Rock Werchter 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Zo. Een nieuw jaar en nieuwe plannen! Vandaag de combi tickets gehaald voor Werchter voor mezelf en de misses! Dus na 2 jaar ben ik er ook weer bij, erg veel zin in! Uiteindelijk zullen we met best een leuke groep zijn met een mix van familie en vrienden. Ik kijk er naaruit. Weer Parkway Drive kunnen zien, Sum41 en Avril voor wat sentiment maar vooral ook erg benieuwd naar welke bands ik dit jaar nieuw ga ontdekken. Dus vanaf nu stort ik me ook vol op de Werchter voorpret.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Als je de voorlopige poster van volgend jaar vergelijkt met de voorlopige poster van een jaar geleden, dan staat Khruangbin nu op dezelfde plaats als Sam Fender, Editors, Machine Gun Kelly en Christine & the Queens toen.
Die kunnen dus nog op veel plekken in de line-up terecht komen. :)
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Lijkt me op zaterdag te worden:

Main: Dua Lipa * ??? * Avril Lavigne * Nothing But Thieves * The Kooks
Barn: Khruangbin *
KluB C: Roisin Murphy * Jessie Ware * Arlo Parks
Ziet er logisch uit, blijft wel apart dat op alle dagen de volgorde op de 'poster' Main - Barn - Klub C is en het op zaterdag door elkaar gehusseld lijkt.
Jouw volgorde wordt ook door @WesleyNoH aangehouden in zijn clashfinder https://clashfinder.com/s/werchter24/.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Zo. Een nieuw jaar en nieuwe plannen! Vandaag de combi tickets gehaald voor Werchter voor mezelf en de misses! Dus na 2 jaar ben ik er ook weer bij, erg veel zin in! Uiteindelijk zullen we met best een leuke groep zijn met een mix van familie en vrienden. Ik kijk er naaruit. Weer Parkway Drive kunnen zien, Sum41 en Avril voor wat sentiment maar vooral ook erg benieuwd naar welke bands ik dit jaar nieuw ga ontdekken. Dus vanaf nu stort ik me ook vol op de Werchter voorpret.
Nog even duimen dat Parkway Drive inderdaad komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Lijkt me op zaterdag te worden:

Main: Dua Lipa * ??? * Avril Lavigne * Nothing But Thieves * The Kooks
Barn: Khruangbin *
KluB C: Roisin Murphy * Jessie Ware * Arlo Parks
Dan heb ik iets gemist rondom Khruangbin. Vorige keer, in 2019, een fijne shown van gezien in bijlange niet gevulde KlubC in de late namiddag. En toen waren ze een stuk hotter dan nu .
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest en Paddy

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Dan heb ik les gemist rondom Khruangbin. Vorige keer, in 2019, een fijne shown van gezien in bijlange niet gevulde KlubC in de late namiddag. En toen waren ze een stuk hotter dan nu .
Ik schat ze nu populairder in. Ze moesten er normaal ook staan op vrijdag/zaterdag in 2020 dacht ik, nog niet aangekondigd maar ze vertelden het zelf in een interview. En dat kon quasi enkel nog maar op een hoge tent spot.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Ik schat ze nu populairder in. Ze moesten er normaal ook staan op vrijdag/zaterdag in 2020 dacht ik, nog niet aangekondigd maar ze vertelden het zelf in een interview. En dat kon quasi enkel nog maar op een hoge tent spot.
Ja herinner me die leak ook nog. Was op het moment waarop we nog een Barn head en Main cohead zouden krijgen voor de vrijdag. Maar zag in Khruangbin nooit een naam voor zo’n hoge plek. Ideale band om bij in het gras te liggen rond een uur of 4.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Ja herinner me die leak ook nog. Was op het moment waarop we nog een Barn head en Main cohead zouden krijgen voor de vrijdag. Maar zag in Khruangbin nooit een naam voor zo’n hoge plek. Ideale band om bij in het gras te liggen rond een uur of 4.
Ik denk dat ook van Xavier Rudd maar die is dan wel zo populair dat die elke zaalshow op 1 2 3 uitverkoopt. Nu ook weer Olt. Was dus op basis van dat een terecht hoge spot in de Barn. En ik schat Khruangbin nog groter in.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
309
238
Lijkt me op zaterdag te worden:

Main: Dua Lipa * ??? * Avril Lavigne * Nothing But Thieves * The Kooks
Barn: Khruangbin *
KluB C: Roisin Murphy * Jessie Ware * Arlo Parks
Dua Lipa (quasi) laten overlappen met Roisin Murphy en Jessie Ware, en dan verder al die shite op de Main, ik blijf dat echt een rotstreek vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest en mattman

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Dua Lipa (quasi) laten overlappen met Roisin Murphy en Jessie Ware, en dan verder al die shite op de Main, ik blijf dat echt een rotstreek vinden.
Róisín Murphy zou even goed voorlaatste in de Barn kunnen staan, lijkt me. Dan heb je toch al geen clash meer met Dua Lipa.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
moet nu eerlijk zeggen dat ik voordien nog nooit van Khruangbin gehoord heb. akkoord, ik ben ook niet echt iemand die muziek luistert buiten mijn genre, maar follow the sun die als voorbeeld aangehaald werd ken ik dan wel weer, al is het maar van het ergens eens in een winkelstraat of dergelijke gehoord te hebben
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
260
118
Wanneer worden de meeste festivals eigenlijk terug wakker? Kunnen we dat deze maand al verwachten?
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119
moet nu eerlijk zeggen dat ik voordien nog nooit van Khruangbin gehoord heb. akkoord, ik ben ook niet echt iemand die muziek luistert buiten mijn genre, maar follow the sun die als voorbeeld aangehaald werd ken ik dan wel weer, al is het maar van het ergens eens in een winkelstraat of dergelijke gehoord te hebben

Hier in NL is Khruangbin echt zo goed als nooit op de radio te horen. 3FM is bij uitstek de plek waar ze nog wel eens langs komen maar dan heb je het echt over max. 3-5 keer per maand, en dan eigenlijk enkel Texas Sun.

Misschien is dat in België anders maar bij ons is het voor de gemiddelde muziekluisteraar echt een absolute no name.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Wanneer worden de meeste festivals eigenlijk terug wakker? Kunnen we dat deze maand al verwachten?
Ja… EU festivals zal ongeveer week zijn vanaf 15 januari. Met nadruk op eind januari. Vermits meeste boekers toch ook op Eurosonic gaan zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: b_lars

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Hier in NL is Khruangbin echt zo goed als nooit op de radio te horen. 3FM is bij uitstek de plek waar ze nog wel eens langs komen maar dan heb je het echt over max. 3-5 keer per maand, en dan eigenlijk enkel Texas Sun.

Misschien is dat in België anders maar bij ons is het voor de gemiddelde muziekluisteraar echt een absolute no name.
Nuja, ik woon in België en ook hier hoor je dat nu toch niet zo vaak op de radio hoor. Had echt geen idee dat die (zo) groot zijn hier. Maar vind The Universe Smiles Upon You verder wel een fijne plaat hoor, misschien wel hun 'bekendste' met Dern Kala en People Everywhere erop.
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
698
486
Sorry maar ik zie Khruangbin nog steeds geen hoge spot in The Barn innemen. Kan mij bij de beste wil van de wereld niet inbeelden dat daar meer volk op afkomt dan op pakweg TGTBTQ een paar jaar geleden. Op Boutique 2 jaar geleden was de belangstelling ervoor ook maar matig op z'n best.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Sorry maar ik zie Khruangbin nog steeds geen hoge spot in The Barn innemen. Kan mij bij de beste wil van de wereld niet inbeelden dat daar meer volk op afkomt dan op pakweg TGTBTQ een paar jaar geleden. Op Boutique 2 jaar geleden was de belangstelling ervoor ook maar matig op z'n best.
Was uitgerekend het door jou genoemde TGTBTQ niet de meest lege Barn afsluitshow ooit?..
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

Gebruikers die dit onderwerp bekijken