Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2022

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Bevrijdingfestival Groningen gaat niet meer gratis worden. Wat vinden we daarvan? Het was juist een festival waar diversiteit in publiek enorm was, dat zal nu een stuk minder worden. Gekke beslissing, maar snap het ergens wel dat als je een goede line-up wil neerzetten, zal je daar ook je omzet uit moeten halen.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Bevrijdingfestival Groningen gaat niet meer gratis worden. Wat vinden we daarvan? Het was juist een festival waar diversiteit in publiek enorm was, dat zal nu een stuk minder worden. Gekke beslissing, maar snap het ergens wel dat als je een goede line-up wil neerzetten, zal je daar ook je omzet uit moeten halen.

Snap het wel, maar ik kan me eigenlijk niet heel goed voorstellen dat er veel mensen echt voor de line-up komen. Het is gewoon een mooi excuus als extra dag vrij om dan maar te gaan feesten. Beetje lopen zeuren om vijf euro daarentegen is ook belachelijk. Wordt er niet altijd gezegd dat vrijheid ook een prijs heeft? :)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Snap het wel, maar ik kan me eigenlijk niet heel goed voorstellen dat er veel mensen echt voor de line-up komen. Het is gewoon een mooi excuus als extra dag vrij om dan maar te gaan feesten. Beetje lopen zeuren om vijf euro daarentegen is ook belachelijk. Wordt er niet altijd gezegd dat vrijheid ook een prijs heeft? :)
Voor ons is 5 euro niks nee, maar vroeger toen ik student was, weerhield mij elke entreeprijs. Helemaal als het eerst gratis was.

En vrijheid hoort gratis te zijn natuurlijk. Juist nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: bootje76 en Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Voor ons is 5 euro niks nee, maar vroeger toen ik student was, weerhield mij elke entreeprijs. Helemaal als het eerst gratis was.

En vrijheid hoort gratis te zijn natuurlijk. Juist nu.
Dan zijn studenten er tegenwoordig toch wat makkelijk in geworden, denk ik.

Hoezo juist nu en waarom hoort dat gratis te zijn?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Bevrijdingsfestival hoort gewoon gratis en daarmee voor iedereen toegankelijk te zijn imo. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
569
413
Er schijnt ergens een oorlog gaande te zijn.
Dat is juist een voorbeeld van het feit dat vrijheid niet gratis is?

Buitenom dat vind ik ook dat een bevrijdingsfestival gewoon gratis en toegankelijk moet zijn voor iedereen.

Zo'n dag draait het totaal niet om meer inkomsten om zo een goede line-neer te zetten.

En als het te duur is moet de gemeente groningen bijschieten of andere sponsors.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
569
413
Ambassadeurs van de vrijheid zijn trouwens: Duncan Laurence, Fresku, Donnie en Suzan & Freek
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Er schijnt ergens een oorlog gaande te zijn.
Misschien een gevoelige opmerking, maar ik zie niet in waarom vanwege een oorlog in Oekraïne hier één of ander bevrijdingsfestivalletje gratis moet zijn.
Waarom moet zo'n festival altijd gratis zijn? Het kan toch ook toegankelijk voor iedereen zijn door er een prijs van vijf euro aan te geven (zoals in dat artikel wordt geschetst, waarschijnlijk mogen minima bijvoorbeeld ook gratis erheen). Het enige verschil met een regulier festival is de datum.

Edit: Waarom moest ik nou weer reageren...?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Zo'n bevrijdingsfestival is voor bv een gezin met een lager inkomen een leuk gratis uitje en een mooie manier om toch livemuziek te kunnen zien en daarmee een concertervaring op te kunnen doen. Wat voor jou maar 5 euro is is voor zo'n gezin met bijvoorbeeld twee of drie kinderen met twintig a vijfentwintig euro al een best bedrag.

Dat moet imo gewoon gratis blijven en helemaal op een feestdag als bevrijdingsdag.

Het leven is al duur zat. :)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Dat is juist een voorbeeld van het feit dat vrijheid niet gratis is?
Precies. Het is niet vanzelfsprekend dus. En wanneer we tijdens 5 mei dat vieren met zn allen, kan een festival niet ineens een betaalmuur er tegenaan gooien.

Er is ook veel kritiek lees ik overal, misschien dat ze nog een heroverweging maken. Nieuwe directeur voor dit festival doet geen goede beurt zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Parkpop maakt ook de eerste namen bekend. UB40 ft. Ali Campbell, Di-rect, Maan, Kevin & the Animals, Froukje en natuurlijk het Haagse Goldband. Denderend hoor...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Christus. Dit is ook een line-up hoor. Soulcrusher kondigt de eerste namen aan hun voor editie van dit jaar dat gehouden wordt op 21 en 22 oktober.
Amenra (!) Envy (!), Bongripper, Gaahls WYRD (!), Unsane, Gaerea (!), SAOR, Conjurer (!), Spectral Wound, Hellripper, Hide en Pupil Slicer gaan hun opwachting maken in Nijmegen. Vooral Envy is een heel, maar dan ook heel lekkere toevoeging. Weekendtickets gaan zaterdag om 11.00 in de verkoop voor €75.
275981709_1835218903335605_5426264779368499855_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Christus. Dit is ook een line-up hoor. Soulcrusher kondigt de eerste namen aan hun voor editie van dit jaar dat gehouden wordt op 21 en 22 oktober.
Amenra (!) Envy (!), Bongripper, Gaahls WYRD (!), Unsane, Gaerea (!), SAOR, Conjurer (!), Spectral Wound, Hellripper, Hide en Pupil Slicer gaan hun opwachting maken in Nijmegen. Vooral Envy is een heel, maar dan ook heel lekkere toevoeging. Weekendtickets gaan zaterdag om 11.00 in de verkoop voor €75.
275981709_1835218903335605_5426264779368499855_n.jpg
uuh ja. Dat is een hele fijne zeg maar
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.593
597
Alleen benieuwd hoe Dylan LeBlanc dit praktisch gaat doen. Zou op zelfde dag ook op Ribs n Blues staan in Raalte. Verder goede line-up voor 25 euro. Ben ik wel bij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken