Rock Werchter 2024

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Nochtans reken ik Anderson Paak in 2018 en Jay-Z 10 jaar daarvoor tot het beste wat ik ooit in Werchter gezien heb. Beide met een stampvolle Barn/veld. Vorig jaar was Stormzy ook echt geweldig.
Ook Zwangere Guy gezien in 2019 die de Barn met de grond gelijk maakte. Post Malone was ook prima, Brockhampton was een feest, Vince Staples, Stikstof etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Novis95

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Btw, Denzel Curry gezien in 2019 en dat sloeg echt niet aan toen.. Vrij lege Klub C toen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.655
Ik hoop ook op een goede hiphopshow op Werchter in 2024 want mijn enige show in de categorie van de laatste 5 jaar is Polo G. Een van mijn meest legendarische shows op Werchter maar niet op een goede manier.. Stormzy had ik vorig jaar wel graag willen zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Ik hoop ook op een goede hiphopshow op Werchter in 2024 want mijn enige show in de categorie van de laatste 5 jaar is Polo G. Een van mijn meest legendarische shows op Werchter maar niet op een goede manier.. Stormzy had ik vorig jaar wel graag willen zien.

Stormzy was misschien wel het strafste wat ik vorig jaar op die main gezien heb.
 
  • Wow
Waarderingen: festirock

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Wel wat jammer dat Jane's Addiction over dezelfde kam gescheerd word als Dropkick Murphys, The Kooks, Simple Plan,...
Ik vind echt dat er net meer van dat soort bands mogen komen. Een beetje zoals hoe ze The Mars Volta vorig jaar hadden moeten hebben of Tool in 2019.

Ik snap dat ze al lang niets "relevant" meer hebben uitgebracht. Maar is goddomme de eerste keer in meer dan 20 jaar dat die in België spelen. Is toch niet in hetzelfde schuitje te noemen als de "been there, done that" acts zoals Dropkick Murphys, The Kooks, The Hives, Sum 41,... die quasi elk jaar passeren in ons kleine belgenlandje.

Dat soort bands heb ik nodig om een line up speciaal te maken. Niet een combinatie van acts die ik de afgelopen jaren al zo vaak kon zien.
 
Laatst bewerkt:

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Ik denk dat je in dit geval de oogkleppen moet afnemen en je wat verdiepen in de artiest in kwestie voor je hem weg zet met de Polo G's van deze wereld. NF heeft de voorbije jaren een stevige reputatie opgebouwd en ook hier Vorst met de vingers in de neus uitverkocht voor een reden. Die heeft echt wel een solide live reputatie. Over Lil Nas X gaan we gewoon zwijgen, dat was ...de meest belachelijk luie show in jaren.
Niks met oogkleppen te maken, NF maakt gewoon echt zware commerciële kutmuziek. Dan kun je het live nog oké brengen, het is muzikale armoede...
Vanochtend toevallig nog het laatste album van A Tribe Called Quest opgehad, dan schaam je je bijna om dat net als NF ook hiphop te noemen.

Zie hierboven inderdaad ook nog Brockhampton voorbij komen, dat was ook echt goed inderdaad. Completeert samen met Tyler, the Creator, Loyle Carner en koning Kendrick op eenzame hoogte wel de beste hiphop-acts die ik live heb gezien. Stormzy helaas gemist door een briljante Iggy Pop.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Maar de verkoop van die 2 AB's staat al een hele tijd open en geen van beide is uitverkocht, trekken toch niet zoveel volk als verwacht. Misschien wat overschatting om meteen voor 2 dagen te gaan.
ze hebben nog tijd, ik verwacht nu ook geen stormloop maar ik denk ook niet dat ze hun broek er aan scheuren.
en zoals gezegd, heel erg sterk live en denk dat werchter wel zo'n band kan gebruiken die het feestje in gang kan steken en iedereen wat oppept
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.710
Denzel stond er in 2019 nog. JID en Stormzy stonden er vorig jaar en zijn beide live enorm sterk. Er is echt genoeg aanbod in de categorie rappers met een sterke live-act. Als je van tevoren al met een instelling komt dat rappers niet op Werchter horen (ik zeg niet dat jij dit bent), dan zijn Lil Nas X en Polo G wel de uitgelezen acts om je vooringenomen mening te bevestigen inderdaad.
Om die reden ook erg jammer dat bijvoorbeeld een Run The Jewels nog nooit op RW verschenen zijn. Enorm energieke hiphop act. Als RATM had doorgestuurd was dat waarschijnlijk wel anders geweest...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.583
Iemand als NF zie ik echt wel nog een relatief hoge spot krijgen op Rock Werchter de komende jaren.
Eens, was een toffe show vorig jaar in Vorst. Die verkocht ook de afaslive in enkele minuten uit, en vorst in enkele weken geloof ik. heeft wel een redelijk grote fanbase volgens mij
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Aahhhhh het is deze keer geen afkorting 😅 maar nog nooit van gehoord. Misschien groter in Belgie dan Nederland?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.583
Aahhhhh het is deze keer geen afkorting 😅 maar nog nooit van gehoord. Misschien groter in Belgie dan Nederland?
zoals in mijn comment hierboven aangehaald, verkocht hij juist in Nederland meer tickets dan in België :)
In 2020 in de Melkweg, alle tickets direct weg. in 2023 in de afaslive, alle tickets ook direct weg. zou me verbazen als hij bij een volgende tour niet in de ziggo dome staat
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.583
Sorry voor de off topic, maar iemand enig idee of die Foo Fighters tour nog wordt uitgebreid? of zou het blijven bij 7 shows in de UK en 4 shows in de rest van Europa? Vind die tour er wat vreemd/leeg uit zien, maar ik volg hun tours nooit echt dus weet niet of ze dit vaker doen

Zat wel aan een zondag ticket voor Werchter te denken maar die gingen wat harder dan ik had verwacht. Zou ze toch wel graag willen zien volgend jaar. Anders wordt het een last minute ticketswap of wachten op de volgende tour.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Sorry voor de off topic, maar iemand enig idee of die Foo Fighters tour nog wordt uitgebreid? of zou het blijven bij 7 shows in de UK en 4 shows in de rest van Europa? Vind die tour er wat vreemd/leeg uit zien, maar ik volg hun tours nooit echt dus weet niet of ze dit vaker doen

Zat wel aan een zondag ticket voor Werchter te denken maar die gingen wat harder dan ik had verwacht. Zou ze toch wel graag willen zien volgend jaar. Anders wordt het een last minute ticketswap of wachten op de volgende tour.
Neen, dit zou het zijn heb ik opgevangen. Of er zou een waanzinnige zak geld gegooid worden ergens. Wilden sowieso geen overbelast schema meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.814
Ik vind NF wel één van de tofste rappers van deze generatie. Hele mooie, persoonlijke teksten. En dat komt van iemand die eigenlijk niet van die muziek houdt.

Geen idee hoe hij live is, trouwens. Daar heb ik me dan weer niet echt in verdiept.

EDIT: uit nieuwsgierigheid maar eens iets opgezocht. Zelfs deze metalhead zou van een dergelijke show in de Barn enthousiast worden, zeg ik eerlijk. Fenomeen hoor, die gozer. Ontzettend muzikaal. En de liveshow ziet er ook super tof uit.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Zijn er alweer meer concrete verwachtingen voor nieuwe artiesten en/of een datum dat we een nieuwe announcement krijgen?
Het is behoorlijk onvoorspelbaar, maar toch: tot nu zijn er 30 namen bekend, ik verwacht deze maand de helft van de nog resterende (70) namen. De komende weken een paar losse bekendmakingen, eind januari een grote drop met de rest.
 
  • Leuk
Waarderingen: WanWalrus en b_lars

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.583
Ik vind NF wel één van de tofste rappers van deze generatie. Hele mooie, persoonlijke teksten. En dat komt van iemand die eigenlijk niet van die muziek houdt.

Geen idee hoe hij live is, trouwens. Daar heb ik me dan weer niet echt in verdiept.

EDIT: uit nieuwsgierigheid maar eens iets opgezocht. Zelfs deze metalhead zou van een dergelijke show in de Barn enthousiast worden, zeg ik eerlijk. Fenomeen hoor, die gozer. Ontzettend muzikaal. En de liveshow ziet er ook super tof uit.

Haha fantastisch, zou deze post niet direct van jou verwachten
Ik ben dus als metalhead naar deze show geweest een paar maanden terug, is ook direct de enige hiphop/rap show waar ik ooit naar toe ben geweest.
één van mijn vrienden is groot fan, dus zijn we met de groep geweest. was inderdaad zeker de moeite waard.
 
  • On fire
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken