Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2022

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
TakeRoot met de eerste namen. Band of Horses, Courtney Barnett, Gregory Alan Isakov, Charley Crockett, Cowboy Junkies, Chris Thile, Shakey Graves, Anaïs Mitchell, S.G. Goodman, Aoife O'Donavan en Riley Downing.

Het festival wordt gehouden op 5 november en de verkoop start 15 april om 11.00!
Jammer dat dit helemaal in Groningen is (leuk voor de Noordelingen, dat wel) maar een fijne line-up! Band of Horses en Courtney Barnett is al genoeg reden om te gaan voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Jammer dat dit helemaal in Groningen is (leuk voor de Noordelingen, dat wel) maar een fijne line-up! Band of Horses en Courtney Barnett is al genoeg reden om te gaan voor mij.
Mooie stad joh, zeker voor een weekendje! Zelf twee hele fijne edities meegemaakt, dus baal eigenlijk wel dat ik dit jaar niet kan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Grauzone ook met een aankondiging!
Automatic, Kristof Hahn (Swans), Korine, King Hannah (lekker!), BDRMM, Horsegirl, Chelseaboy & Daphne Karstens, Ofra, Ghum en Resplandor. Het wordt zo echt een heel toffe line-up, maar waarom precies in dat weekend...?
 
Laatst bewerkt:

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.693
Jammer dat dit helemaal in Groningen is (leuk voor de Noordelingen, dat wel) maar een fijne line-up! Band of Horses en Courtney Barnett is al genoeg reden om te gaan voor mij.
Ik ken(de) dit hele festival niet als noorderling, maar precies wat je zegt. Denk dat ik wel een ticket ga kopen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Een dag voordat de 2022-editie van Prognosis plaatsvindt, mag ik bekendmaken dat Prognosis volgend jaar 3 dagen duurt! (Oké, mag ik niet bekendmaken, maar ik ben er wel achtergekomen. Jippie). Editie van 2023 is op 14, 15 en 16 april. Verkoop start morgen al om 12.00.

Edit: Full Festival Tickets (14, 15, 16 april) gaan morgen 12.00 in de verkoop. Combiticket (15 en 16 april) ook. Dagticket van 14 april gaat morgen om 20.00 in de verkoop (dagstart om 19.00). Dagticket van 15 april gaat morgen 12.00 in de verkoop (dagstart 14.00) en die van 16 april ook (dagstart 12.00).
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Een dag voordat de 2022-editie van Prognosis plaatsvindt, mag ik bekendmaken dat Prognosis volgend jaar 3 dagen duurt! (Oké, mag ik niet bekendmaken, maar ik ben er wel achtergekomen. Jippie). Editie van 2023 is op 14, 15 en 16 april. Verkoop start morgen al om 12.00.

Edit: Full Festival Tickets (14, 15, 16 april) gaan morgen 12.00 in de verkoop. Combiticket (15 en 16 april) ook. Dagticket van 14 april gaat morgen om 20.00 in de verkoop (dagstart om 19.00). Dagticket van 15 april gaat morgen 12.00 in de verkoop (dagstart 14.00) en die van 16 april ook (dagstart 12.00).
Dit ga je trouwens niet menen. Lees op de pagina van Katatonia dat Klone morgen niet speelt omdat er eentje corona heeft. Godsamme, 't zit me (en Prognosis) ook niet mee. Daardoor gaat Katatonia trouwens wel een langere set spelen van één uur en drie kwartier. Komt dus geen vervanger voor Klone :(
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Een dag voordat de 2022-editie van Prognosis plaatsvindt, mag ik bekendmaken dat Prognosis volgend jaar 3 dagen duurt! (Oké, mag ik niet bekendmaken, maar ik ben er wel achtergekomen. Jippie). Editie van 2023 is op 14, 15 en 16 april. Verkoop start morgen al om 12.00.

Edit: Full Festival Tickets (14, 15, 16 april) gaan morgen 12.00 in de verkoop. Combiticket (15 en 16 april) ook. Dagticket van 14 april gaat morgen om 20.00 in de verkoop (dagstart om 19.00). Dagticket van 15 april gaat morgen 12.00 in de verkoop (dagstart 14.00) en die van 16 april ook (dagstart 12.00).
Er komt ook een editie in het VK, wat vet. Die wordt gehouden op 22 en 23 april, dus een week na de Nederlandse Prognosis. Meer informatie daarover volgt binnenkort.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Gott moet Roadburn afzeggen vanwege ziekte en Bad Breeding vanwege een positieve test (voor het openingsfeest). De eerste wordt vervangen door het RRRags, de tweede door Temple Fang. Baal wel van Gott, maar het zijn wel fijne vervangers.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.703
2.267
Gott moet Roadburn afzeggen vanwege ziekte en Bad Breeding vanwege een positieve test (voor het openingsfeest). De eerste wordt vervangen door het RRRags, de tweede door Temple Fang. Baal wel van Gott, maar het zijn wel fijne vervangers.

Baal vooral van Bad Breeding. Al de tweede keer dat ze afzeggen voor een festivaldag waarop ze voor mij de #1 must-see waren, na eerder Left of the Dial door een gebroken arm of iets dergelijks.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Baal vooral van Bad Breeding. Al de tweede keer dat ze afzeggen voor een festivaldag waarop ze voor mij de #1 must-see waren, na eerder Left of the Dial door een gebroken arm of iets dergelijks.
Snap ik ook wel, ja. 't Is dat die dag gratis is, maar toch.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Ik ken(de) dit hele festival niet als noorderling, maar precies wat je zegt. Denk dat ik wel een ticket ga kopen :)
Zullen we er dan nog eentje doen? RockIt (ook in De Oosterpoort) is ook weer terug! Deze keer op 12 november. Tickets gaan vrijdag 10.00 in de verkoop!
De eerste namen zijn Joshua Redman, Brad Mehldau, Christian McBride en Brian Blade: A Moodswing Reunion (die treden dus samen op: is gewoon een kwartet), Lizz Wright, Nubya Garcia, The Comet Is Coming, Bill Frisell met 'Harmony', Lady Blackbird, Joel Ross met 'Good Vibes', Melanie Charles en Marike van Dijk.

Wat mij betreft is dit ook alweer een lekker rijtje namen!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Jera On Air gooit ook wat namen erin. Raised Fist, Deez Nuts, Oceans Ate Alaska, Canlrepped, New Pokerface, 50/50, Jungle Proof, Against Time, Prize Dink Camp, 5 Years Later en Smooth Lee komen erbij.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Breda Barst het gratis festival in Breda heeft vanwege hun 25 jarige bestaan een derde dag toegevoegd. De eerste namen zijn bekend met Selah Sue, Jet Rebel en Bazart.

edit: Die extra dag op een vrijdag is niet gratis zo te zien.
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.703
2.267
In het Roadburn programmaboekje wordt er alvast gehint naar wat surprise sets met vraagtekens op:

Vrijdag 22:50 - 23:50 Main Stage
Zaterdag: 16:00 - 17:10 Next Stage
Zaterdag: 20:20 - 21:10 Paradox

Ik ben ook wel benieuwd of en wat er dit jaar in het skatepark te zien zal zijn.

Vandaag vraag ik me af of er nog iets bij komt om de tijd tot The Bug te overbruggen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
In het Roadburn programmaboekje wordt er alvast gehint naar wat surprise sets met vraagtekens op:

Vrijdag 22:50 - 23:50 Main Stage
Zaterdag: 16:00 - 17:10 Next Stage
Zaterdag: 20:20 - 21:10 Paradox

Ik ben ook wel benieuwd of en wat er dit jaar in het skatepark te zien zal zijn.

Vandaag vraag ik me af of er nog iets bij komt om de tijd tot The Bug te overbruggen.
Ja, tof. Ben benieuwd.
ZAÄAR is leuk man. Kan makkelijk als overbrugging worden gebruikt.

Gisteren alvast in de stemming gekomen met Temple Fang?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.693
Zullen we er dan nog eentje doen? RockIt (ook in De Oosterpoort) is ook weer terug! Deze keer op 12 november. Tickets gaan vrijdag 10.00 in de verkoop!
De eerste namen zijn Joshua Redman, Brad Mehldau, Christian McBride en Brian Blade: A Moodswing Reunion (die treden dus samen op: is gewoon een kwartet), Lizz Wright, Nubya Garcia, The Comet Is Coming, Bill Frisell met 'Harmony', Lady Blackbird, Joel Ross met 'Good Vibes', Melanie Charles en Marike van Dijk.

Wat mij betreft is dit ook alweer een lekker rijtje namen!
The Comet Is Coming vind ik geweldig, de rest ben ik niet bekend mee. Wat zijn de instappers?

Ik keek trouwens naar je lijstje festivals dit jaar, indrukwekkend!
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.703
2.267
Ja, tof. Ben benieuwd.
ZAÄAR is leuk man. Kan makkelijk als overbrugging worden gebruikt.

Gisteren alvast in de stemming gekomen met Temple Fang?

ZAÄAR is inderdaad een leuke overbrugging, maar het is toch weer een stukje wandelen ? Had graag 013 Main en Next om-en-om gehad op dat tijdstip. Misschien dat ik voor het einde van Solstafir dan alvast richting Paradox ga. Kan me zo voorstellen dat Paradox volgepropt gaat zijn.

Gisteren met mijn vriendin inderdaad naar de pre-party gegaan, zodat we elkaar deze week ook nog een keer zien voordat ik het hele weekend van de radar verdwijn ? Temple Fang overgeslagen omdat vanochtend om 6.30 de wekker weer ging. Wel RMFTM en het grootste deel van Maggot Heart meegepakt. Die eerste was sterk als altijd, maar bij Maggot Heart was het geluid extreem rommelig. Of dat aan de geluidsman of aan de band ligt is even de vraag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken