Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2022

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.401
5.135
Ik ken het hele festival niet, maar ik zie dat het al behoorlijk lang mee gaat? Gek dat ik er nooit over heb gehoord. Wat is het voor festival?
Is een festival in verschillende venue's in Tilburg. Vrij veel harde maar ook behoorlijk experimentele muziek, maar vaak wel gelinked aan de zwaardere rock/metal genres. Werken met curators net als op LGW. Maar hier zie je unieke optredens die nergens anders ter wereld te zien. Bepaalde albums die alleen hier integraal word gespeeld, of bands die in unieke vorm samen spelen. Het zal echt niet voor iedereen zijn,

Ik zou zeggen, koop gewoon eerst een keer een dagkaartje. En daarna is de kans best aanwezig dat je hooked ben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.668
11.542
Is een festival in verschillende venue's in Tilburg. Vrij veel harde maar ook behoorlijk experimentele muziek, maar vaak wel gelinked aan de zwaardere rock/metal genres. Werken met curators net als op LGW. Maar hier zie je unieke optredens die nergens anders ter wereld te zien. Bepaalde albums die alleen hier integraal word gespeeld, of bands die in unieke vorm samen spelen. Het zal echt niet voor iedereen zijn,

Ik zou zeggen, koop gewoon eerst een keer een dagkaartje. En daarna is de kans best aanwezig dat je hooked ben.
+ dat mensen vanuit alle uithoeken van de wereld speciaal naar Roadburn komen.
Ben zelf wel benieuwd hoe het gaat zijn. Toch de eerste keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.247
10.718
+ dat mensen vanuit alle uithoeken van de wereld speciaal naar Roadburn komen.
Ben zelf wel benieuwd hoe het gaat zijn. Toch de eerste keer.
Ben er zelf 1 keer geweest en voldeed aan alle verwachtingen! Heel veel goede en intense shows gezien met een dedicated publiek. Place to be voor iedereen die van zwaardere en complexere muziek houdt in al zijn vormen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.783
2.381
Het moet je ding zijn, want het is veel en het is zwaar, maar als het je ding is, is het letterlijk het Walhalla. De kracht van het festival is voor mij de liefde die de organisatie in het festival stopt en daardoor van de bezoekers ontvangt. Het is echt een unieke wisselwerking waar creativiteit altijd boven commercie geplaatst wordt. Na een dagje in 2018 en een weekend in 2019, ben ik er nu weer het hele weekend bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.333
1.348
Is een festival in verschillende venue's in Tilburg. Vrij veel harde maar ook behoorlijk experimentele muziek, maar vaak wel gelinked aan de zwaardere rock/metal genres. Werken met curators net als op LGW. Maar hier zie je unieke optredens die nergens anders ter wereld te zien. Bepaalde albums die alleen hier integraal word gespeeld, of bands die in unieke vorm samen spelen. Het zal echt niet voor iedereen zijn,

Ik zou zeggen, koop gewoon eerst een keer een dagkaartje. En daarna is de kans best aanwezig dat je hooked ben.

Ah ja, dagkaartjes is dan wel een uitkomst. Zelf niet echt van de metal, maar het experimentele en zwaardere rock tot een bepaald bpm kan ik zeker wel waarderen. Zal een kijken hoe het uitkomt dit jaar, thnx.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.601
606
Dit jaar is Roadboarn sowieso volledig uitverkocht (ook dagtickets). Als kleine broertje heb je nog Soulcrusher in Nijmegen. Daar moet kaartverkoop nog starten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.247
10.718
Ah ja, dagkaartjes is dan wel een uitkomst. Zelf niet echt van de metal, maar het experimentele en zwaardere rock tot een bepaald bpm kan ik zeker wel waarderen. Zal een kijken hoe het uitkomt dit jaar, thnx.
Dan zeker proberen! Het is zeker niet alleen metal wat geprogrammeerd wordt, maar de hele waaier aan experimentele en zware muziek.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.783
2.381
Dit jaar is Roadboarn sowieso volledig uitverkocht (ook dagtickets). Als kleine broertje heb je nog Soulcrusher in Nijmegen. Daar moet kaartverkoop nog starten.
De 4-dagen kaarten gaan op TicketSwap inmiddels al voor ruim 50 euro onder kostprijs en dat zal alleen maar verder dalen verwacht ik. Met name buitenlandse bezoekers die het er niet op durven te wagen. Dagkaarten staan er incidenteel voor ongeveer de kostprijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.601
606
De 4-dagen kaarten gaan op TicketSwap inmiddels al voor ruim 50 euro onder kostprijs en dat zal alleen maar verder dalen verwacht ik. Met name buitenlandse bezoekers die het er niet op durven te wagen. Dagkaarten staan er incidenteel voor ongeveer de kostprijs.
Ah, daar had ik nog niet gekeken, zal het eens in de gaten houden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.668
11.542
Maar da's vet. Paradox hoort nu ook bij Roadburn. Dans Dans en Schellertollermeier op Roadburn. Wie had dat ooit gedacht? Dit is wel in mijn straatje wat betekent dat ik het nog lastiger ga krijgen dan ik dacht.

Nieuwe namen onder Paradox:
Kristoffer Lo & Dirk Serries
YODOK III
TONUS
Martina Verhoeven Quintet
Het Concreet
Albatre
Autarkh III
Dans Dans
John Ghost
Poil Ueda
Pulled by Magnets
Red Kite
Schellertollermeier
ZAÄAR
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.783
2.381
Hierbij dan ook de voorlaatste batch namen voor Roadburn en de bekendmaking van Paradox als nieuwe venue. Die had ik al in de wandelgangen opgevangen, met ook Dans Dans als nieuwe naam. Daarbij dan nog een heel stel andere avant-garde en jazz namen. Met Red Kite nog een leuke naam van de 2020 lineup.

Ik verwacht in de volgende batch nog wat namen die we op de andere podia van Roadburn kunnen verwachten, al dan niet met tijdschema. In vorige jaren kwam het tijdschema meestal half februari, begin maart. Ze hadden al aangegeven dit jaar iets later te zijn. Wat met alle covid-onzerkerheid niet gek is. Rond 24 maart zou dan een prima moment zijn.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.401
5.135
Maar da's vet. Paradox hoort nu ook bij Roadburn. Dans Dans en Schellertollermeier op Roadburn. Wie had dat ooit gedacht? Dit is wel in mijn straatje wat betekent dat ik het nog lastiger ga krijgen dan ik dacht.

Nieuwe namen onder Paradox:
Kristoffer Lo & Dirk Serries
YODOK III
TONUS
Martina Verhoeven Quintet
Het Concreet
Albatre
Autarkh III
Dans Dans
John Ghost
Poil Ueda
Pulled by Magnets
Red Kite
Schellertollermeier
ZAÄAR
Hier moet ik me even in gaan verdiepen :).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.668
11.542
Hierbij dan ook de voorlaatste batch namen voor Roadburn en de bekendmaking van Paradox als nieuwe venue. Die had ik al in de wandelgangen opgevangen, met ook Dans Dans als nieuwe naam. Daarbij dan nog een heel stel andere avant-garde en jazz namen.

Ik verwacht in de volgende batch nog wat namen die we op de andere podia van Roadburn kunnen verwachten, al dan niet met tijdschema. In vorige jaren kwam het tijdschema meestal half februari, begin maart. Ze hadden al aangegeven dit jaar iets later te zijn. Wat met alle covid-onzerkerheid niet gek is. Rond 24 maart zou dan een prima moment zijn.

Ik zag op de site van Paradox Roadburn er al tussen staan, maar wist niet dat ze echt jazz op het festival zouden plaatsen.
Laatste aankondigingen mogen weer knetterhard zijn!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken