Rock Werchter 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.566
4.492
Die uil wilt gewoon vooraan zitten bij Average Rob en Omdat Het Kan Soundsystem.
Dance Dancing GIF by Honda

On met la patate!

Wanneer krijgen we die namen eigenlijk van die 2 semi-stages op het terrein, was dat met het tijdschema of daarna nog?
 
  • Leuk
Waarderingen: Heemstock1 en jefferke

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Hier lees je toch wat hoor.
Dat is mee onderdeel van Werchter park, is een officieel kunstwerk, dus neen dat gaat niet weg
Ik kan me wel voorstellen dat ze spijt hebben dat ze dit ooit gezet hebben. Pakt veel plaats in en meerwaarde is 0. Maar he, leuk om eens met de kinderen langs te gaan voor 1 mei en na op opruim van het terrein.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
966
291
Ik kan me wel voorstellen dat ze spijt hebben dat ze dit ooit gezet hebben. Pakt veel plaats in en meerwaarde is 0. Maar he, leuk om eens met de kinderen langs te gaan voor 1 mei en na op opruim van het terrein.
Vind het zelf een top plek en knap! Is net het enige stukje van Werchter dat een beetje uniek aanvoelt (buiten de barn)
Alleen jammer dat ze daar alleen maar platte StuBru dj’s zetten,
Ze zouden daar toch echt eens een paar degelijke dj’s kunnen zetten en die dan gewoon mee op de line up zetten
 
  • Leuk
Waarderingen: frank foert

festirock

Support act
1 dec 2015
850
575
Ik kan me wel voorstellen dat ze spijt hebben dat ze dit ooit gezet hebben. Pakt veel plaats in en meerwaarde is 0. Maar he, leuk om eens met de kinderen langs te gaan voor 1 mei en na op opruim van het terrein.
Voor veel mensen is die plek toch echt een meerwaarde hoor.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik kan me wel voorstellen dat ze spijt hebben dat ze dit ooit gezet hebben. Pakt veel plaats in en meerwaarde is 0. Maar he, leuk om eens met de kinderen langs te gaan voor 1 mei en na op opruim van het terrein.
Geen spijt. Jij misschien wel.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
850
575
Pinkpop is verschrikkelijk qua drukte. En dan ligt het overal nog eens vol dekentjes (oke, het was vorig jaar een dag met P!nk, Ellie Goulding, Niall Horan,... terwijl ik er was voor Editors en The War on Drugs).
Ook de te dure parkings die dan nog eens 5 dorpen verder liggen en je er pas na uren vanaf kunt geraken... (maar dit is off topic)
Inderdaad, klagen over de parking in werchter maar je moet eens proberen op pinkpop, regelrechte ramp
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
574
423
RW was voor mij de eerste keer op een festival dat parking geen drama was. Reserveren van parkeerplek vlakbij je camping vond ik fantastisch. Bij andere festivals nog niet meegemaakt.
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
148
134
De insiders hebben al aangegeven dat de tentsituatie anders zou zijn in 2024. Het is dus niet uitgesloten dat ze daarover gaan communiceren, zeker na de heisa.
Volgens mij gaan ze voor een heel erg stevige tentstructuur die wind aankan en bijgevolg gewoon open blijft aan de achterzijde en een deel van de zijkanten. Bovendien hebben ze vorig jaar gemerkt dat een scherm bijplaatsen en het volume buiten de tent verhogen niet echt hinder veroorzaakte, waardoor volgens mij een groot scherm met boxenrijen boven de ingang komt (marquee gewijs).Dit hoeft niet per se ten koste te gaan van de klankkwaliteit binnen in de tent.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Bovendien hebben ze vorig jaar gemerkt dat een scherm bijplaatsen en het volume buiten de tent verhogen niet echt hinder veroorzaakte, waardoor volgens mij een groot scherm met boxenrijen boven de ingang komt (marquee gewijs).
Mijn ervaring van vorig jaar is toch een andere. Halverwege het veld bij Main Stage vond ik het geluid van het scherm tussen Barn en Klub C hinderlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
148
134
Mijn ervaring van vorig jaar is toch een andere. Halverwege het veld bij Main Stage vond ik het geluid van het scherm tussen Barn en Klub C hinderlijk.
Ik ben daar misschien iets minder gevoelig aan. Je had tot en met 2012 die Marquee en Main eens door elkaar moeten horen brullen... t Was soms een ware kakafonie. Maar ja... dat was nu eenmaal Rock Werchter. Ik vond het ergens ook wel een beetje charmant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bloody Mary

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
699
639
Ik kan me wel voorstellen dat ze spijt hebben dat ze dit ooit gezet hebben. Pakt veel plaats in en meerwaarde is 0. Maar he, leuk om eens met de kinderen langs te gaan voor 1 mei en na op opruim van het terrein.
Dat spel brengt ook subsidies op, maar denk dat het ook een voorwaarde was om dat stukje mee te kunnen opnemen in het Festivalpark?
 

c7!

Campingartiest
7 dec 2022
59
84
The clockworks in de ab zijn nu in de ab box en niet meer in de ab club.
Er zijn terug tickets te koop
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Ik ben daar misschien iets minder gevoelig aan. Je had tot en met 2012 die Marquee en Main eens door elkaar moeten horen brullen... t Was soms een ware kakafonie. Maar ja... dat was nu eenmaal Rock Werchter. Ik vond het ergens ook wel een beetje charmant.
Vorig jaar was de clash tussen Arctic Monkeys en Rüfüs du Sol voor mij een hele vervelende. En dan werd ik ook nog met de neus op de feiten gedrukt doordat ik tijdens de rustiger passages in het eerste deel van het optreden van AM mee kon luisteren bij RdS...
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
toch bizar:
aan de ene kant klagen dat er zo weinig plek is op werchter en pinkpop
maar wel verbaasd zijn dat festivals als pukkelpop lowlands en dtrh meteen uitverkopen
 

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
198
248
Vorig jaar was de clash tussen Arctic Monkeys en Rüfüs du Sol voor mij een hele vervelende. En dan werd ik ook nog met de neus op de feiten gedrukt doordat ik tijdens de rustiger passages in het eerste deel van het optreden van AM mee kon luisteren bij RdS...
Ik heb voor Rufus du Sol gekozen, absoluut geen spijt van gehad, was mooi feestje. Hoop niet dat ik het nu erger voor je maak ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Joss

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.175
4.318
toch bizar:
aan de ene kant klagen dat er zo weinig plek is op werchter en pinkpop
maar wel verbaasd zijn dat festivals als pukkelpop lowlands en dtrh meteen uitverkopen
Werchter is een slagje groter dan die andere festivals en kost daarom ieder jaar net wat meer tijd, moeite om uitverkocht te raken. Ik denk dat ook dit jaar Werchter (zo goed als) uitverkoopt.
Ben als vaste Werchterganger blij, dat RW niet meteen uitverkoopt. En voor de twijfelaars die door het programma overtuigd moeten worden is het ook wel fijn.

DTRH 45.000, Lowlands 65.000, Pukkelpop 66.000, Pinkpop 70.000 en Werchter 88.000.
Ik zag bij DTRH ook klachten over de drukte btw.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Ik heb voor Rufus du Sol gekozen, absoluut geen spijt van gehad, was mooi feestje. Hoop niet dat ik het nu erger voor je maak ;)
Ik ook! Hoe goed is die band toch. Zowel muzikaal, qua zang als qua act. Wel zeldzaam dat ze in België staan, hopelijk passeren ze in de toekomst eens meer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken