Rock Werchter 2024

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Dat er met Janes Addiction, Dropkick Murphy, en The Hives al acts genoeg staan van wie het hoogtepunt van hun populariteit al een dik decennium achter ons ligt? Die gaan alle drie een toffe energieke show spelen, maar super fris kun je het niet noemen he.
Dit zijn toch ook best verre vergelijkingen. geen van deze lijkt direct op Parkway Drive of Enter Shikari.

En ik zeg niet dat er geen indie namen bij moeten komen, graag zelfs! Doe aub ook een goede Techno-naam, post-punk, 30 alternatieve namen enz erbij.


Ik zeg enkel dat ik niet echt warm word van bv Avril , The HIves en Sum 41 als het steviger werk deze editie. Leuke namen, maar dan zie ik graag het soort Enter Shikari en Parkway Drive namen nog erbij komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.248
7.545
Dat er met Janes Addiction, Dropkick Murphy, en The Hives al acts genoeg staan van wie het hoogtepunt van hun populariteit al een dik decennium achter ons ligt? Die gaan alle drie een toffe energieke show spelen, maar super fris kun je het niet noemen he.
ik neem aan dat je niet doelt op parkway drive met bands van wie het hoogtepunt een decennium achter ons ligt?
Dit zijn toch ook best verre vergelijkingen. geen van deze lijkt direct op Parkway Drive of Enter Shikari.
Bad Omens is wel gewoon hetzelfde genre, ja ok het is niet hetzelfde maar voor Werchter is 2 metalcore bands toch al aardig wat (PWD+Bad Omens)
Enter Shikari lijkt me niet een Werchter band, dan zou ik eerder een shout doen naar iets als Architects of Beartooth (maar ik verwacht dat het bij PWD en Bad Omens zal blijven)
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

WanWalrus

Playlistbediener
2 nov 2023
36
50
Er wordt hier wat vergeten dat met Maneskin een nieuwe rock-act Werchter headlinet en ook GvF op de affiche staat. Weet dat deze niet binnen de smaak van velen op dit forum vallen maar deze blijven wel degelijk twee grote hedendaagse rock-acts. In de overige 70 namen zullen er zeker wel meer opkomende acts te vinden zijn.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
ik neem aan dat je niet doelt op parkway drive met bands van wie het hoogtepunt een decennium achter ons ligt?

Bad Omens is wel gewoon hetzelfde genre, ja ok het is niet hetzelfde maar voor Werchter is 2 metalcore bands toch al aardig wat (PWD+Bad Omens)
Enter Shikari lijkt me niet een Werchter band, dan zou ik eerder een shout doen naar iets als Architects of Beartooth (maar ik verwacht dat het bij PWD en Bad Omens zal blijven)
Enter SHikare volgens mij in 2015 op Werchter gezien. Dat kan prima ;)
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Ik zie naast Stone ook Froukje (nieuwe plaat, vorig jaar was last minute vervanging) opnieuw komen.
Wat mij betreft is het een noodgreep om acts die in 2023 al op RW stonden opnieuw te vragen. Er zijn toch genoeg andere acts van dat kaliber.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.659
ik neem aan dat je niet doelt op parkway drive met bands van wie het hoogtepunt een decennium achter ons ligt?

Uiteraard niet. Als er één band in een opwaartse spiraal zit, zijn het die stevige aussies wel.

Ik heb ook niks tegen Dropkick, The Hives of ons Jane, alleen heb je op dit moment echt al ontzettend veel acts op die line up die al ettelijke jaren mee draaien. De line up van 2024 had evengoed die van 2010 kunnen zijn. Maar goed, er zijn nog genoeg spots te vullen met jongere acts.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.585
2.060
Dit zijn toch ook best verre vergelijkingen. geen van deze lijkt direct op Parkway Drive of Enter Shikari.

En ik zeg niet dat er geen indie namen bij moeten komen, graag zelfs! Doe aub ook een goede Techno-naam, post-punk, 30 alternatieve namen enz erbij.


Ik zeg enkel dat ik niet echt warm word van bv Avril , The HIves en Sum 41 als het steviger werk deze editie. Leuke namen, maar dan zie ik graag het soort Enter Shikari en Parkway Drive namen nog erbij komen.
Ik zie Frank Carter & the rattlesnakes nog wel als een inkoppertje.
 

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
100
34
Zijn er alweer meer concrete verwachtingen voor nieuwe artiesten en/of een datum dat we een nieuwe announcement krijgen?
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
83
46
Uiteraard niet. Als er één band in een opwaartse spiraal zit, zijn het die stevige aussies wel.

Ik heb ook niks tegen Dropkick, The Hives of ons Jane, alleen heb je op dit moment echt al ontzettend veel acts op die line up die al ettelijke jaren mee draaien. De line up van 2024 had evengoed die van 2010 kunnen zijn. Maar goed, er zijn nog genoeg spots te vullen met jongere acts.
Ik snap je punt maar er komen ook elk jaar nieuwe fans bij die ook graag een keer Dropkick Murphys willen zien, zelfde met grote headliners als Foo Fighters of Metallica. Hier een goede combi tussen zoeken is het belangrijkste.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rambrib en ChrisV

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.051
8.688
Uiteraard niet. Als er één band in een opwaartse spiraal zit, zijn het die stevige aussies wel.

Ik heb ook niks tegen Dropkick, The Hives of ons Jane, alleen heb je op dit moment echt al ontzettend veel acts op die line up die al ettelijke jaren mee draaien. De line up van 2024 had evengoed die van 2010 kunnen zijn. Maar goed, er zijn nog genoeg spots te vullen met jongere acts.
En ik hop dat we voortaan ook wat meer focus gaan zien in andere genres. Weinig dance tot nu toe, nog maar amper pop, mog geen enkele hiphop naam, nog geen enkele grote indie band,...
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
83
46
En ik hop dat we voortaan ook wat meer focus gaan zien in andere genres. Weinig dance tot nu toe, nog maar amper pop, mog geen enkele hiphop naam, nog geen enkele grote indie band,...
Grotendeels met je eens dat ze nieuwe genres mogen gaan ontdekken. Denk alleen dat Hiphop niet echt past bij Werchter, dat is een muzieksoort apart. Een beetje net als klassieke muziek, vast alsnog leuk om te zien maar daar zijn wel andere feesten voor
 

VeelVeelVeel

Playlistbediener
7 dec 2023
12
30
wat ik trouwens ook nog mis op graspop en die zo maar eens op werchter kan staan is beartooth. zijn in Juni/juli ook van de partij over europa, zijn 2 ab's aan het verkopen en trekken toch wel een goed pak volk. combo parkway drive + beartooth kan misschien wel genoeg zijn om het metal publiek mee te trekken en ook nog toegankelijk genoeg te zijn voor het niet metal publiek

Maar de verkoop van die 2 AB's staat al een hele tijd open en geen van beide is uitverkocht, trekken toch niet zoveel volk als verwacht. Misschien wat overschatting om meteen voor 2 dagen te gaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.051
8.688
Grotendeels met je eens dat ze nieuwe genres mogen gaan ontdekken. Denk alleen dat Hiphop niet echt past bij Werchter, dat is een muzieksoort apart. Een beetje net als klassieke muziek, vast alsnog leuk om te zien maar daar zijn wel andere feesten voor
Nochtans reken ik Anderson Paak in 2018 en Jay-Z 10 jaar daarvoor tot het beste wat ik ooit in Werchter gezien heb. Beide met een stampvolle Barn/veld. Vorig jaar was Stormzy ook echt geweldig.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Novis95

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.659
Grotendeels met je eens dat ze nieuwe genres mogen gaan ontdekken. Denk alleen dat Hiphop niet echt past bij Werchter, dat is een muzieksoort apart. Een beetje net als klassieke muziek, vast alsnog leuk om te zien maar daar zijn wel andere feesten voor

Iemand als NF zie ik echt wel nog een relatief hoge spot krijgen op Rock Werchter de komende jaren.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.659
Zodat hij a la Lil Nas X of Polo G kan bewijzen waarom hiphop live in de meeste gevallen kut is en zeker niet werkt op RW? Laat ze dan eens Denzel Curry of Loyle Carner boeken man om het tegendeel te bewijzen...

Ik denk dat je in dit geval de oogkleppen moet afnemen en je wat verdiepen in de artiest in kwestie voor je hem weg zet met de Polo G's van deze wereld. NF heeft de voorbije jaren een stevige reputatie opgebouwd en ook hier Vorst met de vingers in de neus uitverkocht voor een reden. Die heeft echt wel een solide live reputatie. Over Lil Nas X gaan we gewoon zwijgen, dat was ...de meest belachelijk luie show in jaren.
 

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
86
219
Zodat hij a la Lil Nas X of Polo G kan bewijzen waarom hiphop live in de meeste gevallen kut is en zeker niet werkt op RW? Laat ze dan eens Denzel Curry of Loyle Carner boeken man om het tegendeel te bewijzen...
Denzel stond er in 2019 nog. JID en Stormzy stonden er vorig jaar en zijn beide live enorm sterk. Er is echt genoeg aanbod in de categorie rappers met een sterke live-act. Als je van tevoren al met een instelling komt dat rappers niet op Werchter horen (ik zeg niet dat jij dit bent), dan zijn Lil Nas X en Polo G wel de uitgelezen acts om je vooringenomen mening te bevestigen inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken