Rock Werchter 2025

Los van Charli midden in haar Brat summer wel niks anders dat imponeert op die line up. Die van Rock Werchter was in 2024 echt wel stukken beter in de breedte.
Klopt, in de breedte is Rock Werchter merkelijk beter bv zaterdag vorig jaar Nothing But Thieves, Avril Lavigne, Last Wedding Party, Marc Rebillet, Roisin Murphy, Jessie Ware, enz.

Deze week verwacht ik geen nieuwe namen wegens Eurosonic. Maar wellicht een nieuwe worp namen RW volgende week woensdag of donderdag.

Los van Charli midden in haar Brat summer wel niks anders dat imponeert op die line up. Die van Rock Werchter was in 2024 echt wel stukken beter in de breedte.
Mwa, opvallendste is toch dat iedereen Maneskin als grote headliner had, maar Opener die als enige liet subben (doodleuk voor de Foos).

Voor de rest profileert Opener toch vooral jonger. Vind RW ook sterker in de breedte maar Opener doet qua lineups wel mee met de echt grote spelers.

• Leuk
Waarderingen: festirock en koolket
Heb zo'n idee dat mensen nieuwe namen willen. Aangezien de hoeveelheid mensen die vragen wanneer er nieuwe namen worden verwacht de laatste dagen is vrij hoog haha.
Maar de conclusie blijft steeds het zelfde we verwachten wel wat de komende 2 a 3 weken maar wanneer precies is nooit zeker

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Opener had een prima line up. Dat is het niet. Maar organisatorisch lopen die toch ver achter.
Iedere editie een prima line-up inderdaad, maar ik heb het altijd als een infantiel festival ervaren. Zowel organisatorisch als qua concept overigens. Precies het type festival van: 'stuk veld met daarop een paar podia en hekwerk, daarbuiten wat eten en drinken en voilà'. Daarnaast één grote reclame karavaan. Het is met afstand de meest vreselijke major waar ik ooit ben geweest.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en jimmywe
Iedere editie een prima line-up inderdaad, maar ik heb het altijd als een infantiel festival ervaren. Zowel organisatorisch als qua concept overigens. Precies het type festival van: 'stuk veld met daarop een paar podia en hekwerk, daarbuiten wat eten en drinken en voilà'. Daarnaast één grote reclame karavaan. Het is met afstand de meest vreselijke major waar ik ooit ben geweest.
Doet mij denken aan Werchter,

Grote weide, hoofdpodium, twee grote zalen en daarrond alleen maar eet- en drankkramen, niets van charme😬

• Leuk
Waarderingen: Jojo en WTSGD
Mwah, op RW is het iig organisatorisch allemaal prima geregeld en er is overal wel iets te doen.
Qua randprogramma? Ja, als je de activaties op reclamestands meetelt. Ik heb mijn hart verloren aan RW, wil hun jubileum ook echt niet missen, maar puur conceptueel is het ook wel een beetje hoe jij Opener omschrijft toch? Heel druk en ook heel droog. En buiten de muziekstages echt maar weinig inkleding, buiten de vele commerciële promostanden.

Maar ja, die lineups he...

Qua randprogramma? Ja, als je de activaties op reclamestands meetelt. Ik heb mijn hart verloren aan RW, wil hun jubileum ook echt niet missen, maar puur conceptueel is het ook wel een beetje hoe jij Opener omschrijft toch? Heel druk en ook heel droog. En buiten de muziekstages echt maar weinig inkleding, buiten de vele commerciële promostanden.

Maar ja, die lineups he...
Ja, een meer mainstream versie van de metalmarket van Graspop zou zeker niet misstaan in het gehele concept van Werchter. Ik zou gedurende de rustmomentjes gerust kunnen rondlopen en wat bandshirts uitzoeken van bands die dit jaar net niet op Werchter staan, of de kans hebben om kapot schoensel te vervangen... en een cd/platenmarkt zou ik zeker ook niet afslaan.

• Leuk
Waarderingen: guillaume en mattman
Ja, een meer mainstream versie van de metalmarket van Graspop zou zeker niet misstaan in het gehele concept van Werchter. Ik zou gedurende de rustmomentjes gerust kunnen rondlopen en wat bandshirts uitzoeken van bands die dit jaar net niet op Werchter staan, of de kans hebben om kapot schoensel te vervangen... en een cd/platenmarkt zou ik zeker ook niet afslaan.
Heeft RW ooit gehad, tot 8(?) jaar geleden, maar is verdwenen. Zoiets helpt wel idd!

Ah, de metalmarket. Daar heb ik als tiener ooit nog een Escape the Fate shirt gehaald, wat een tijden.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Hoe was het toen ingedeeld? Ga er pas sinds een paar jaar heen en het lijkt me niet dat er veel ruimte voor over is op het terrein? Juich het wel toe.
Zo'n marktje met verschillende (ik gok een tiental) kraampjes vol prulletjes maar ook veel rock T-shirts, stond er lang ter hoogte van waar nu ongeveer die Casa Bacardi staat. Was eigenlijk altijd prettig om langs te lopen. Gezellig. Helaas plaats moeten maken...

(Misschien wil LN ook alle merch verkoop in eigen handen hebben, geen idee...)

Users who are viewing this thread