Rock Werchter 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.181
5.515
Dat er met Janes Addiction, Dropkick Murphy, en The Hives al acts genoeg staan van wie het hoogtepunt van hun populariteit al een dik decennium achter ons ligt? Die gaan alle drie een toffe energieke show spelen, maar super fris kun je het niet noemen he.
En Simple Plan en Sum 41. Veel van dezelfde soort vind ik.

Tijd voor wat meer scherpe Indie, elektronica … wetende dat je ook nog sowieso Tom Odell, Keane erbij krijgt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.212
10.623
En Simple Plan en Sum 41. Veel van dezelfde soort vind ik.

Tijd voor wat meer scherpe Indie, elektronica … wetende dat je ook nog sowieso Tom Odell, Keane erbij krijgt.
Als ik als objectieve volger kijk ben ik het helemaal met je eens. Maar toch.. toch genoot ik tijdens het bouwen van de playlist weer erg van Dropkick Murphy's en Sum41. Snow Patrol is een uurtje meezingen.

Alleen Simple Plan en The Kooks snap ik niet helemaal waarom die nog mogen komen opdraven, maar ook dat zijn enigszins geinige sentimentbands. Volgens mij doet hun nieuwe werk niks bijzonders meer qua hits toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Bert

Support act
14 nov 2014
852
789
RATM heeft aangegeven dat ze niet meer gaan touren.
sterker nog. Ze zijn weer uit elkaar.


 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.046
8.684
sterker nog. Ze zijn weer uit elkaar.


Hun laatste Belgische liveshow ooit was dus Sportpaleis 2008… Toch balen dat ik die van m’n bucketlijst moet schrappen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Knightofmuser

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.212
10.623
Hm. Ik kan maar weinig met Khruangbin eerlijk gezegd. August 10 staat nu op en dat is toch gewoon liftmuziek? Dat gaat toch nooit werken op één van de laatste drie plekken op de mainstage?

Lauren Spencer Smith maakt dan meer indruk op me. Mooie stem en nummers klinken goed. Qua teksten wel een beetje teveel gericht op puberproblemen maar tot nu toe een positieve opvaller.
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
83
46
Hm. Ik kan maar weinig met Khruangbin eerlijk gezegd. August 10 staat nu op en dat is toch gewoon liftmuziek? Dat gaat toch nooit werken op één van de laatste drie plekken op de mainstage?

Lauren Spencer Smith maakt dan meer indruk op me. Mooie stem en nummers klinken goed. Qua teksten wel een beetje teveel gericht op puberproblemen maar tot nu toe een positieve opvaller.
Tjah wel mee eens. Vind dit prima als opener nadat ik woensdag al iets te gek heb gedaan op The Hive, even rustig erin komen met een bekertje fris en dan gaan met die banaan:ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Hm. Ik kan maar weinig met Khruangbin eerlijk gezegd. August 10 staat nu op en dat is toch gewoon liftmuziek? Dat gaat toch nooit werken op één van de laatste drie plekken op de mainstage?
Ik heb ze gezien op Primavera Sound in 2022, rond een uur of 6. Dan gaat het met een zonnetje op je hoofd en een biertje/cocktail in je hand inderdaad volledig over je heen en is het inderdaad liftmuziek. Maar zet dit in de Barn en ik denk dat dit een van de positieve verrassingen gaat worden!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.046
8.684
Ik heb ze gezien op Primavera Sound in 2022, rond een uur of 6. Dan gaat het met een zonnetje op je hoofd en een biertje/cocktail in je hand inderdaad volledig over je heen en is het inderdaad liftmuziek. Maar zet dit in de Barn en ik denk dat dit een van de positieve verrassingen gaat worden!
Ik hoop met je mee, en dan vooral dat het publiek enthousiaster is dan hun publiek in de KlubC in 2019. Bij uitstek heerlijke muziek om op te dansen.

Ik zie nu dat Mos Def toen is komen meedoen op Primavera, zo’n kunstje mogen ze van mijn part nog eens doen op RW.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
153
178
Dat er met Janes Addiction, Dropkick Murphy, en The Hives al acts genoeg staan van wie het hoogtepunt van hun populariteit al een dik decennium achter ons ligt? Die gaan alle drie een toffe energieke show spelen, maar super fris kun je het niet noemen he.
Het recente album van The Hives is wel echt heel tof, dat ze al lang mee gaan zou dan imo niet uit hoeven maken.

Snap overigens je punt wel verder, maar ik verwacht dat ze eerst met de bekendere namen zijn gekomen bij het grote publiek en dat die frisse (nieuwe) rock namen nog wel zullen volgen. Denk aan een Frank Carter, Ramkot, IDLES, Fontaines D.C., Meltheads etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: WanWalrus en napril69

napril69

Playlistbediener
1 feb 2019
40
33
Het recente album van The Hives is wel echt heel tof, dat ze al lang mee gaan zou dan imo niet uit hoeven maken.

Snap overigens je punt wel verder, maar ik verwacht dat ze eerst met de bekendere namen zijn gekomen bij het grote publiek en dat die frisse (nieuwe) rock namen nog wel zullen volgen. Denk aan een Frank Carter, Ramkot, IDLES, Fontaines D.C., Meltheads etc.
Dat rijtje is zeer welkom
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.046
8.684
Het recente album van The Hives is wel echt heel tof, dat ze al lang mee gaan zou dan imo niet uit hoeven maken.

Snap overigens je punt wel verder, maar ik verwacht dat ze eerst met de bekendere namen zijn gekomen en dat die frisse (nieuwe) rock namen nog wel zullen volgen. Denk aan een Frank Carter, Ramkot, IDLES, Fontaines D.C., Meltheads.
Idles en Fontaines zijn zalig, maar ik denk/hoop dat we nu wel aan de limiet van herhalingen uit 2022 zitten zeker? Er staan nu al 8 namen uit dat jaar opnieuw op die lineup...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken