Rock Werchter 2025

spiritbox zie ik wel eens naar werchter komen in de plaats van graspop. falling in reverse wordt volgens mij de band waar beide graspop en werchter her hardst voor gaan verchten met mekaar
Zou ik wel een gave boeking vinden op de plaats van Parkway Drive dit jaar.

Neen Tyler The Creator zou volgens betrouwbare info van ticketmaster in 2025 enkel Europese zaalshows doen oa in april in Parijs en op 14 mei in Ziggo Dome in Nederland. Dus geen zomerfestivals!
Komt dus in april naar Sportpaleis.

Maribou State ook terug van weggeweest.
Nieuw album en een tour aangekondigd.
Indien ook een festivaltour lijkt me dit wel een mooie naam voor de barn of de klub c.
Al heb ik geen idee hoe gekend ze zijn bij ons.
Wat denken jullie?

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Maribou State ook terug van weggeweest.
Nieuw album en een tour aangekondigd.
Indien ook een festivaltour lijkt me dit wel een mooie naam voor de barn of de klub c.
Al heb ik geen idee hoe gekend ze zijn bij ons.
Wat denken jullie?
Maribou State stond als tweede naam in Klub C in 2019. Zal iets gelijkaardig zijn mochten ze volgend jaar komen denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Thomasvh
Zou the Prodigy genoegen nemen met Barn Head? Allemachtig wat zou dat vet zijn!
Ze zijn ook op paaspop headliner geweest en dat tentje is pak kleiner dan de Barn…maar daar is geen “mainstage” verder, dat is de tent daar…paar goede oordopjes ook geen overbodige luxe😅

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Ze zijn ook op paaspop headliner geweest en dat tentje is pak kleiner dan de Barn…maar daar is geen “mainstage” verder, dat is de tent daar…paar goede oordopjes ook geen overbodige luxe😅
Jimmy heeft het enkele dagen geleden al gezegd: sommige ego's zijn meer gediend met headlinen voor 15k man dan subben voor 45k of een zijpodium afsluiten voor 20k toeschouwers.

Op RaR is het waarschijnlijk een zijpodium. Maar dat is wel een openluchtstage waar makkelijk 30k (zelfs 40k?) man terecht kan, en op de poster staan ze gewoon even groot als headliner BMTH.

• Leuk
Waarderingen: Islaaa
Jimmy heeft het enkele dagen geleden al gezegd: sommige ego's zijn meer gediend met headlinen voor 15k man dan subben voor 45k of een zijpodium afsluiten voor 20k toeschouwers.

Op RaR is het waarschijnlijk een zijpodium. Maar dat is wel een openluchtstage waar makkelijk 30k (zelfs 40k?) man terecht kan, en op de poster staan ze gewoon even groot als headliner BMTH.
Haha zie nu ook die post van hun zelf dat ze pretenderen dat ze rock am ring headlinen

227 volgers, lijkt me niet het meest betrouwbare account. Verder zou een booking als BlackPink revolutionair zijn voor een festival als RW. Kan je je beginnen afvragen welke positie zij op de affiche zouden kunnen krijgen, zeker gezien de arena's die al eerder aangedaan werden. Heeft K-pop een voet aan de grond in België?
Damnit, een hele discussie over k-pop op Rock Werchter en ik heb ze gewoon volledig gemist... ironisch genoeg omdat ik zelf in Parijs zat voor een k-pop concert :LOL:

Maar ja, zoals al gezegd, Blackpink op RW zie ik echt nooit gebeuren. Het blijft te niche dus momenteel zie je vooral losse shows, festivals die er zich specifiek op richten of headlineslots op losse festivaldagen zoals I-Days en BST Hyde Park. In die zin zou een Boutique misschien nog wel kunnen.

Voor een festival als RW zie ik veel meer potentieel in de aanpak van festivals als Primavera, Roskilde en Glastonbury. Daar is weinig aandacht voor geweest maar zij hebben al kleinere k-pop (of k-pop adjacent) artiesten geprogrammeerd op lagere spots overdag. Veel meer mogelijkheden op die manier om iets scherp en kwalitatief te boeken. Blackpink als headliner, daar heeft bijna geen enkele festivalganger iets aan, maar zo overdag een kleinere act in een tent kan wel meerwaarde bieden voor de avontuurlijke bezoeker.

Metallica dus vrij tussen 31 juni 2025 en 1 november 2025, toch europa ertussen dan denkik? Kansen op RW/Classic dan toch weer groter?Messenger_creation_3C68280B-C8BE-403F-AE32-0A5E078DCEE6.jpeg

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread