Rock Werchter 2024

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Enter Shikari zou ook nog door kunnen komen.
Die staan op Rock am Ring na eerder deze winter een zaalshow te doen.

Samen met Parkway Drive een beetje peper op de line-up. Ik hoop er op
 
  • Leuk
Waarderingen: Pommer en jarne

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
577
428
Kan iemand uitvogelen dat Warmduscher rw24 aandoet? Geweldige band!
Weet niet of 't toevallig al onder je aandacht is, maar staan op Pretty Pissed Fest in de Melkweg, eind mei. Met een mooie line up :)

Geen idee of ze op RW komen helaas.
 
  • Leuk
Waarderingen: rw83

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.200
10.583
Damn. Wat een fantastische artieste is PJ Harvey toch. Playlistje gebouwd op basis van haar laatste show en de perfecte soundtrack voor deze werkdag met een troosteloos grijs uitzicht buiten. Ik blijf bidden dat PJ en Parkway Drive niet vervelend gaan clashen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Damn. Wat een fantastische artieste is PJ Harvey toch. Playlistje gebouwd op basis van haar laatste show en de perfecte soundtrack voor deze werkdag met een troosteloos grijs uitzicht buiten. Ik blijf bidden dat PJ en Parkway Drive niet vervelend gaan clashen.
Als ik nu zou gokken, met PWD die rond derdelaatste op de main speelt, dan speelt PJ Harvey er vlak na in de Barn. Maar idealiter laten ze PWD de Barn afsluiten, heb je geen last van een clash.

Polly Jean wel veruit de grote en enige uitschieter die dag voor mij tot nu toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Zat nog eens op die website te kijken en, naast Sum41, valt het me ook op hoe hoog Khruangbin op die lineup pagina staat, nu vlak onder Dua Lipa. Moet wel een foutje zijn niet? Is op zich maar een middelgrote, typische 'vieruurtjes' naam.
Khruangbin is wel degelijk een grote naam geworden hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar en jimmywe

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Ja maar 'sub op RW' of 'Barn headliner' groot zeker niet natuurlijk.
Barn headliner kan wel. Kiwanuka was dat uiteindelijk ook hè, en er hebben nog al kleinere acts laat in de Barn gestaan waarvan je daarna zegt 'heh, eigenlijk wel goeie zet'.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

WanWalrus

Playlistbediener
2 nov 2023
36
50
Hoe komt het dat Parkway drive hier consistent genoemd wordt? Ik zou niet klagen maar wat is de origine?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.200
10.583
Hoe komt het dat Parkway drive hier consistent genoemd wordt? Ik zou niet klagen maar wat is de origine?
Ze schijnen zelf al ergens een bevestiging per ongeluk neergezet te hebben en de insiders hier bevestigen dit verhaal min of meer. Ze zouden op de donderdag erbij moeten komen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: WanWalrus

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Is dat nog altijd met dat album van 2022? Want daarmee stonden ze al eens op TW Classic, de Lokerse Feesten en in een heel matig gevuld Sportpaleis. Sowieso wat raar voor een band om in dezelfde tour eerst TWC en dan RW te doen.

Dat is het inderdaad wel he. Zou Placebo met nieuw werk komen of nog steeds met dezelfde plaat touren?

"Heel matig gevuld" was het Sportpaleis niet hoor, dat was best goed gevuld. Het zou zeer vreemd zijn om ze bij een vijfde (!) Belgische passage in deze tour pas op Rock Werchter te zetten, maar goed, in een jaar waar grotere namen blijkbaar niet voor het oprapen liggen kan het wel waarschijnlijk. Zeker omdat Placebo een trouwe schare fans heeft en steeds een goede match met Werchter is gebleken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.590
4.557
Als ik nu zou gokken, met PWD die rond derdelaatste op de main speelt, dan speelt PJ Harvey er vlak na in de Barn. Maar idealiter laten ze PWD de Barn afsluiten, heb je geen last van een clash.

Polly Jean wel veruit de grote en enige uitschieter die dag voor mij tot nu toe.
Parkway Drive zie ik eerder voor Lenny staan en dat betekent wss een clash met PJ Harvey
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Parkway Drive zie ik eerder voor Lenny staan en dat betekent wss een clash met PJ Harvey
Daar is PWD toch wel een maatje te klein voor denk ik. Zelfs op Graspop was het de tweede grootste naam, met Slipknot toch als voornaamste 'dagdrager'. Op een mainstream festival als RW gaan die echt niet subben op coheadlinen. Denk dat velen die hier wat overschatten qua bekendheid bij het grote publiek.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.200
10.583
Daar is PWD toch wel een maatje te klein voor denk ik. Zelfs op Graspop was het de tweede grootste naam, met Slipknot toch als voornaamste 'dagdrager'. Op een mainstream festival als RW gaan die echt niet subben op coheadlinen. Denk dat velen die hier wat overschatten qua bekendheid bij het grote publiek.
Dat ben ik (helaas) wel met je eens. Ik gun ze die spot enorm omdat het kan helpen bij een mainstream doorbrak zoals dat ook bij Turnstile gewerkt heeft. Maar als 2 na laatste naam of Barn head is realistischer. Dat laatste zou mijn ideaal scenario zijn met PJ harvey ervoor. Dan weet ik wel waar ik een aantal uren te vinden ben.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.590
4.557
Daar is PWD toch wel een maatje te klein voor denk ik. Zelfs op Graspop was het de tweede grootste naam, met Slipknot toch als voornaamste 'dagdrager'. Op een mainstream festival als RW gaan die echt niet subben op coheadlinen. Denk dat velen die hier wat overschatten qua bekendheid bij het grote publiek.
Het is meer op basis van de andere namen die dag, anders zou ik ze ook niet zo hoog zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
698
486
Ik denk dat dat z’n punt was.

Een van de beste Barnshows waar ik bij was tout court wel.

Jep op beide punten. Ik geloof niet dat er meer volk naar een set van Khruangbin zou gaan kijken, zeker niet tegenover Dua Lipa. Ik zie ook amper iemand erover spreken buiten dit forum. Late namiddag/vroege avond max, net zoals Kiwanuka vorige keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken