.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Ik vind dan weer Arsenal vrij misplaatst op dit, ook de spot die ze krijgen toebedeeld. Ook zo'n act die in een gonzende tent het best tot zn recht komt als in de blakende zon op een mainstage voor 50.000 man. Ik zie qua overlap eigenlijk best wel wat overlap met Stromae, Gorillaz, Blackwave en Years & Years. Khruangbin ook een beetje een vreemde hierin.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.636
893
Ik vind dan weer Arsenal vrij misplaatst op dit, ook de spot die ze krijgen toebedeeld. Ook zo'n act die in een gonzende tent het best tot zn recht komt als in de blakende zon op een mainstage voor 50.000 man. Ik zie qua overlap eigenlijk best wel wat overlap met Stromae, Gorillaz, Blackwave en Years & Years. Khruangbin ook een beetje een vreemde hierin.
Zolang ze maar wegblijven van de Lokerse Feesten…

En voor de rest: gewoon wat opvulnamen deze lichting…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken