Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2022

Roadburn ook weer met wat extra dingetjes.
As is tradition, we have a side programme of events which reflects certain elements of what’s going on in the main musical programme. We’re honoured to have these artists and industry folk participating in our Q&As and panel discussions - an opportunity for you to hear them speak in an intimate setting on the topics that they’re passionate and knowledgeable about. We’ll cover the intersection of classical and contemporary music [met Hunter Hunt Hendrix, Jo Quail, Kirstin Hayter en host Frank Godla] the overlap between queer and heavy music communities [met Hunter Hunt-Hendrix, K.W. Campol, Meredith Graves en host Tom Dare] the ever expanding troubles with vinyl [met Andreas Kohl, Erin Lynch, Ansgar Glade en host Becky Laverty], the magic of community and collaboration [met A.L.N., Dylan Walker, Emma Ruth Rundle, Ethan Lee McCarthy en host Cody F. Davis], and a Q&A all about Roadburn 2022 [uiteraard met Walter zelf en Milena en Thomas van GGGOLDDD en host Becky Laverty]!

Goede tijd wel om het affiche te complementeren, maar Ribs en Blues is nu compleet. Ian Noe, Still Believe en Boogie Monster makne het programma compleet. Ian Noe komt er op 4 juni, die andere twee op 5 juni.

Tijdschema van Prognosis is bekend! Ross Jennings vervangt Rendezvous Point. Vrijdagtickets zijn voor 85% verkocht, zaterdag 90% en het gehele weekend 90%.
Vrijdag
Main Stage:
18.15-19.30: The Ocean
20.15-21.30: Enslaved
22.15-23.30: Katatonia

Second Stage:
17.30-18.30: Argus
19.15-20.15: The Fierce & the Dead
21.15-22.15: Novena
23.00-00.00: Klone

Zaterdag
Main Stage:
14.45-15.45: The New Death Cult
16.30-17.30: Magic Pie
18.15-19.30: Long Distance Calling
20.15-21.15: Focus
22.00-23.45: Leprous

Second Stage:
14.00-15.00: Ross Jennings
15.45-16.45: Scarlet Stories
17.30-18.30: Maraton
19.15-20.15: Cellar Darling
21.00-22.00: Wheel

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Tijdschema van Prognosis is bekend! Ross Jennings vervangt Rendezvous Point. Vrijdagtickets zijn voor 85% verkocht, zaterdag 90% en het gehele weekend 90%.
Vrijdag
Main Stage:
18.15-19.30: The Ocean
20.15-21.30: Enslaved
22.15-23.30: Katatonia

Second Stage:
17.30-18.30: Argus
19.15-20.15: The Fierce & the Dead
21.15-22.15: Novena
23.00-00.00: Klone

Zaterdag
Main Stage:
14.45-15.45: The New Death Cult
16.30-17.30: Magic Pie
18.15-19.30: Long Distance Calling
20.15-21.15: Focus
22.00-23.45: Leprous

Second Stage:
14.00-15.00: Ross Jennings
15.45-16.45: Scarlet Stories
17.30-18.30: Maraton
19.15-20.15: Cellar Darling
21.00-22.00: Wheel
Helaas weer veel overlap, steeds een kwartier tussen de band op de mainstage en die op de 2nd stage

Maar juist bij Prog is het vaak belangrijk om hele sets te zien
Anyway, er zit wel heel veel moois tussen, juist bij de wat kleinere bands

Roadburn voegt nadat de allerlaatste namen geweest zijn nog maar even Jameszoo toe aan de lineup. Interessante toevoeging voor de nacht

Roadburn voegt nadat de allerlaatste namen geweest zijn nog maar even Jameszoo toe aan de lineup. Interessante toevoeging voor de nacht
Vind ik een beetje misplaatst. Totaal geen scherpe act en een naam die op een LL affiche niet eens opvalt. Er is toch wel wat experimentelers te vinden?

Vind ik een beetje misplaatst. Totaal geen scherpe act en een naam die op een LL affiche niet eens opvalt. Er is toch wel wat experimentelers te vinden?
Mee eens. Staat ook op NSJ, waar ie meer dan prima staat. Staat er wel met een DJ-set, maar dat zal vast niet heel experimenteel zijn.

'Interessant' komt ook deels voort uit dat hij ietwat misplaatst voelt. Volgens mij de eerste keer dat er een soort van dance naam in de nacht staat.

Aan de andere kant is zijn laatste plaat best de moeite waard. Ook zijn DJ-set op De Nacht Staat Op vond ik wel iets hebben. Een beetje all over the place, maar zeker vermakelijk.

'Interessant' komt ook deels voort uit dat hij ietwat misplaatst voelt. Volgens mij de eerste keer dat er een soort van dance naam in de nacht staat.

Aan de andere kant is zijn laatste plaat best de moeite waard. Ook zijn DJ-set op De Nacht Staat Op vond ik wel iets hebben. Een beetje all over the place, maar zeker vermakelijk.
Voor mij hoeft niet ieder festival een dj-act te hebben. Zeker Roadburn niet. En dan nog is er wel wat anders te vinden lijkt me. Heeft ook niet echt met de kwaliteiten van Jameszoo te maken hoor.

Wat een verschrikkelijke clashes... Lastiger dan ik dacht, maar kan gelukkig wel wat minder vervelende keuzes maken omdat ik die al ergens anders ga zien, zoals Year of No Light, SLIFT, Lili Refrain en HEALTH bijvoorbeeld, maar leuk is anders. Blijkbaar is Alkerdeel toegevoegd aan de line-up omdat Koldovsto heeft afgezegd. En als ik eens kijk, treedt Broeder Dieleman ook niet meer op met Terzij de Horde en GGU:ll.

21 april: Die dag begint eigenlijk heel ruk...
Bruit vs. Vile Creature & Bismuth.
Vile Creature & Bismuth vs. Year of No Light
Year of No Light vs. Platon Karataev
Platon Karataev vs. Fagelle
Slift vs. 40 Watt Sun
Lili Refrain vs. Autarkh III
Sólstafir
vs. Helms Alee
Sólstafir vs. Zaäar
Russian Circles
vs. Zaäar

22 april:
james Kent & Johannes Persson vs. Svalbard
Zetra vs. Freja vs. PoiL Ueda
Slift vs. Wiegedood
Karin Park
vs. Alcest
Gott vs. Supersonic Blues vs. Yodok III
HEALTH
vs. Motor!k
HEALTH vs. Albatre
Sum of R
vs. Albatre
TAU vs. Sum of R

23 april:
Jo Quail vs. Sordide
Lustmord & Karin Park & Arabrot vs. Emma Ruth Rundle vs. Hangman's Chair vs. Kanaan vs. Radar Man from the Moon (wel echt ongelooflijk vet, zo'n set van drie uur!)
Liturgy vs. Nothing
Nothing vs. Five the Hierophant
The Holy Family
vs. Ordigort
The Holy Family vs. Senyawa
Ulver
vs. Senyawa
Ulver vs. Duma vs. Kungens Man vs. Dodsrit
Full of Hell & Nothing vs. Dans Dans
Dans Dans
vs. Kanga

24 april:
Terzij de Horde & GGU:ll vs. Devil's Trade & John Cxnnor
Solar Temple & Dead Neanderthals vs. Het Concreet
Lingua Ignota vs. Søwt
Hangman's Chair & Regarde Les Hommer Tomber vs. Martina Verhoeven Quintet
Alkerdeel vs. Schnellertollermeier
Slift & Etienne Jacquet vs. Kaelan Mikla

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: teunajax en Joslittel
Tijdschema van Roadburn is er! Straks maar eens even kijken.
Ik heb minder onoverkoombare clashes dan normaliter, al is het nog steeds een kwestie van lastige keuzes maken. Daarbij ook telkens de onderlinge afstanden tussen de podia meenemend. Voor mijn planningsdoeleinden zou het wel heel fijn zijn als ze de TimeSquare app net iets anders in zouden richten met als kolommen: Main Stage - Next Stage - Terminal - Engine - Hall of Fame - Paradox. Al zullen weinig andere mensen daar echt om malen.

Dit is de huidige opzet, met daarin Groen > Blauw > Paars. In sommige gevallen heb ik acts die wellicht boven een blauwe of paarse zouden staan, maar totaal niet binnen de looproute passen wit gelaten. Normaal gesproken zit ik hierin nog oneindig veel wijzigingen aan te brengen, maar ik heb het idee dat sommige onderdelen van het programma voor mij nu al vrij definitief zijn.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Kon er ook nog wel bij: Lustmord annuleert Roadburn... Twee verschrikkelijke annuleringen op één dag.

TakeRoot met de eerste namen. Band of Horses, Courtney Barnett, Gregory Alan Isakov, Charley Crockett, Cowboy Junkies, Chris Thile, Shakey Graves, Anaïs Mitchell, S.G. Goodman, Aoife O'Donavan en Riley Downing.

Het festival wordt gehouden op 5 november en de verkoop start 15 april om 11.00!

Users who are viewing this thread