Rock Werchter 2024

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
1643350243713-png.1015


STEM NU VOOR DE FESTILEAKS TIJDLOZE TOP 100
Je hebt nog zo'n 42 uur om je lijst in te sturen (of dat nu 10, 25, 50 of 100 nummers zijn, alles kan!)

 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Terug van even een forum-vakantie. Man wat ben ik benieuwd naar de volgende namen. Ben benieuwd welk festival als eerste wat noemenswaardigs gaat droppen. Ik kijk met zeeeer veel interesse ook naar Live is Live. Als daar een goede zaterdagnaam komt of nog goede vulling, dan gaan we misschien jaartje overstag, werchter valt een beetje ongunstig. Maar als de Werchter-machine nu nog wat deftigs uitspuugt liggen alle opties op tafel :D
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
75
43
Terug van even een forum-vakantie. Man wat ben ik benieuwd naar de volgende namen. Ben benieuwd welk festival als eerste wat noemenswaardigs gaat droppen. Ik kijk met zeeeer veel interesse ook naar Live is Live. Als daar een goede zaterdagnaam komt of nog goede vulling, dan gaan we misschien jaartje overstag, werchter valt een beetje ongunstig. Maar als de Werchter-machine nu nog wat deftigs uitspuugt liggen alle opties op tafel :D
Vorig jaar kwam Werchter volgens mij eind januari met de eerste namen van het nieuwe jaar. Zal dit jaar ook wel ongeveer rond dezelfde datum liggen. Denk dat er nog wel een aantal flink grote namen bijkomen, zal hoe dan ook weer een mooie editie worden! Iedereen trouwens ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze en napril69

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
933
967
Gisterenavond nog eens een stapje gezet. Viel me op dat er veel posters waren van losse RW acts met hun dag. Behalve van de zondag natuurlijk. Posters zien passeren van oa NBT, Sum 41 en Greta Van Fleet.
Inderdaad, dat heb ik ook gezien. Maar zo heb ik ook een Bad Omens poster gezien, dus het lijkt me niet dat die individuele posters erop wijzen dat deze acts sub of barnhead zijn op RW...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Michael Kiwanuka was de sterkste stijger in de Tijdloze 100, van plaats 96 naar 24. Moeten we door zijn stijgende populariteit ook rekening houden met een plek op mainstage?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Als ik naar de tourdata van Placebo kijk, dan is Pukkelpop minder waarschijnlijk geworden. De zaterdag van Live is Live kan, maar dan de dag erna in Zwitserland. Lokerse Feesten stonden ze vorig jaar.

Rock Werchter lijkt op basis van het tourschema logisch. Zeker omdat ze op donderdag 4 juli in Arras staan.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Als ik naar de tourdata van Placebo kijk, dan is Pukkelpop minder waarschijnlijk geworden. De zaterdag van Live is Live kan, maar dan de dag erna in Zwitserland. Lokerse Feesten stonden ze vorig jaar.

Rock Werchter lijkt op basis van het tourschema logisch. Zeker omdat ze op donderdag 4 juli in Arras staan.

Is dat nog altijd met dat album van 2022? Want daarmee stonden ze al eens op TW Classic, de Lokerse Feesten en in een heel matig gevuld Sportpaleis. Sowieso wat raar voor een band om in dezelfde tour eerst TWC en dan RW te doen.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
404
531
Michael Kiwanuka was de sterkste stijger in de Tijdloze 100, van plaats 96 naar 24. Moeten we door zijn stijgende populariteit ook rekening houden met een plek op mainstage?
Ik verwacht hem als voorlaatste in de Barn (vóór Jungle). Kan inderdaad dringen worden, afhankelijk van wat er op main staat.

Zat nog eens op die website te kijken en, naast Sum41, valt het me ook op hoe hoog Khruangbin op die lineup pagina staat, nu vlak onder Dua Lipa. Moet wel een foutje zijn niet? Is op zich maar een middelgrote, typische 'vieruurtjes' naam.
De zaterdag ziet er sowieso verwarrend uit. Khruangbin zou ik in de Barn verwachten, niet op main en al helemaal niet vlak voor Dua Lipa. En Nothing but Thieves staat gezien hun populariteit nu wel heel laag in de rangorde.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Zat nog eens op die website te kijken en, naast Sum41, valt het me ook op hoe hoog Khruangbin op die lineup pagina staat, nu vlak onder Dua Lipa. Moet wel een foutje zijn niet? Is op zich maar een middelgrote, typische 'vieruurtjes' naam.
Is al effe zo hoor Matt, inclusief hele discussie op dit forum. Is aangepast toen we bij het nieuwe pakketje ook verdeling van de poster kregen.
Lijkt me logisch dat die op basis van dit de Barn afsluiten.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
933
967
Ik denk niet dat dat een 'foutje' is.
Bij de oorspronkelijke aankondiging stonden zij op de website als derde aangekondigd op die dag, na Dua Lipa en Avril Lavigne. Toen Werchter begin december de volgorde van de artiesten op de site heeft aangepast, zijn ze een plaats boven Avril Lavigne gesprongen. De voorlopige poster bevestigt die volgorde, met Khruangbin als eerste naam na Dua Lipa.

Volgens mij speelt Avril Lavigne ergens in de namiddag op de main, met Khruangbin erna en dan één of twee nog aan te kondigen artiesten tot Dua Lipa.
Dat, of Khruangbin heeft een hele hoge Barn spot.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ik verwacht hem als voorlaatste in de Barn (vóór Jungle). Kan inderdaad dringen worden, afhankelijk van wat er op main staat.


De zaterdag ziet er sowieso verwarrend uit. Khruangbin zou ik in de Barn verwachten, niet op main en al helemaal niet vlak voor Dua Lipa. En Nothing but Thieves staat gezien hun populariteit nu wel heel laag in de rangorde.
Lijkt me op zaterdag te worden:

Main: Dua Lipa * ??? * Avril Lavigne * Nothing But Thieves * The Kooks
Barn: Khruangbin *
KluB C: Roisin Murphy * Jessie Ware * Arlo Parks
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ik denk niet dat dat een 'foutje' is.
Bij de oorspronkelijke aankondiging stonden zij op de website als derde aangekondigd op die dag, na Dua Lipa en Avril Lavigne. Toen Werchter begin december de volgorde van de artiesten op de site heeft aangepast, zijn ze een plaats boven Avril Lavigne gesprongen. De voorlopige poster bevestigt die volgorde, met Khruangbin als eerste naam na Dua Lipa.

Volgens mij speelt Avril Lavigne ergens in de namiddag op de main, met Khruangbin erna en dan één of twee nog aan te kondigen artiesten tot Dua Lipa.
Dat, of Khruangbin heeft een hele hoge Barn spot.
In elk geval, posters van andere festivals hebben me al geleerd dat Avril niet per se voorlaatste moet worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken