Rock Werchter 2025

Deze blijft toch toepasselijk niet?
Stormzy kan je onder dezelfde noemer scharen (beperkt aantal mainstream mega hits) en toch stond die er vorig jaar op een co-headline plaats.
Stormzy is (buiten de UK) een stuk kleiner dan Tyler, en accepteert dan ook zo'n subplek op Rock Werchter. Ik zie dat Tyler niet doen.

Los van het feit dat dit weer een oeverloze discussie wordt. Stormzy heeft veel meer airplay op bv. Studio Brussel dan bv. Tyler en kan zich tevreden scharen met een plekje onder de headliner of misschien zelfs nog lager. Tyler niet. Dus de kous is af.

Lag natuurlijk ook aan de combo met Mumford and Sons.
Nee Stromae was tot een maand voordat het festival begon de headliner. Stormzy was afgelopen zomer ook nog sub op Pukkelpop.

Hiphop lijkt gewoon niet echt te leven in België, zie ook die dramatische Kendrick Lamar verkoop pre-corona en later z'n Sportpaleis-show. Volgens mij zei Jimmy eerder vandaag al dat hij verwacht dat Tyler België gewoon overslaat, dat heeft een reden.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Gelukkig maar, toch weinig volk dat zo'n goede muzieksmaak heeft als de zuiderburen :)
I beg to differ. Tyler is toch echt wel niet het juiste voorbeeld dan, gezien hoeveel sterke platen die al maakte. Straffe artiest vind ik. Vind het zelf een beetje jammer dat België dat niet zo goed omarmt, maar ook wel tekenend.

En die laatste Kendrick show zat echt ingenieus in elkaar. Waanzinnig sterke show.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en Timmetje
Oh het was niet specifiek gericht op die Kendrick Lamar show, geen idee of dat goed was of niet. Ik heb sowieso weinig (meer) met hiphop, alleen de jaren 90/begin 00 luister ik nog wel eens naar.

Misschien had ik het anders moeten formuleren: weinig volk met wie mijn persoonlijke muzieksmaak zo goed matcht als met de zuiderburen.

Oh het was niet specifiek gericht op die Kendrick Lamar show, geen idee of dat goed was of niet. Ik heb sowieso weinig (meer) met hiphop, alleen de jaren 90/begin 00 luister ik nog wel eens naar.

Misschien had ik het anders moeten formuleren: weinig volk met wie mijn persoonlijke muzieksmaak zo goed matcht als met de zuiderburen.
Het is niet omdat zulke artiesten ons soms vlotjes overslaan of omdat ze hier precies minder “aanslaan”, dat er geen Belgen zijn die houden van dat genre. I plead guilty 😂

spiritbox zie ik wel eens naar werchter komen in de plaats van graspop. falling in reverse wordt volgens mij de band waar beide graspop en werchter her hardst voor gaan verchten met mekaar

spiritbox zie ik wel eens naar werchter komen in de plaats van graspop. falling in reverse wordt volgens mij de band waar beide graspop en werchter her hardst voor gaan verchten met mekaar
Die laatste zou ook wel gewoon op Graspop eindigen denk ik.

Users who are viewing this thread