Rock Werchter 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.304
Matt Cameron is toch de drummer van Pearl Jam?
Neen, Klinghoffer is sinds 2021 al een touring member van Pearl Jam. Kan dit dit jaar alleszins niet combineren met Jane's Addiction.
Klinghoffer heeft ook gedrumd ter vervanging van Cameron.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Klinghoffer heeft ook gedrumd ter vervanging van Cameron.
Inderdaad, heb het opgezocht, twee keer een deel van een show en in september 2023 eens een volledige show lees ik.

Toch benieuwd waar hij zal terechtkomen, het persbericht voor de AB-show van Jane's Addiction spreekt expliciet over Dave Navarro, we zullen dat dan maar geloven zeker.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Mad Cool komt met een heel statement over hoe ze de pijnpunten van het voorbije jaar gaan aanpakken. Waaronder een daling van het aantal toeschouwers, minder artiesten om clashes te voorkomen, wat praktische dingen zoals meer bars en rustzones.
Zou het RW niet sieren mochten ze hun eigen problemen ook op dergelijke manieren benoemen, communiceren en aanpakken?
Vooral het teveel aan volk en de tenten is een probleem de laatste jaren. De lockers uit het festvalpark halen vind ik persoonlijk dan weer een nadeel.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
105
80
Mad Cool komt met een heel statement over hoe ze de pijnpunten van het voorbije jaar gaan aanpakken. Waaronder een daling van het aantal toeschouwers, minder artiesten om clashes te voorkomen, wat praktische dingen zoals meer bars en rustzones.
Zou het RW niet sieren mochten ze hun eigen problemen ook op dergelijke manieren benoemen, communiceren en aanpakken?
Vooral het teveel aan volk en de tenten is een probleem de laatste jaren. De lockers uit het festvalpark halen vind ik persoonlijk dan weer een nadeel.
Is die minder capaciteit niet vooral omdat de verkoop minder gaat en ze dus alsnog met bordje uitverkocht kunnen zwaaien?

Tenten is probleem van altijd al geweest. Wie Beastie Boys meegemaakt heeft aan Marquee weet genoeg. Capaciteit was ook fractie van KlubC en The Barn nu. Maar die discussie hoeven we niet opnieuw te voeren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.600
Mad Cool komt met een heel statement over hoe ze de pijnpunten van het voorbije jaar gaan aanpakken. Waaronder een daling van het aantal toeschouwers, minder artiesten om clashes te voorkomen, wat praktische dingen zoals meer bars en rustzones.
Zou het RW niet sieren mochten ze hun eigen problemen ook op dergelijke manieren benoemen, communiceren en aanpakken?
Vooral het teveel aan volk en de tenten is een probleem de laatste jaren. De lockers uit het festvalpark halen vind ik persoonlijk dan weer een nadeel.
Minder volk op het terrein is ook iets wat Werchter weleens zou mogen overwegen. Of een groter terrein dan de huidige zakdoek die ze maar hebben.

Maar goed, op dit punt is terugdraaien geen mogelijkheid meer. En is het terrein uitbreiden ook maar wishful thinking.
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleCa en musicislife

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Is die minder capaciteit niet vooral omdat de verkoop minder gaat en ze dus alsnog met bordje uitverkocht kunnen zwaaien?

Tenten is probleem van altijd al geweest. Wie Beastie Boys meegemaakt heeft aan Marquee weet genoeg. Capaciteit was ook fractie van KlubC en The Barn nu. Maar die discussie hoeven we niet opnieuw te voeren.
Mad Cool werd echt wel afgemaakt op de socials omwille van alle redenen dat ze aankaarten. De veiligheid moet gegarandeerd worden.
Voor Werchter zijn die toestanden aan de Barn ook niet veilig en ik gok een doorn in hun oog.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.407
3.373
Wie Rock Werchter te druk (teveel mensen op te weinig ruimte) vindt, is nog nooit op Pinkpop geweest.

En optredens missen door die rode kruizen is volledig ruk, maar daardoor is het binnen dus ook nooit té druk geweest afgelopen 2 edities. Goed, voor mijn gevoel dan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Mad Cool komt met een heel statement over hoe ze de pijnpunten van het voorbije jaar gaan aanpakken. Waaronder een daling van het aantal toeschouwers, minder artiesten om clashes te voorkomen, wat praktische dingen zoals meer bars en rustzones.
Zou het RW niet sieren mochten ze hun eigen problemen ook op dergelijke manieren benoemen, communiceren en aanpakken?
Vooral het teveel aan volk en de tenten is een probleem de laatste jaren. De lockers uit het festvalpark halen vind ik persoonlijk dan weer een nadeel.
De insiders hebben al aangegeven dat de tentsituatie anders zou zijn in 2024. Het is dus niet uitgesloten dat ze daarover gaan communiceren, zeker na de heisa.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Wie Rock Werchter te druk (teveel mensen op te weinig ruimte) vindt, is nog nooit op Pinkpop geweest.

En optredens missen door die rode kruizen is volledig ruk, maar daardoor is het binnen dus ook nooit té druk geweest afgelopen 2 edities. Goed, voor mijn gevoel dan.
Alleen het binnen geraken, dat was een hel. 1 keer en nooit meer... Zonde want er stonden nog wel wat must sees dat weekend en dit weekend.
Maar als de tenten zouden veranderen zal er inderdaad over gecommuniceerd worden zoals Kereltje zegt.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
406
531
Mad Cool werd echt wel afgemaakt op de socials omwille van alle redenen dat ze aankaarten. De veiligheid moet gegarandeerd worden.
Voor Werchter zijn die toestanden aan de Barn ook niet veilig en ik gok een doorn in hun oog.
Er is wel een verschil tussen 'druk' en 'onveilig'. Op uitverkochte dagen voelt het op het RW terrein best wel druk, met veel mensen op een relatief klein terrein. In de tenten kan het ook druk zijn, maar (mede dankzij de rode kruizen) niet te druk. Persoonlijk vind ik het niet heel erg als het druk is, als de voorzieningen (toiletten, eet- en drinkgelegenheden) daar maar op afgestemd zijn.
De mogelijk onveilige situaties doen zich vooral voor bij het openstellen van een tent bij een populaire act en bij het openstellen van het voorvak van Main stage bij populaire acts. Daar heb ik vorig jaar wel het nodige geduw en getrek in kleine openingen meegemaakt. Maar dat heeft weer niets te maken met het totale aantal toeschouwers.

Overigens prima als RW zich erover uit zou spreken en maatregelen neemt om risico's in te dammen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.600
Wie Rock Werchter te druk (teveel mensen op te weinig ruimte) vindt, is nog nooit op Pinkpop geweest.

En optredens missen door die rode kruizen is volledig ruk, maar daardoor is het binnen dus ook nooit té druk geweest afgelopen 2 edities. Goed, voor mijn gevoel dan.
Volledig eens over dat van die drukte in de tenten, eenmaal je binnen bent is het inderdaad heerlijk. Dus ja, valt over beide dingen (open, gesloten) wat te zeggen.

Maar ik ga sinds 2007 naar RW, heb het geleidelijk aan drukker weten worden. Rond de laatste keer dat de capaciteit opgetrokken werd, was er eentje te veel vind ik. Het rare is wel, dat is een tijdje geleden maar toch voelde het vorig jaar ineens een pak minder aangenaam aan dan daarvoor. Zelfs tussen de Barn en KlubC (vroeger toch een iets rustigere spot), moest je echt zoeken waar je je kon neerzetten in dat gras. Maar misschien heeft m'n vriendin, die daarvoor alleen BKS/DTRH/PkP gewoon was, m'n ogen wat geopend. 😅 Zij vond het puur door die drukte (op zondag) echt een verschrikkelijk festival waarbij je de hele tijd stress had voor de volgende act. Als ik er in 2025 weer bij ben, zal het zonder haar zijn.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.407
3.373
Maar ik ga sinds 2007 naar RW, heb het geleidelijk aan drukker weten worden. Rond de laatste keer dat de capaciteit opgetrokken werd, was er eentje te veel vind ik. Het rare is wel, dat is een tijdje geleden maar toch voelde het vorig jaar ineens een pak minder aangenaam aan dan daarvoor. Zelfs tussen de Barn en KlubC (vroeger toch een iets rustigere spot), moest je echt zoeken waar je je kon neerzetten in dat gras. Maar misschien heeft m'n vriendin, die daarvoor alleen BKS/DTRH/PkP gewoon was, m'n ogen wat geopend. 😅 Zij vond het puur door die drukte (op zondag) echt een verschrikkelijk festival waarbij je de hele tijd stress had voor de volgende act. Als ik er in 2025 weer bij ben, zal het zonder haar zijn.
Met alle respect, maar wat verwacht je op een uitverkocht festival waar die dag 88.000 mensen rondlopen... De plek tussen twee podia, dat zou niet echt dé 'rustplek' moeten zijn op een festival lijkt me.
Van alle festivals waar ik ben geweest vind ik, op een onuitverkocht BKS na, Rock Werchter altijd het minst druk aanvoelen. Vorig jaar stonden er met Editors en Fred again.. ook gewoon echt té grote namen in de Barn. We zullen zien dit jaar.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
138
126
Wie Rock Werchter te druk (teveel mensen op te weinig ruimte) vindt, is nog nooit op Pinkpop geweest.

En optredens missen door die rode kruizen is volledig ruk, maar daardoor is het binnen dus ook nooit té druk geweest afgelopen 2 edities. Goed, voor mijn gevoel dan.
Pinkpop is verschrikkelijk qua drukte. En dan ligt het overal nog eens vol dekentjes (oke, het was vorig jaar een dag met P!nk, Ellie Goulding, Niall Horan,... terwijl ik er was voor Editors en The War on Drugs).
Ook de te dure parkings die dan nog eens 5 dorpen verder liggen en je er pas na uren vanaf kunt geraken... (maar dit is off topic)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken